Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Γιατί δεξαμενόπλοια με ρωσικό πετρέλαιο κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ για να ξεφορτώσουν

 




Υπάρχει αρκετή αταξία στις παγκόσμιες αγορές, δεδομένης του πολέμου στην Ουκρανία.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ναι μεν οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στις εξαγωγές του αργού πετρελαίου από τη Ρωσία όμως..

υπάρχει ένα χρονικό παράθυρο 45 ημερών. Τα ναυλοσύμφωνα που είχαν υπογραφεί πριν τις 8 Μαρτίου θα πρέπει να έχουν εκτελεστεί έως τις 22 Απριλίου. Την ίδια ώρα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο και πετρέλαια προϊόντα κατευθύνονται αυτές τις ημέρες προς τις ΗΠΑ για εκφόρτωση πριν λήξη η προθεσμία.

Την ίδια ώρα, μετά τις αμερικανικές κυρώσεις, αυξάνεται αργά αλλά σταθερά η ζήτηση για προμήθεια ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία, την Κίνα και την Κορέα οι οποίες αγοράζουν πιο φθηνά εκμεταλλευόμενες τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει η Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.

Στο μεταξύ, οι πρόσφατες πληθωριστικές πιέσεις έχουν ήδη αρχίσει να προκαλούν ανησυχία, με άγνωστες ακόμη τις επιπτώσεις που θα προκαλέσουν στην παγκόσμια οικονομική σταθερότητα.

“Πολλοί κεντρικοί τραπεζίτες βρίσκονται στη διαδικασία να ορίσουν υψηλότερα επιτόκια και ένα θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια από τις πρώτες «προκλήσεις» για την παγκόσμια μακροοικονομική ισορροπία” επισημαίνει ο Θωμάς Χασάπης Research Analyst της Allied Shipping Research ”Η αλλαγή των επιτοκίων, ως εργαλείο για τον περιορισμό του πληθωρισμού είναι μια δύσκολη διαδικασία, όταν στόχος είναι η περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη, ειδικά σε μια εποχή πανδημίας. Μπορεί μετατοπίζει γρήγορα τη δυναμική στις χρηματοπιστωτικές αγορές όσον αφορά τη ρευστότητα, τις επενδύσεις και τους κινδύνου”.

Στη ναυτιλία τώρα η ναυλαγορά ξηρού φορτίου έχει καταφέρει να ξεπεράσει μια σημαντική πρόκληση δηλαδή της διατήρησης των τιμών των περιουσιακών στοιχείων σε ανοδική τροχιά. Επιπλέον, η Allied επισημαίνει ότι χρησιμοποιώντας τις μέσες προθεσμιακές τιμές για την ημερήσια χρονοναύλωση για τα έτη 2023, 2024 και 2025, φαίνεται ότι η ναυλαγορά γα όλους τους τομείς των φορτηγών πλοίων, παραμένει σε θετική πορεία. Όμως δεδομένης της απότομης αύξησης της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, το καθεστώς κινδύνου στη ναυτιλία έχει επίσης μεταβεί σε μια νέα φάση.

Την εβδομάδα 14-20 Μαρτίου 2022 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε πτώση κατά 4,2%, πέφτοντας από τις 2.718 μονάδες στις 2.605.

Ο μέσος όρος είναι 1.970 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2021 να είναι υψηλότερο, στις 2.921 μονάδες.

Για τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ναυλαγορά τους μειώθηκε κατά 2,7% ξεπερνώντας τις 2.676 στις 2.605. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 18.859 δολάρια την ημέρα έως τις 36.250 δολάρια.

Στα Panamax η πτώση ήταν σε ποσοστό 9,8% από τις 3.187 μονάδες στις 2.874. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 25.063 δολάρια την ημέρα έως τις 31.682 δολάρια.

Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς ήταν σε ποσοστό μόλις 0,6% από τις 2.939 μονάδες στις 2.922. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 16.631 δολάρια την ημέρα έως τις 41.500 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε άνοδος του δείκτη κατά 7,4% από τις 1.548 μονάδες στις 1.622. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.286 δολάρια την ημέρα έως τις 38.944 δολάρια.


Δεξαμενόπλοια

Την ίδια εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 14,1% από τις 1.312 μονάδες στις 1.127. Ο μέσος όρος είναι οι 720 μονάδες ενώ το 2021 έκλεισε με μέσο όρο τις 646 μονάδες.

Πτωτική πορεία είχε και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Μειώθηκε κατά 5,7% από τις 1.054 μονάδες στις 994. Ο μέσος όρος είναι οι 720 μονάδες ενώ το 2021 η ναυλαγορά έκλεισε με μέσο όρο τις 536 μονάδες.

Η πίεση μειώνεται στα VLCC δεξαμενόπλοια αλλά η ζημιές παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, ένα VLCC μπαίνει μέσα κάθε μέρα κατά 20.292 δολάρια από 23.043 δολάρια, ποσοστό μείωσης της ζημιάς 11,9%. Οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “βάζουν βαθιά το χέρια στα ταμεία της εταιρείας για να συνεχίσουν τα πλοία να ταξιδεύουν και να βρίσκονται ενεργά στην αγορά ενόψει της πολυπόθητης αναστροφής του κλίματος.

Τα Suezmax η μείωση έφθασε το 23,7% από τις 57.431 δολάρια την ημέρα στις 43.831.

Για τα Aframax η μείωση των ναύλων ήταν σε ποσοστό 29,9%. Ο ημερήσιος ναύλος από 50.282 δολάρια την ημέρα κατέβηκε στις 35.271 δολάρια.  


Από το epixirimatias.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου