Στα 119€/MWh πέταξε σήμερα, σημειώνοντας άνοδο 34,73% πριν λίγο, απόγευμα της 24/2/2022, η τιμή του φυσικού αερίου TTF (Συμβόλαιο ενός μήνα Dutch TTF Natural Gas Calendar Month), στον απόηχο της Ρωσικής προέλασης στην Ουκρανία. Η διαγραμματική εικόνα που διαμορφώνεται είναι ιδιαίτερα άσχημη και προδιαθέτει για τιμή ακόμα και πάνω από..
200€/MWh! Το ιστολόγιο προειδοποιεί εδώ και χρόνια πως η ενεργειακή πολιτική θα μας γυρίσει στην εποχή της γκαζόλαμπας, αλλά πλέον θα χρειαστούμε και ξυλόσομπες!
Την ίδια στιγμή στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, σαν να μην τρέχει τίποτα στην Ουκρανία, η συμμετοχή του φυσικού αερίου για αύριο 25/2/2022 διαμορφώθηκε στο 44,50% και του λιγνίτη στο 5,94%, με αποτέλεσμα η μέγιστη τιμή ημέρας να σκαρφαλώσει ξανά στα 349,00€/MWh κι η ελάχιστη να διαμορφωθεί στα 147,86€/MWh, με τη μέση τιμή ημέρας να διαμορφώνεται στα 235,50€/MWh.
Σύμφωνα τώρα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), για το Φεβρουάριο είναι άγνωστο πόσα πλοία θα ξεφορτώσουν υγροποιημένο αέριο LNG στη Ρεβυθούσα, καθώς το σχετικό αρχείο έχει αποσυρθεί και δίνει "Server Error 404, File or directory not found, (το αρχείο δεν βρέθηκε)". Για το Μάρτιο είναι προγραμματισμένα να έλθουν 4 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 261.447Μ3 ή 1.770GWh:
. στις 7/3, για λογαριασμό των Ομίλων Μυτιληναίου & Elpedison, το VIVIT AMERICAS LNG (147.710Μ3). Πλέει υπό σημαία Μάλτας, είναι κατασκευής 2020 και καταχωρημένο στην Cardiff LNG Zeta Owning LLC, με έδρα στα Νησιά Μάρσαλ,
. στις 11/3, για λογαριασμό της ΔΕΠΑ, το CHEIKH EL MOKRANI (73.855Μ3). Πλέει υπό σημαία Μπαχάμες, είναι κατασκευής 2007 και καταχωρημένο στην HYPROC SHIPPING του Ομίλου Sonatrach, με έδρα το Οράν της Αλγερίας. Προς το παρόν είναι αγκυροβολημένο στο Γαλλικό λιμάνι Fos Sur Mer, έχοντας μεταφέρει Αλγερινό LNG.
. στις 13/3, για λογαριασμό της Elpedison, το SK RESOLUTE (39.882Μ3). Πλέει υπό σημαία Παναμά, είναι κατασκευής 2018 και καταχωρημένο στην Great Shale LNG Transport SA, με έδρα στον Παναμά.
Οι ποσότητες αυτές καλύπτουν ανάγκες περίπου τριών εβδομάδων, εφόσον τα πλοία έλθουν. Κι αυτό μένει ν' απαντηθεί, καθώς οι ιστότοποι ναυτιλιακής κυκλοφορίας λένε πως:
. το VIVIT AMERICAS LNG αναχώρησε στις 20/2 απ' το λιμάνι MARMARA EREGLISI (Μαρμαρίδα) με προορισμό το λιμάνι/τερματικό LNG Punta Europa στην Ισημερινή Γουινέα, με εκτιμώμενη άφιξη τα μεσάνυχτα της 5 προς 6/3. Λαμβάνοντας υπόψη πως το απόγευμα της 24/2 βρίσκεται ακόμα στη Μεσόγειο, έχοντας περάσει το Αλγέρι και κατευθυνόμενο προς το Γιβραλτάρ, φαίνεται τουλάχιστον αδύνατο να είναι στη Ρεβυθούσα στις 7/3.
. το SK RESOLUTE αναχώρησε στις 18/2 απ' το Lake Charles των ΗΠΑ με προορισμό το λιμάνι Dortyol της Τουρκίας, στον κόλπο της Αλεξανδρέττας, όπου αναμένεται στις 10/3. Άγνωστο αν θα σταματήσει στη Ρεβυθούσα καθ' οδόν προς την Τουρκία.
Κι επιπλέον, αν τα φορτία που μεταφέρουν έχουν αγοραστεί στη spot αγορά κι όχι μέσω συμβολαίων, δεν αποκλείεται να καταλήξουν σε όποιον εμφανιστεί ως πλειοδότης!
Αντιλαμβάνεστε τώρα το μέγεθος του εθνικού εγκλήματος, που έχει συντελεστεί με την άρον-άρον απολιγνιτοποίηση, προκειμένου απ' αυτήν "να ωφεληθούν και Γερμανικές εταιρείες", όπως μας είπε ξεδιάντροπα ο Μητσοτάκης στη συνέντευξη του Μαΐου 2020 στη Bild; Επί δυο γενιές Ελλήνων ο εγχώριος λιγνίτης, ο δικός μας μαύρος χρυσός, μας προστάτευσε με τον καλύτερο τρόπο απ' τις αναταραχές των διεθνών κρίσεων, αλλά ο Μητσοτάκης μας παρέδωσε δεμένους μονοσήμαντα στο φυσικό αέριο. Τώρα, πάρ'τε γκαζόλαμπες και ξυλόσομπες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου