Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Οι εισαγωγές αργού της Κίνας το 2022 παρουσιάζουν ανάκαμψη σε νέα διυλιστήρια, αναπλήρωση αποθεμάτων

 




Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας θα μπορούσαν να ανακάμψουν κατά 6-7% φέτος, αντιστρέφοντας τη σπάνια πτώση του 2021 καθώς οι αγοραστές αυξάνουν τις αγορές για νέες μονάδες διύλισης και για να αναπληρώσουν τα χαμηλά αποθέματα, δήλωσαν αναλυτές και αξιωματούχοι πετρελαϊκών εταιρειών.

Η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει..

το ένα δέκατο του παγκόσμιου εμπορίου αργού, θα βοηθούσε στη στήριξη των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου, διατηρώντας τις προμήθειες σφιχτές εν μέσω προβλέψεων για άλμα στις τιμές του αργού.

Ωστόσο, η ανάκαμψη της ζήτησης δεν αναμένεται μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς η Κίνα συνεχίζει να καταπολεμά τις εστίες του COVID-19 και να περιορίζει την παραγωγή από μικρότερα διυλιστήρια.

Για το 2022, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα φαίνεται ότι θα αυξηθούν κατά 600.000-700.000 βαρέλια ημερησίως (bpd), αντισταθμίζοντας την περσινή πτώση των 590.000 bpd για να ταιριάξουν ή να ξεπεράσουν τον όγκο ρεκόρ του 2020 των 10,85 εκατομμυρίων bpd, αναλυτές στην AGE, Energy and Energy and R. είπε στο Reuters.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Brent και West Texas Intermediate βρίσκονται ήδη σε υψηλά 7 ετών κοντά στα 90 δολάρια το βαρέλι, καθώς οι επενδυτές κοιτούν πέρα ​​από το χτύπημα της ζήτησης από την παραλλαγή Omicron.

«Αναμένουμε ότι η λειτουργία του διυλιστηρίου της Κίνας θα αυξηθεί κατά 500.000 bpd, κυρίως λόγω της νέας δυναμικότητας διυλιστηρίων που θα κυκλοφορήσει online το 2022 και της ανάκαμψης στα καύσιμα μεταφορών και αεροπορίας που επιταχύνει το δεύτερο εξάμηνο του έτους», δήλωσε η Julie Torgersrud της Rystad Energy.


ΑΡΓΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ

Οι εισαγωγές είναι πιθανό να ξεκινήσουν με αργό ρυθμό αρχικά, καθώς τα μέτρα ελέγχου του ιού μηδενικής ανοχής του Πεκίνου κρατούν ένα καπάκι στη ζήτηση καυσίμων, ενώ οι μειωμένες ποσοστώσεις εισαγωγών και τα περιθώρια διύλισης θα περιορίσουν την παραγωγή από ανεξάρτητα διυλιστήρια.

Τα στοιχεία της Refinitiv έδειξαν ότι οι αφίξεις του Ιανουαρίου ανήλθαν συνολικά σε 41,13 εκατομμύρια τόνους (9,69 εκατομμύρια bpd), κάτω από 44,6 εκατομμύρια τόνους τον Ιανουάριο του 2021 και 46,1 εκατομμύρια τόνους πριν από δύο χρόνια.

Μια πιθανή απελευθέρωση των κρατικών αποθεμάτων πετρελαίου (SPR) τις επόμενες εβδομάδες θα μειώσει επίσης τις αγορές των εθνικών πετρελαϊκών εταιρειών, είπαν οι αναλυτές.

Η ζήτηση αναμένεται να ανακάμψει αργότερα μέσα στο έτος, λόγω της νέας ικανότητας διύλισης σε ολοκληρωμένους παραγωγούς  πετροχημικών  , ιδιαίτερα της Zhejiang  Petrochemical  Corp και της Jiangsu Shenghong  Petrochemical .

«Αναμένουμε ότι οι εισαγωγές αργού θα αυξηθούν κατά 600.000 bpd από έτος σε έτος, λόγω της νέας παραγωγικής ικανότητας και της επιστροφής των αποθεμάτων», δήλωσε η Mia Geng, αναλυτής της FGE.

Η Zhejiang  Petrochemical με έδρα την Ανατολική Κίνα , το μοναδικό μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας, στοχεύει να λειτουργήσει τις νεόδμητες μονάδες αργού 800.000 bpd με πλήρεις τιμές φέτος, δήλωσαν δύο στελέχη της εταιρείας. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση 280.000 bpd σε σύγκριση με το 2021.

Το νέο Shenghong  Petrochemical  που τέθηκε σε λειτουργία αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Μάιο στο εργοστάσιό του 320.000 bpd στο Lianyungang, δήλωσαν δύο άλλες πηγές.

Ένα άλλο εργοστάσιο Greenfield, το επενδυμένο από την PetroChina 400.000 bpd Jieyang  Petrochemical  στη νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ, ενδέχεται να ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία το τρίτο τρίμηνο, πρόσθεσαν πηγές.

Η Shenghong αρνήθηκε να σχολιάσει. Η PetroChina και η Zhejiang  Petrochemical  δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.

Οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι η άνοδος των εθνικών εταιρειών μπορεί να αντισταθμιστεί εν μέρει από τον ευρύ περιορισμό του Πεκίνου στην επεξεργασία διυλιστηρίων μέσω πολιτικών που περιλαμβάνουν περικοπή των ποσοστώσεων εισαγωγής για μικρότερα διυλιστήρια, καθώς και κινήσεις για μείωση των εξαγωγών καυσίμων για την αντιμετώπιση των εκπομπών άνθρακα.

«Έχει γίνει όλο και πιο σαφές ότι το μερίδιο των μικρών ανεξάρτητων είναι πιθανό να συνεχίσει να μειώνεται φέτος εν μέσω μιας σειράς μέτρων καταστολής», δήλωσε ο Shi Fenglei, αναλυτής της IHS Markit με έδρα την Κίνα.


ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

Η ανανέωση των αποθεμάτων πετρελαίου αναμένεται επίσης να δώσει ώθηση στις αγορές κατά το δεύτερο εξάμηνο, με επικεφαλής τα κρατικά διυλιστήρια Sinopec και PetroChina μετά από μια εκτιμώμενη απότομη μείωση των αποθεμάτων πέρυσι.

Τα συνολικά χερσαία αποθέματα αργού πετρελαίου, εξαιρουμένης της υπόγειας αποθήκευσης που είναι δύσκολο να ανιχνευθούν από τους δορυφόρους, μειώθηκαν κατά 140 εκατομμύρια βαρέλια πέρυσι, εκτιμά η Vortexa Analytics, η οποία σύμφωνα με πηγή της αγοράς ήταν πιθανώς η μεγαλύτερη απόσυρση από το 2015.

Η Κίνα άρχισε να ξαναγεμίζει δεξαμενές τις τελευταίες εβδομάδες, τοποθετώντας 4 εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού πετρελαίου nL1N2U105C σε εφεδρικές δεξαμενές στη νότια Κίνα, ανέφερε το Reuters.

Η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας της Sinopec, έχει επίσης σαρώσει εκατομμύρια βαρέλια αργού από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή αυτόν τον μήνα σε ένα ασυνήθιστο ξεφάντωμα αγορών, ανέφεραν οι έμποροι.

Η πρόσθετη προσφορά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της παραγωγής διύλισης μετά το Σεληνιακό Νέο Έτος και για την αναπλήρωση των αποθεμάτων, είπαν.


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου