Η ανάκαμψη της επεξεργασίας αργού πετρελαίου στην Κίνα τον Οκτώβριο σε συνδυασμό με την απότομη πτώση των εισαγωγών του καυσίμου σημαίνει ότι ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού στον κόσμο επιστρέφει στη μείωση των αποθεμάτων.
Τα διυλιστήρια της Κίνας χρησιμοποίησαν 58,4 MM τόνους αργού τον Οκτώβριο, που..
ισοδυναμεί με περίπου 13,75 MMbpd, από το χαμηλό 16 μηνών των 13,64 MMbpd τον Σεπτέμβριο.Όμως ο συνολικός όγκος αργού που διατίθεται στα διυλιστήρια τόσο από τις εισαγωγές όσο και από την εγχώρια παραγωγή ήταν μόλις 54,63 MM τόνοι, ή περίπου 12,86 MMbpd.
Αυτό σημαίνει ότι τα διυλιστήρια επεξεργάζονταν περίπου 890.000 bpd περισσότερο αργό από αυτό που ήταν διαθέσιμο από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να αποσύρουν τα αποθέματα.
Η Κίνα δεν αποκαλύπτει τους όγκους αργού πετρελαίου που εισρέουν ή εξέρχονται από στρατηγικά και εμπορικά αποθέματα. Ωστόσο, μπορεί να γίνει μια εκτίμηση αφαιρώντας τη συνολική ποσότητα αργού που διατίθεται από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή από την ποσότητα του αργού που έχει υποστεί επεξεργασία.
Τα τελευταία επτά μήνες, τα διυλιστήρια της Κίνας επεξεργάστηκαν περισσότερο αργό από αυτό που ήταν διαθέσιμο σε πέντε περιπτώσεις.
Ωστόσο, η ισχυρή δημιουργία αποθεμάτων το πρώτο τρίμηνο του 2021 σημαίνει ότι για τα πρώτα 10 μήνες συνολικά, η Κίνα έχει προσθέσει περίπου 150.000 bpd στις εμπορικές ή στρατηγικές αποθήκες της
Αλλά ακόμη και αυτή η μέτρια κατασκευή είναι πολύ κάτω από αυτό που ήταν το πρότυπο των τελευταίων ετών, καθώς η Κίνα εισήγαγε σταθερά αργό πολύ πέρα από την κατανάλωσή της, καθώς δημιούργησε το στρατηγικό της απόθεμα πετρελαίου (SPR).
Για παράδειγμα, το 2020, οι εισαγωγές και η εγχώρια παραγωγή της Κίνας μαζί ήταν περίπου 1,26 MMbpd περισσότερες από την απόδοση του διυλιστηρίου.
Η όρεξη της Κίνας για εισαγωγές αργού πετρελαίου ήταν η κύρια κινητήρια δύναμη της αύξησης της ζήτησης για το καύσιμο τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι πιθανό ότι το 2021 θα σταματήσει αυτή η δυναμική.
Οι εισαγωγές για το πρώτο 10μηνο του έτους ήταν 10,21 MMbpd, μειωμένες κατά 7,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, σύμφωνα με τα επίσημα τελωνειακά στοιχεία.
Οι εισαγωγές Οκτωβρίου ήταν μόλις 8,9 MMbpd, οι χαμηλότερες από τον Σεπτέμβριο του 2018.
Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες πίσω από την αδυναμία των εισαγωγών, με ορισμένους από αυτούς να είναι παροδικοί, όπως η έλλειψη ποσοστώσεων εισαγωγής για ανεξάρτητα διυλιστήρια και η ευρύτερη έλλειψη ενέργειας που οδήγησε σε βιομηχανίες έντασης ενέργειας, όπως η διύλιση πετρελαίου, η μείωση της παραγωγής με τη σειρά για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι εισαγωγές αργού της Κίνας είναι πιθανό να σημειώσουν ανάκαμψη τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, καθώς τα διυλιστήρια εργάζονται για να εξασφαλίσουν επαρκή αποθέματα καυσίμων για τον βόρειο χειμώνα.
Ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχει μια διαρθρωτική αλλαγή στις εισαγωγές αργού από την Κίνα, συγκεκριμένα η σταδιακή χαλάρωση των αγορών για την πλήρωση του SPR.
Το SPR πλησιάζει στην ολοκλήρωση
Το Πεκίνο δεν αποκαλύπτει την ποσότητα αργού στο SPR, αλλά αξιωματούχοι ανέφεραν πέρυσι ότι ήταν κοντά στο να γεμίσει και ότι η Κίνα πλησίαζε να κρατήσει 90 ημέρες κάλυψης εισαγωγών, το οποίο είναι το πρότυπο που προτείνει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.
Η Κίνα έχει επίσης δείξει ότι είναι προθυμία να αξιοποιήσει το SPR για να προμηθεύσει τοπικά διυλιστήρια εάν κρίνει ότι οι διεθνείς τιμές του αργού έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, πολύ γρήγορα.
Η πώληση αργού από το SPR ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο και ενώ οι προσφερόμενοι όγκοι ήταν σχετικά μικροί, μπορεί να ήταν ένας παράγοντας για τις χαμηλότερες εισαγωγές τον Οκτώβριο.
Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου είχε συνηθίσει η Κίνα να αγοράζει πολύ περισσότερο αργό από αυτό που κατανάλωνε, και αυτό μπορεί να αλλάξει τα επόμενα χρόνια.
Είναι πιθανό οι εισαγωγές αργού της Κίνας να ευθυγραμμιστούν περισσότερο με την εγχώρια ζήτηση καυσίμων.
Ο άγνωστος παράγοντας είναι πόσα επεξεργασμένα προϊόντα θα εγκριθούν από το Πεκίνο για εξαγωγή, και δεδομένου ότι αυτή είναι ουσιαστικά μια πολιτική απόφαση, είναι πιο δύσκολο να προβλεφθεί.
Υπάρχει σημαντική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στο σύστημα διύλισης της Κίνας, που σημαίνει ότι έχουν την ικανότητα να ενισχύσουν τις εξαγωγές, αλλά υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές πτυχές και τη ζήτηση ενέργειας της ενίσχυσης της απόδοσης του διυλιστηρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου