Η πρώτη ενημερωμένη και ολοκληρωμένη επισκόπηση του τομέα των περιβαλλοντικών μεταφορών στην ΕΕ , το EMTER (European Maritime Transport Environmental Report), είναι μια κοινή έκθεση που εκπονήθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας στη Θάλασσα (EMSA) και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΧ).
Η έκθεση EMTER παρέχει μια πραγματική..
ανάλυση των περιβαλλοντικών πιέσεων που ασκεί ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών. Παρέχει ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τα σχετικά ευρωπαϊκά και διεθνή περιβαλλοντικά πρότυπα και περιγράφει τρέχουσες και μελλοντικές δράσεις για τη μείωση του αντίκτυπου του τομέα στο περιβάλλον μας.EMTER: διαμόρφωση της σκηνής
Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν ουσιαστικό στοιχείο του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομίας και ως εκ τούτου είναι εξαιρετικά παγκοσμιοποιημένες. Στην ΕΕ, πραγματοποιεί το 77 % του εξωτερικού εμπορίου και το 35 % του ενδοκοινοτικού εμπορίου. Είναι επίσης μια σημαντική πηγή απασχόλησης στην ΕΕ.
1. Οι θαλάσσιες μεταφορές και η οικονομία
EMTER: αέρια θερμοκηπίου
Αν και ο ναυτιλιακός τομέας αποφέρει σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη στην ΕΕ, έχει επίσης αντίκτυπο στο περιβάλλον και την υγεία των πολιτών της ΕΕ.
Παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών, οι θαλάσσιες μεταφορές εξακολουθούν να ασκούν πιέσεις στο περιβάλλον, μεταξύ άλλων, μέσω εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Ο τομέας παράγει το 13,5% όλων των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές στην ΕΕ. ελαφρώς πίσω από την αεροπορία και πολύ πίσω από τις οδικές μεταφορές:
2. Θαλάσσιες μεταφορές και εκπομπές αέρα
EMTER: ατμοσφαιρική ρύπανση
Οι εκπομπές αέρα από τα πλοία μπορούν επίσης να είναι επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία, με τη δυνατότητα να επηρεάσουν σχεδόν το 40 % των Ευρωπαίων που ζουν σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από τη θάλασσα. Οι εκπομπές από τον τομέα συμβάλλουν επίσης στην οξίνιση του νερού και στις αλλαγές στα επίπεδα θρεπτικών συστατικών και οξυγόνου στο θαλάσσιο περιβάλλον.
Ως αποτέλεσμα των διαφόρων διαδικασιών καύσης και μετασχηματισμού ενέργειας επί του σκάφους, κυρίως για την πρόωση και την παραγωγή ενέργειας, τα πλοία εκπέμπουν διάφορους ατμοσφαιρικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα. Τα κυριότερα είναι οξείδια του θείου (SOx), οξείδια του αζώτου (NOx), σωματίδια (PM) και μονοξείδιο του άνθρακα (CO). Άλλοι ατμοσφαιρικοί ρύποι που εκπέμπονται από τα πλοία ποικίλλουν ως αποτέλεσμα της φύσης της λειτουργίας τους και περιλαμβάνουν, αν και σε πολύ μικρότερο βαθμό, πτητικές οργανικές ενώσεις μη μεθανίου (NMVOCs) και ουσίες που καταστρέφουν το όζον (ODS). Αυτές οι εκπομπές που προκαλούνται από πλοία μπορεί μερικές φορές να είναι σημαντικές σε περιοχές με έντονη θαλάσσια κυκλοφορία και μπορούν επίσης να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις.
Το 2018, το ποσοστό των εκπομπών που παράγονται από τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της διεθνούς, εγχώριας και εσωτερικής ναυσιπλοΐας, αντιπροσώπευε 24 % για ΝΟx, 24 % για SOx και 9 % ΡΜ2,5 των εκπομπών από όλους τους εξεταζόμενους τομείς
3. Θαλάσσιες μεταφορές και ατμοσφαιρική ρύπανση
EMTER: θαλάσσιες μεταφορές και ωκεανός
Επιπλέον, τα πλοία δημιουργούν υποβρύχιο θόρυβο. Αυτός ο θόρυβος μπορεί να συμβάλει στην απώλεια ακοής στα θαλάσσια είδη, στη μείωση της επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων, στην πιθανή αύξηση των επιπέδων άγχους και σε διάφορες αλλαγές στη συμπεριφορά. Οι μετρήσεις τα τελευταία 50 χρόνια έδειξαν ότι ο θόρυβος στους ωκεανούς αυξάνεται ραγδαία και υπάρχουν επίσης τεκμηριωμένα επιστημονικά στοιχεία που συνδέουν την έκθεση θορύβου με μια σειρά επιβλαβών επιδράσεων στα θαλάσσια θηλαστικά, τις θαλάσσιες χελώνες, τα ψάρια και τα ασπόνδυλα.
Οι θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό εισαγωγής μη αυτόχθονων ειδών σε θάλασσες σε ολόκληρη την ΕΕ.
Οι οργανισμοί μεταφέρονται κυρίως μέσω νερού έρματος (έως 25,5 %) και ρύπανσης του κύτους (έως 21,2 %), ενώ άλλες πηγές, όπως ο εξοπλισμός βυθοκόρησης, ψαρέματος ή ψεκασμού, αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό εισαγωγών. Μόλις εγκατασταθούν σε ένα νέο βιότοπο, τα μη αυτόχθονα είδη μπορούν να γίνουν «επεμβατικά» και μερικές φορές να έχουν επιζήμιες επιπτώσεις στα τοπικά οικοσυστήματα.
6. Θαλάσσιες μεταφορές και ωκεανός
EMTER: θαλάσσιες μεταφορές και ρύπανση από πετρέλαιο
Οι διαρροές πετρελαίου είναι μία από τις πιο ανησυχητικές πηγές θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς είναι δύσκολο να καθαριστούν και μπορούν να διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο θαλάσσιο περιβάλλον. Μπορούν να μολύνουν σοβαρά τα θαλάσσια και παράκτια ενδιαιτήματα, προκαλώντας ζημιά στο φυσικό περιβάλλον και την οικονομία. Αυτό μπορεί επίσης να προκύψει από ακατάλληλες εργασίες καθαρισμού μετά από διαρροή λαδιού.
Οι διαρροές πετρελαίου μπορεί να προέρχονται από σκόπιμες επιχειρησιακές απορρίψεις, από αμέλεια, όπως κακή συντήρηση εξοπλισμού ή από συνέπειες ατυχήματος ή συμβάντος, όπως σύγκρουση σκάφους ή γείωση ή ρήξη αγωγού.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η ποσότητα πετρελαίου που μεταφέρεται από τη θάλασσα αυξάνεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ο αριθμός των τυχαίων διαρροών πετρελαίου στα ύδατα της ΕΕ έχει μειωθεί:
5. Θαλάσσιες μεταφορές και ρύπανση από πετρέλαιο
Σχετικά με το EMTER:
Η Ευρωπαϊκή Έκθεση Περιβαλλοντικών Θαλάσσιων Μεταφορών (EMTER) παρέχει μια πραγματική ανάλυση των περιβαλλοντικών πιέσεων που ασκούνται από τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, παρουσιάζει ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τα σχετικά κοινοτικά και διεθνή περιβαλλοντικά πρότυπα και περιγράφει τις τρέχουσες και μελλοντικές δράσεις για τη μείωση του αντίκτυπου του τομέα στο περιβάλλον μας. Τονίζει τόσο τις προκλήσεις όσο και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζει ο τομέας της ναυτιλίας, οι οποίες έχουν σημασία για την προώθηση της συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η έκθεση EMTER είναι ένα κοινό έργο του EMSA και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΧ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου