Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας ξεπερνούν την περίοδο συντήρησης διυλιστηρίων

 


Η Κίνα εισήγαγε 11,69 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου τον περασμένο μήνα, αύξηση κατά 21% το χρόνο, ανέφερε το Reuters , επικαλούμενο επίσημα τελωνειακά στοιχεία.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο πάροχος υπηρεσιών ανάλυσης ενέργειας OilX υπολόγισε τις εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας τον Μάρτιο στα 11,26 εκατομμύρια bpd, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι οι υπολογισμοί αυτοί δεν περιλαμβάνουν..

το ιρανικό πετρέλαιο, το οποίο η Κίνα αγοράζει σε ολοένα μεγαλύτερα ποσά.

Παρά το γεγονός ότι ήταν 21% υψηλότερο το χρόνο, ο μέσος όρος του Μαρτίου ήταν χαμηλότερος από τον μέσο όρο για τον Φεβρουάριο, ο οποίος έφτασε τα 11,73 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, σημείωσε το Reuters. Οι αναλυτές αναμένουν τώρα περαιτέρω επιβράδυνση των εισαγωγών πετρελαίου καθώς τα διυλιστήρια ξεκινούν εποχιακή συντήρηση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Μάρτιος 2020 ήταν ένας μήνας κλειδώματος στην Κίνα, το οποίο επηρέασε σοβαρά την κατανάλωση πετρελαίου της χώρας μαζί με όλα τα άλλα εμπορεύματα.

Εκτός από τον εποχιακό παράγοντα, οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου ενδέχεται επίσης να αποθαρρύνουν την ανάκαμψη στην αγορά πετρελαίου από κινέζους διυλιστήρια και εμπόρους, σύμφωνα με έναν αναλυτή της ενεργειακής συμβουλευτικής FGE.

Υπάρχει επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να δει χαμηλότερες εισαγωγές από «επίσημες» πηγές: η Κίνα πρόσφατα συνήψε μια τεράστια επενδυτική συμφωνία με το Ιράν και αγοράζει εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι το Ιράν έχει προσφέρει στην Κίνα σημαντικές εκπτώσεις στο αργό του για να τονώσει περισσότερες αγορές, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις και προειδοποιήσεις από την Ουάσινγκτον να σταματήσουν να αγοράζουν ιρανικό αργό.

Οι εκπτώσεις θα είναι σημαντικές καθώς οι τιμές του πετρελαίου σημειώνουν υψηλότερες τιμές, κυμαινόμενες περίπου 60 $ το βαρέλι. Από την άλλη πλευρά, η μείωση των κινεζικών εισαγωγών για οποιονδήποτε λόγο πιθανότατα θα ασκήσει πιέσεις στις τιμές, ειδικά επειδή θα συμπέσει με τις αυξήσεις παραγωγής του ΟΠΕΚ + που στοχεύουν στην επιστροφή περίπου 2 εκατομμυρίων bpd στις παγκόσμιες αγορές έως τον Ιούλιο. Αυτό θα ήταν μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους Κινέζους ανεξάρτητους διυλιστήρια, οι οποίοι απολαμβάνουν επί του παρόντος τα αυξανόμενα περιθώρια διύλισης χάρη στην αύξηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε ολόκληρη την Κίνα μετά το τέλος του χειμώνα.


Από την Irina Slav


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου