Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

ΗΠΑ: Στερεύουν οι αγωγοί πετρελαίου του Τέξας καθώς η παραγωγή μειώνεται

 



Σχεδόν οι μισοί από όλους τους αγωγούς πετρελαίου από τη λεκάνη Permian, τη μεγαλύτερη πετρελαιοπηγή των ΗΠΑ, αναμένεται να είναι άδειοι μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με αναλυτές και στελέχη που επικαλείται το Reuters.

Οι εταιρείες αγωγών προχώρησαν σε κατασκευαστικά έργα κατά τη διάρκεια του 2018 και του 2019 για να αντιμετωπίσουν την αύξηση της παραγωγής αργού..

πετρελαίου στις ΗΠΑ σε 13 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd).

Ωστόσο, η πανδημία ισοπέδωσε τόσο τη ζήτηση καυσίμων όσο και την παραγωγή πετρελαίου, και κανένα δεν έχει ανακάμψει πλήρως, αφήνοντας πολλούς αγωγούς αχρησιμοποίητους.

Μεγάλες εταιρείες αγωγών διερευνούν τρόπους αποστολής άλλων προϊόντων σε αυτές τις γραμμές και σκέφτονται να πουλήσουν μερίδια σε επιχειρήσεις για να αντλήσουν μετρητά.

Η πανδημία έπληξε το παγκόσμιο σύστημα παροχής ενέργειας και τη ζήτηση καυσίμων παγκοσμίως. Η κατανάλωση βενζίνης στις Η.Π.Α. εκτιμάται πλέον ότι έχει αφήσει πίσω τα υψηλά της και καθώς τα διυλιστήρια επεξεργάζονται λιγότερο αργό, οι παραγωγοί δεν γεμίζουν αγωγούς που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τους.

Μέχρι το τέταρτο τρίμηνο, η συνολική χρήση των μεγαλύτερων πετρελαιαγωγών από το Permian αναμένεται να μειωθεί στο 57%, σύμφωνα με ην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie. Το ναδίρ κατά την τελευταία αποτυχία της αγοράς το 2016 ήταν περίπου 70%.

Η παραγωγή αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ είναι σήμερα περίπου 11 εκατομμύρια bpd, και δεν αναμένεται να αυξηθεί πολύ έως το 2022. Αλλά περισσότεροι αγωγοί είχαν ήδη τεθεί σε σύνδεση, αυξάνοντας το χάσμα μεταξύ παραγωγής και παραγωγικής ικανότητας που καλύπτεται από μακροπρόθεσμες συμβάσεις σε ρεκόρ άνω του 1 εκατομμυρίου bpd τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας ενέργειας East Daley Capital.

«Δεν περιμένουμε να είμαστε σε επίπεδα παραγωγής πριν από το COVID έως το τέλος του 2022», δήλωσε ο Saad Rahim, της Trafigura.


Εκπτώσεις και συμβάσεις

Οι τρεις κορυφαίες εταιρείες αγωγών Permian προσφέρουν εκπτώσεις για να προσελκύσουν τους φορτωτές και να περιορίσουν την πτώση των όγκων. Οι εταιρείες βασίζονται σε μακροπρόθεσμες συμβάσεις που απαιτούν από τους πελάτες να αποστείλουν ένα ορισμένο όγκο πετρελαίου ή να πληρώσουν ποινή. Τώρα οι εταιρείες επαναδιαπραγματεύονται αυτές τις συμφωνίες με χαμηλότερα ποσοστά όταν πλησιάζουν στη λήξη τους, για να διατηρήσουν τους πελάτες τους.

Τα έσοδα από μεταφορές και τερματικούς σταθμούς της Magellan Midstream Partners LP υποχώρησαν 9% σε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2017. Η εταιρεία έχει μόνο αρκετά μακροπρόθεσμα συμβόλαια για να καλύψει τον αγωγό Longhorn 275.000 bpd σε 70% χωρητικότητα τα επόμενα έξι χρόνια, Ο Ματζελάν είπε.


Με περισσότερους αγωγούς να αυξάνουν τον ανταγωνισμό, η Magellan αναμένει ότι οι ημερήσιοι όγκοι στο Longhorn θα μειωθούν σε μέσο όρο 230.000 bpd φέτος έναντι 270.000 bpd το 2020. Εκπρόσωπος της Magellan δήλωσε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το μάρκετινγκ για να αγοράσει χώρο στη γραμμή Longhorn και να το πουλήσει σε ad-hoc αγοραστές.

Τα έσοδα από τις μεταφορές της Plains All American Pipeline LP μειώθηκαν περίπου 13% στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και προειδοποίησαν ότι τα κέρδη θα μπορούσαν να υποφέρουν περαιτέρω εάν μειωθεί η παραγωγή.

Οι εταιρείες αγωγών μπορούν να βγάλουν λεφτά ακόμη και όταν το πετρέλαιο δεν ρέει μέσω αγωγών. Οι παραγωγοί πληρώνουν αυτό που είναι γνωστό ως πληρωμές ελλείψεων - κυρώσεις για μη αποστολή πετρελαίου. Ωστόσο, αυτές οι πληρωμές είναι μικρές. Η Plains ανέφερε 71 εκατομμύρια δολάρια σε πληρωμές ελλείψεων το 2020, λιγότερο από το 4% των συνολικών εσόδων του τομέα των μεταφορών.

Ορισμένες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο μετασκευής αγωγών για την αποστολή υγρών εκτός από αργό, όπως ανανεώσιμα καύσιμα.

Ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Products Partners LP Jim Teague είπε πρόσφατα στους αναλυτές ότι στέλνει ερωτήματα από μια εταιρεία πετροχημικών που χρειάζεται μεταφορά και αποθήκευση αγωγών για πιθανά έργα υδρογόνου.

Τα έσοδα από τους αγωγούς αργού και τις υπηρεσίες της επιχείρησης σημείωσαν πτώση 35% το 2020. Τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι έχει μακροπρόθεσμες συμβάσεις για την αποστολή περίπου 1 εκατομμυρίου bpd έως το 2028 και μετά, σε σύγκριση με τους μέσους όγκους 2 έως 2,2 εκατομμύρια bpd τα τελευταία δύο χρόνια.

Καθώς οι εταιρείες αγωγών αγωνίζονται να επιβιώσουν, οι αποδόσεις των επενδυτών έχουν υποστεί απώλειες. Ο δείκτης Alerian MLP, ο οποίος παρακολουθεί την απόδοση των μεσαίων εταιρειών, έχει μειωθεί κατά 24% από τις αρχές του 2020, σε σύγκριση με μια απόδοση 27% για το S&P 500.

«Πολλές εταιρείες έπρεπε να μειώσουν τα μερίσματά τους», δήλωσε ο Rob Thummel, ανώτερος διευθυντής χαρτοφυλακίου στην TortoiseEcofin. "Έχει δημιουργήσει κάποιο σκεπτικισμό στη βάση των επενδυτών σχετικά με τη βιωσιμότητα του κλάδου."


Από το worldenergynews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου