Μεγάλα είναι τα προβλήματα και οι κίνδυνοι που έχουν δημιουργηθεί για τον εφοδιασμό της Ευρώπης, εξαιτίας της κλειστής πλωτής διώδου στη διώρυγα του Σουέζ, μετά την προσάραξη του «Ever Given» εδώ και τέσσερις ημέρες.
Σύμφωνα με αναφορές του CNBC, στο ακινητοποιημένο πλοίο παραμένουν εμπορεύματα σε κοντέινερ αξίας περίπου 9,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ έχει δημιουργηθεί τεράστια κυκλοφοριακή..
συμφόρηση και στα δύο άκρα του καναλιού και επτά γιγάντια δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) άλλαξαν πορεία την σήμερα (26/3) μετά το κλείσιμο της κυκλοφορίας, με τεράστιο οικονομικό κόστος.Η απειλή της απώλειας LNG
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Rystad Energy, Carlos Torres Diaz, η παρούσα κατάσταση στο Σουέζ «ενδέχεται να καθυστερήσει την παράδοση στην Ευρώπη περίπου 1 εκατομμυρίου τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), που βρίσκονται σε 10 πλοία, εάν η αποκόλληση διαρκέσει δύο εβδομάδες. Σε ένα χειρότερο σενάριο του καναλιού που εμποδίζεται για τέσσερις εβδομάδες, τότε θα υπάρξουν 2 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι καθυστερημένων παραδόσεων φορτίου».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι: «Θα μπορούσε να είναι μια τέλεια ευκαιρία για τους παραγωγούς των ΗΠΑ να εξασφαλίσουν κάποιες παραγγελίες σε μια τέτοια κρίση στις μεταφορικές διαδρομές»
Η Lloyd's List, η εταιρεία μεταφοράς δεδομένων και ειδήσεων, δια στόματος του προέδρου Jon Gold, εκτιμά ότι θα προστεθούν ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού. «Πολλές εταιρείες συνεχίζουν να αγωνίζονται με τη συμφόρηση της αλυσίδας εφοδιασμού και τις καθυστερήσεις που οφείλονται στην πανδημία. Κάθε μέρα που το σκάφος παραμένει σφηνωμένο στο κανάλι, προσθέτει καθυστερήσεις στις κανονικές ροές φορτίου».
Οι ζημιές
Όπως αναφέρεται, το κανάλι του Σουέζ, που χωρίζει την Αφρική από την Ασία, είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Οι εξαγωγές ενέργειας όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, το αργό πετρέλαιο και το εξευγενισμένο πετρέλαιο αποτελούν το 5% έως το 10% των παγκόσμιων αποστολών. Τα υπόλοιπα αφορούν σε μεγάλο βαθμό καταναλωτικά προϊόντα, όπως ρούχα, έπιπλα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και εξοπλισμό άσκησης.
Σύμφωνα με τη BIMCO, τη μεγαλύτερη από τις διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τους πλοιοκτήτες, η συμφόρηση θα συνεχίσει να αυξάνεται και να επηρεάζει τις προμήθειες.
Η λύση
Οι εκσκαφείς χρειάζεται να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου από το σημείο που έχει κολλήσει το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που έχει κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ.Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.
Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου