Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Η παραγωγή των διυλιστηρίων της Κίνας το 2020 αυξάνεται κατά 3% και η παραγωγή αερίου σχεδόν 10%

 




Τα διυλιστήρια της Κίνας σημείωσαν ρεκόρ απόδοσης το 2020, επεξεργάζοντας 3% περισσότερο αργό πετρέλαιο από ό, τι πριν από ένα χρόνο, καθώς εκμεταλλεύτηκαν τις χαμηλές τιμές και τα υγιή περιθώρια με μια γρήγορη ανάκαμψη της εγχώριας ζήτησης καυσίμων από την πανδημία κοραναϊού.

Η ετήσια απόδοση ανήλθε σε 674,41 εκατομμύρια..

τόνους το 2020, ή περίπου 13,45 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, περίπου 410.000 βαρέλια την ημέρα από το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Στατιστικού Γραφείου.

Η παραγωγή του Δεκεμβρίου αυξήθηκε 2,1% το χρόνο σε μηνιαίο ρεκόρ στους 60 εκατομμύρια τόνους, ή περίπου 14,13 εκατομμύρια bpd, ένα άγγιγμα κάτω από το ημερήσιο ρεκόρ του Νοεμβρίου, το οποίο έχει μια λιγότερη ημέρα, στα 14,2 εκατομμύρια bpd.

«Η δύναμη του μεταποιητικού τομέα της Κίνας ανέβηκε σε επίπεδα που δεν παρατηρήθηκαν εδώ και χρόνια», δήλωσε ο Seng Yick Tee, ανώτερος διευθυντής της SIA Energy.

«Η οικονομική επιτάχυνση που ενισχύθηκε από τις επενδύσεις, τις εξαγωγές εμπορευμάτων και την εγχώρια κατανάλωση συνέβαλε στη ρεκόρ αργού περασμένου Δεκεμβρίου και σε ολόκληρο το 2020».

Τα διυλιστήρια μείωσαν τις λειτουργίες από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο εν μέσω εκτεταμένων κλειδαριών σε εθνικό επίπεδο για τον έλεγχο του ιού, αλλά οι επιχειρήσεις ανέκαμψαν από τον Μάιο, αφού η Κίνα το περιόρισε σε μεγάλο βαθμό. Τα εργοστάσια αύξησαν τη λειτουργία τους σε υψηλά ποσοστά μέχρι το υπόλοιπο του 2020.

Η ανάκαμψη ενισχύθηκε επίσης από τις διευρυμένες ικανότητες στα κρατικά διυλιστήρια και από τις πλήρεις λειτουργίες των μεγάλων ιδιωτικών διυλιστηρίων Hengli Petrochemical και Zhejiang Petrochemical Corp.

Η Zhejiang ξεκίνησε την τρίτη αργή μονάδα παραγωγής 200.000 bpd το Νοέμβριο, και έγινε ο μοναδικός μεγαλύτερος επεξεργαστής λαδιού στην Κίνα.

Ανεξάρτητα εργοστάσια στην ανατολική επαρχία Shandong που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο της εθνικής ικανότητας έχουν αυξήσει την παραγωγή από τον Απρίλιο, λειτουργώντας στα υψηλότερα επίπεδα από τότε που έγιναν εισαγωγείς αργού το 2016, λέει η Sublime China Information.

Ενώ η πτώση των πωλήσεων οχημάτων συνέβαλε στη ζήτηση βενζίνης, η αναπτυσσόμενη επιχείρηση φορτηγών και οι κατασκευές έδωσαν στο ντίζελ μια απρόσμενη ώθηση.

Η παραγωγή αργού πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκε κατά 1,6% πέρυσι σε 194,92 εκατομμύρια τόνους, που ισοδυναμεί με 3,89 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Αν και οριακό, το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει μια σκληρή αύξηση καθώς οι εταιρείες μείωσαν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες εν μέσω χαμηλότερων τιμών του πετρελαίου και καθώς τα αποθέματα στα κορυφαία χερσαία παραγωγικά πεδία όπως η Daqing και η Shengli εξαντλήθηκαν γρήγορα.

Η υπεράκτια γίγαντας πετρελαίου και φυσικού αερίου CNOOC Ltd αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης, αντλώντας περίπου 2,4 εκατομμύρια τόνους, δήλωσε ένα ανώτατο στέλεχος της China National Offshore Oil Company τον Ιανουάριο.

Η παραγωγή φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 13,7% τον Δεκέμβριο από πριν από ένα χρόνο σε ρεκόρ ύψους 18,7 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση θέρμανσης καθώς οι ψυχρές περίοδοι συγκρατούν μεγάλες περιοχές της χώρας.

Η συνολική παραγωγή 2020 ήταν 188,8 bcm, αύξηση 9,8% από το 2019, σε μια από τις ταχύτερες ετήσιες επεκτάσεις από το 2014, καθώς οι εταιρείες έδωσαν προτεραιότητα στη γεώτρηση αερίου στη μακροπρόθεσμη προσπάθεια του Πεκίνου να ενισχύσουν τη χρήση καυσίμου που εκπέμπει το μισό διοξείδιο του άνθρακα άνθρακα. (1 τόνος = 7,3 βαρέλια για μετατροπή αργού)


Αναφορά από τον Muyu Xu στο Πεκίνο και τον Chen Aizhu στη Σιγκαπούρη · Επιμέλεια από τους Michael Perry και Clarence Fernandez


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου