Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Οι πειρατές πετρελαίου βρίσκονται επικίνδυνα κοντά στα ύδατα των ΗΠΑ

 


Η πειρατεία είναι ένα παλιό πρόβλημα στον κλάδο της ενέργειας, που συχνά εμφανίζεται στη Δυτική Αφρική και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Ωστόσο, μετά την άνοδο του φαινομένου κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 του 2020, οι πειρατές πλησιάζουν τις ακτές των ΗΠΑ, παρουσιάζοντας μια νέα απειλή για τη βιομηχανία.  Τα αργά κινούμενα πετρελαιοφόρα στην περιοχή αποτελούν έναν εύκολο στόχο για τους πειρατές που αναζητούν μια ευκαιρία λύτρων. Αυτό έχει γίνει όλο και πιο συχνό..

γεγονός στον κόλπο του Campeche του Μεξικού, η προέλευση ενός σημαντικού ποσοστού πετρελαίου των ΗΠΑ, παρέχοντας περίπου το 17% του αργού πετρελαίου της χώρας και το 5% του φυσικού αερίου του. 

«Οι πρόσφατες επιθέσεις πειρατείας στον Κόλπο του Μεξικού είναι μια νέα εξέλιξη κοντά στα ύδατα των ΗΠΑ», δήλωσε ο Rockford Weitz, Διευθυντής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Fletcher School του Πανεπιστημίου Tufts στο Forbes νωρίτερα αυτό το μήνα. 

«Εκατοντάδες δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και δεξαμενόπλοια εξευγενισμένων προϊόντων (που μεταφέρουν καύσιμα, βενζίνη και ντίζελ) διέρχονται από τον Κόλπο του Μεξικού κάθε χρόνο όταν μεταβαίνουν από και προς διυλιστήρια στο Τέξας και τη Λουιζιάνα».

Οι απειλές πειρατείας έφτασαν στο αποκορύφωμά τους στο Campeche νωρίτερα αυτό το έτος, αναγκάζοντας το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ να εκδώσει επίσημη προειδοποίηση πειρατείας τον Απρίλιο στον νότιο κόλπο του Μεξικού. Παρ 'όλα αυτά, υπήρξε λίγη προσοχή στα μέσα ενημέρωσης για το θέμα. Η πειρατεία συνδέεται κυρίως με μερικά καυτά σημεία σε όλο τον κόσμο, που θεωρούνται ως μακρινό έγκλημα. Προηγουμένως, τα ύδατα της Βενεζουέλας και τα περουβιανά ύδατα είχαν και οι δύο σημαίες ως σημεία πρόσβασης για πειρατές, αλλά αυτή η ζώνη φαίνεται να επεκτείνεται 

Αυτή η νέα τάση έρχεται καθώς τα επίπεδα πειρατείας αυξήθηκαν ως αντίδραση στην πανδημία Covid-19. Το 2019, η παγκόσμια θαλάσσια πειρατεία έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των 25 ετών , με μόλις 41 περιπτώσεις που αναφέρθηκαν σε μεγάλα πλοία άνω των 100 ολικής χωρητικότητας. Ωστόσο, με την πανδημία να οδηγεί σε μεγαλύτερη αποθήκευση πετρελαίου στις θάλασσες, αυξάνονται αναφορές πειρατείας. 

Εκτός από το χτύπημα σε νέες περιοχές, η πειρατεία στην Ασία διπλασιάστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2020, την ίδια περίοδο το 2019. Παραδοσιακά σημεία, όπως ο Κόλπος της Γουινέας στα ανοικτά της Δυτικής Αφρικής, το οποίο αντιπροσωπεύει το 90% των θαλάσσιων απαγωγών παγκοσμίως, παραμένουν υψηλά - περιοχές κινδύνου για εταιρείες ενέργειας.

Αυτό το φθινόπωρο, υπήρξαν ήδη αρκετές αναφορές πειρατείας στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής, συμπεριλαμβανομένης μιας επίθεσης στο πετρελαιοφόρο Union Maritime του Ηνωμένου Βασιλείου και στο δανικό δεξαμενόπλοιο Torm Alexandra. Αυτό κάνει συνολικά τρία σκάφη που επιβιβάστηκαν από τα τέλη Οκτωβρίου μόνο σε αυτήν την περιοχή. 

Αν και η πειρατεία είναι γνωστή στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής, οι απειλές αυτών των γεγονότων που εξαπλώνονται σε άλλες περιοχές πρέπει να αντιμετωπιστούν από τον ενεργειακό τομέα. Προς το παρόν, υπάρχουν εκατοντάδες πλατφόρμες, προμήθειες και τρυπάνια πλοίων, και πετρελαιοφόρα που λειτουργούν στις ΗΠΑ που περιμένουν να ελλιμενίσουν με το φορτίο τους και ως επί το πλείστον δεν φυλάσσονται. 

Οποιεσδήποτε περιπτώσεις πειρατείας σε αυτές τις δομές θα απαιτούσαν απάντηση από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, η οποία έχει ήδη περιορισμένη χωρητικότητα λόγω της μεγάλης γεωγραφικής περιοχής. Η αποτυχία ανταπόκρισης σε αναφορές πειρατείας θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια φορτίου καθώς και αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως πετρελαιοκηλίδες. 

Ενώ οι πειρατές δεν έχουν αγγίξει ακόμη τα αμερικανικά ύδατα, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η ανάγκη για προηγμένη δράση πριν προκύψει κρίση. Οι ιδιωτικές εταιρείες και η Ακτοφυλακή ενδέχεται να μην είναι αρκετές για να εξασφαλίσουν πετρέλαιο στις ΗΠΑ, εάν δεν εφαρμοστούν καλύτερες στρατηγικές πρόληψης. 


Από τον Felicity Bradstock για το Oilprice.com

Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου