«Σύννεφα» φαίνεται να κατακλύζουν τα νέα έργα LNG σε παγκόσμιο επίπεδο με περισσότερα από τα μισά έργα εξαγωγής ΥΦΑ να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις τους τελευταίους μήνες εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών λόγω κλιματικής αλλαγής και αντιδράσεων, καθώς και λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού.
Τα παραπάνω υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, σε έκθεσή του το Global Energy Monitor, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν σήμερα.
Από τα 45 έργα εξαγωγής LNG τα οποία βρίσκονται.. σε φάση προ-κατασκευής παγκοσμίως, τα 20 – αντιπροσωπεύουν μια κεφαλαιακή δαπάνη της τάξης των 292 δισεκατομμυρίων δολαρίων – αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στη χρηματοδότησή τους, σύμφωνα με τους ερευνητές του Global Energy Monitor.
Αυτό σηματοδοτεί μια σοβαρή μετατόπιση των επενδυτών μακριά από αυτό που πολλοί θεωρούσαν ως πολλά υποσχόμενη αγορά και που ήδη δέχεται τις πρώτες επιπτώσεις από την επιβράδυνση της ζήτησης και συνάμα τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και την "αντίθεση" σε σχέση με τις προσπάθειες περιορισμού των εκπομπών στη βιομηχανία.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων είπε ότι η έκθεση υπογραμμίζει το μη αποδεκτό ρίσκο που συνοδεύει τις επενδύσεις σε περιουσιακά assets LNG.
«Επενδύοντας σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων όπως είναι οι τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου εξελίσσεται σε μια επισφαλή επιλογή από οικονομική άποψη», ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο Andrew Macodowell μιλώντας στο διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Μάλιστα, να θυμίσουμε ότι η τράπεζα έχει ανακοινώσει ήδη από τον Νοέμβριο την πρόθεσή της να σταματήσει την χρηματοδότηση επενδύσεων σε έργα ορυκτών καυσίμων περί τα τέλη του 2021.
Ωστόσο, η βιομηχανία LNG έχει «ποντάρει» αρκετά με γνώμονα ένα θετικότερο σενάριο που συμμερίζεται την πρόβλεψη πολλών αναλυτών ότι η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά μέσα στην επόμενη δεκαετία. Ειδικότερα, οι εταιρείες έχουν δεσμεύσει περί τα 160 με 170 δις δολάρια σε νέα έργα LNG ανά τον κόσμο για το 2019, σχεδόν τρεις φορές περισσότερα από τα 65 δισεκατομμύρια δολάρια του 2018.
Συνολικά, οι εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για κατασκευή έργων αξίας 758 δις δολαρίων, τα οποία βρίσκονται σε προκατασκευαστική φάση. Όντας 20 από αυτά σε κίνδυνο – τα 9 βρίσκονται στις ΗΠΑ – η προγραμματισμένη δαπάνη κεφαλαίου θα μπορούσε να μειωθεί κατά 292 δις δολάρια ή 38%, εάν οι καθυστερήσεις συνεχιστούν επ’ αόριστον.
«Οι υποδομές LNG αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να εξελιχθούν σε εγκαταλελειμμένα περιουσιακά στοιχεία, πράγμα που πρέπει να αποφευχθεί», ανέφερε ο Erik Fransson, επικεφαλής του τμήματος χρηματοδότησης της Σουηδικής Υπηρεσίας Συντάξεων και η οποία έχει τέτοια έργα, στο χαρτοφυλάκιό της και συνολικής αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου