Από το worldenergynews.gr
Στα 40-50 δολάρια ανά βαρέλι βλέπει ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, Pavel Sorokin, τις τιμές πετρελαίου.
Αυτό αναμεταδίδει το πρακτορείο Reuters, στο πλαίσιο της εξισορρόπησης των τιμών και μιας δίκαιης κατάληξής τους μετά την κρισιμότερη περίοδο που υπέστησαν.
Αναφορικά με τις σημερινές τιμές, το προθεσμιακό ..
συμβόλαιο Αυγούστου 2020 για το Brent υποχωρεί κατά -0,28% με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 42,0 δολ. ανά βαρέλι. H τιμή για το αμερικανικό αργό West Texas Intermediate (WTI) παραδόσεως Ιουλίου 2020 σημειώνει πτώση της τάξεως του -0,63% στα 39,50 δολ. ανά βαρέλι.
Σημαντικές περικοπές
Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα οι πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον Καναδά υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά, ακόμα και αν οι υψηλότερες τιμές το πετρέλαιο θα μπορούσαν να οδηγήσουν ορισμένους παραγωγούς στο να αυξήσουν τις εξαγωγές τους.
Πέραν από τη συμφωνία του OPEC+ και τη μείωση στην παραγωγή των χωρών της Βορείου Αμερικής, οι τιμές του πετρελαίου δέχονται στήριξη και από την ανάκαμψη που σημειώνεται στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, εν μέσω της επανεκκίνησης στην επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα.
Η κατανάλωση πετρελαίου δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιστρέψει πλήρως στα προ-κορωνοϊού επίπεδα όσο η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και η υπόλοιπη συμμαχία του ΟΠΕΚ + μειώνουν δραστικά την παραγωγή. Ο ΟΠΕΚ έχει αφαιρέσει περίπου το ένα δέκατο της προσφοράς από την αγορά, ενώ η παραγωγή των ΗΠΑ και του Καναδά έχει επίσης μειωθεί δραστικά.
Η τεχνητή έλλειψη πετρελαίου που δημιούργησε ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του, έχει ωθήσει τις τιμές σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα ακόμη και στην Ευρώπη.
Φόβος για δεύτερο κύμα
Η αγορά δεν ακόμα εκτός κινδύνου. Σε πολλές χώρες, το πρώτο κύμα της πανδημίας εξακολουθεί να «καλπάζει», ενώ η Κίνα έπρεπε να λάβει δραστικά μέτρα αυτήν την εβδομάδα για να αποφύγει ένα δεύτερο κύμα στο Πεκίνο.
Η επιρροή που έχει ο ιός στην καθημερινή ζωή είναι ορατή στην ανάκαμψη του πετρελαίου. Η βενζίνη οδηγεί την ανάκαμψη καθώς οι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και να αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, το καύσιμο είναι πιο ακριβό για άμεση παράδοση στην αγορά χονδρικής των ΗΠΑ από ό, τι οι προθεσμιακές συμβάσεις, ένα σημάδι ότι η ζήτηση είναι ισχυρή.
«Βλέπουμε μια ανάκαμψη σε σχήμα V για τη βενζίνη», δήλωσε ο Κρις Μιντγκλει, επικεφαλής ανάλυσης της S&P Global Platts και πρώην επικεφαλής της ανάλυσης αγορών πετρελαίου της Royal Dutch Shell Plc.
Από την πλευρά του, το ντίζελ, ένα καύσιμο που συνδέεται στενότερα με τις επιχειρήσεις επειδή χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες και τις μεταφορές εμπορευμάτων, υστερεί καθώς η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι υφεσιακή. Μάλιστα, η ζήτηση για καύσιμα αεροπλάνων παραμένει σχεδόν τόσο μικρή όσο ήταν κατά την κορύφωση της κρίσης του κορωνοϊού.
Στα 40-50 δολάρια ανά βαρέλι βλέπει ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, Pavel Sorokin, τις τιμές πετρελαίου.
Αυτό αναμεταδίδει το πρακτορείο Reuters, στο πλαίσιο της εξισορρόπησης των τιμών και μιας δίκαιης κατάληξής τους μετά την κρισιμότερη περίοδο που υπέστησαν.
Αναφορικά με τις σημερινές τιμές, το προθεσμιακό ..
συμβόλαιο Αυγούστου 2020 για το Brent υποχωρεί κατά -0,28% με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 42,0 δολ. ανά βαρέλι. H τιμή για το αμερικανικό αργό West Texas Intermediate (WTI) παραδόσεως Ιουλίου 2020 σημειώνει πτώση της τάξεως του -0,63% στα 39,50 δολ. ανά βαρέλι.
Σημαντικές περικοπές
Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα οι πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον Καναδά υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά, ακόμα και αν οι υψηλότερες τιμές το πετρέλαιο θα μπορούσαν να οδηγήσουν ορισμένους παραγωγούς στο να αυξήσουν τις εξαγωγές τους.
Πέραν από τη συμφωνία του OPEC+ και τη μείωση στην παραγωγή των χωρών της Βορείου Αμερικής, οι τιμές του πετρελαίου δέχονται στήριξη και από την ανάκαμψη που σημειώνεται στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, εν μέσω της επανεκκίνησης στην επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα.
Η κατανάλωση πετρελαίου δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιστρέψει πλήρως στα προ-κορωνοϊού επίπεδα όσο η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και η υπόλοιπη συμμαχία του ΟΠΕΚ + μειώνουν δραστικά την παραγωγή. Ο ΟΠΕΚ έχει αφαιρέσει περίπου το ένα δέκατο της προσφοράς από την αγορά, ενώ η παραγωγή των ΗΠΑ και του Καναδά έχει επίσης μειωθεί δραστικά.
Η τεχνητή έλλειψη πετρελαίου που δημιούργησε ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του, έχει ωθήσει τις τιμές σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα ακόμη και στην Ευρώπη.
Φόβος για δεύτερο κύμα
Η αγορά δεν ακόμα εκτός κινδύνου. Σε πολλές χώρες, το πρώτο κύμα της πανδημίας εξακολουθεί να «καλπάζει», ενώ η Κίνα έπρεπε να λάβει δραστικά μέτρα αυτήν την εβδομάδα για να αποφύγει ένα δεύτερο κύμα στο Πεκίνο.
Η επιρροή που έχει ο ιός στην καθημερινή ζωή είναι ορατή στην ανάκαμψη του πετρελαίου. Η βενζίνη οδηγεί την ανάκαμψη καθώς οι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και να αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, το καύσιμο είναι πιο ακριβό για άμεση παράδοση στην αγορά χονδρικής των ΗΠΑ από ό, τι οι προθεσμιακές συμβάσεις, ένα σημάδι ότι η ζήτηση είναι ισχυρή.
«Βλέπουμε μια ανάκαμψη σε σχήμα V για τη βενζίνη», δήλωσε ο Κρις Μιντγκλει, επικεφαλής ανάλυσης της S&P Global Platts και πρώην επικεφαλής της ανάλυσης αγορών πετρελαίου της Royal Dutch Shell Plc.
Από την πλευρά του, το ντίζελ, ένα καύσιμο που συνδέεται στενότερα με τις επιχειρήσεις επειδή χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες και τις μεταφορές εμπορευμάτων, υστερεί καθώς η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι υφεσιακή. Μάλιστα, η ζήτηση για καύσιμα αεροπλάνων παραμένει σχεδόν τόσο μικρή όσο ήταν κατά την κορύφωση της κρίσης του κορωνοϊού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου