Από το worldenergynews.gr
Κάτω από τα 15 δολάρια υποχώρησε η τιμή του αμερικανικού αργού σήμερα, στο επίπεδο που είναι το χαμηλότερο των τελευτς καταγράφεται μεγάλη μείωση της ζήτησης εργασίας εξαιτίαςτης πανδημίας του κορωνοϊού.
Η υποχώρηση έχει φτάσει κάτω από τα 12 δολάρια / βαρέλι με ημερήσιες απώλειες για το crude 38% στα 11, 3 δολ/βαρέλι στις 15.00.
Μάλιστα οι τιμές στο spot κατρακυλούν και σε μονοψήφια νούμερα κατά τις συναλλαγές, καθώς οι εκτιμήσεις είναι, ότι αφού οι αποθηκευτικοί χώροι γεμίσουν, οι παραγωγοί που..
δεν θα μπορούν να διαθέσουν παραγωγή στις ΗΠΑ, θα φτάσουν να πληρώνουν για να απορροφηθεί η παραγωγή τους (αρνητικές τιμές)
Tέτοια παραδείγματα υπάρχουν σε τμήματα της αμερικανική αγοράς, όπως συνέβη με την Wyoming Asphalt Sour από τον Μάρτιο του 2020 για προϊόντα ασφαλτόστρωσης.
Η Μercuria Energy ζήτησε 19 δολάρια το βαρέλι αρνητική τιμή για υψηλής ποιότητας προϊόντα, σε αντίθετη περίπτωση πρότεινε να πεταχτεί το προϊόν.
Σε τομείς όπου δεν υπάρχουν επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι, οι τιμές θα λάβουν αρνητικό πρόσημα και οι μονάδες θα κλείνουν.
Και αυτό γιατί τα διλυλιστήρια μειώνουν την παραγωγή τους και δεν απορροφούν το πετρέλαιαο από τους παραγωγούς.
Μονοψήφιες τιμές υπάρχουν σε συναλλαγές σύμφωνα με το bloomberg στον Καναδά όπου το Canadian Western Select έπεσε στα 5.06 δολ/βαρέλι την Παρασκευή 17/4.
Αντίστοιχα το Oclahoma Sour κάνει συναλλαγές στα 5,06 δολ,το Nebraska Ιntermediate στα 8 δολ και το Wyomiung Sweey στα 3 δολ.
Ειδικότερα, το αργό υποχώρησε αρχικά κατά 19% στα 14,82 δολ/βαρέλι και το brent σημείωσε πτώση της τάξεςως του 2,53 % στα 27,37.
Στην συνέχεια και για το brent η υποχώρηση δυνάμωσε στς 26,27 δολ/ βαρέλι -6,45%.
Βραχυπρόθεσμα, οι τιμές πιέζονται λόγω της εξάντλησης των αποθηκευτικών χώρων.
Τα συμβόλαια Ιουνίου (WTI) βρέθηκαν στα 23,56 δολ./βαρέλι, εμφανώς υψηλότερα αλλά με πτώση 5,87%.
Στην συνέχεια στις 15.15 υποχώρησαν κατά 11% στα 22 δολ/βαρέλι, διατηρώντας μια διαφορά από τα συμβόλαια Mαϊου 9 - 11 δολ/βαρέλι.
Η πτώση στις τρέχουσες τιμές οφείλεται στο ότι τα συμβόλαια του Μαϊου βαίνουν προς την λήξη τους.
Υπάρχουν traders στην αγορά, οι οποίοι δεν θα κάνουν roll over τα συμβόλαια Μαϊου.
Αυτό σημαίνει ότι πουλάνε τα συμβόλαια Μαϊου και αγοράζουν αυτά του Ιουνίου, όπως εξηγεί έμπειρος commoditist strategist της AZN στο CNBC.
Υπάρχουν επίσης traders που αγοράζουν για πελάτες τους φθσικές ποσότητες. Αυτοί κρατούν το συμβόλαιο μέχρι τέλους και δίνουν τις αντίστοιχες ποσότητες πετρελαίου ή δείχνουν τις φυσικές ποσότητες, αν είναι από την πλευρά του trade. Αυτό εξηγεί γιατί η πτώση στα συμβόλαια Μαίου είναι πιο απότομη η πτώση σε σχέση με αυτά του Ιουνίου.
Η spot αγορά είναι ιδιαίτερα αδύναμη στην παρούσα φάση και διαπραγματεύεται μεταξύ 12-13 δολ./βαρέλι.Αυτό οφείλεται στο ότι έχουν εξαντληθεί οι χώροι αποθήκευσης.
Σε μια φυσιολογική αγορά η διαφορά μεταξύ της spotprice και του μελλοντικού συμβολαίου του επόμενου μήνα είναι μόλις 40-50 cents ανά βαρέλι.
Στην παρούσα φάση φτάνει τα 9 -11 δολ/βαρέλι. Σύμφωνα με την εκτίμηση του έμπειρου αναλυτή της ANZ, οι τιμές θα μείνουν υπό πίεση μέχρι τον επόμενο μήνα ή και ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με το zerohedge το Southern Green Canyon στον Κόλπο του Μεξικού αξίζει 11,51 $ το βαρέλι, το Oklahoma Sour αλλάζει τα χέρια στα 5,75 $, το Nebraska Intermediate στα 8 $, ενώ η τιμή του Wyoming Sweet στα 3 $ το βαρέλι.
Ο Απρίλιος είναι ένας καταστροφικός μήνας για την αγορά πετρελαίου. Η Σαουδική Αραβία σκοπεύει να αυξήσει τον εφοδιασμό της σε 12,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από περίπου 9,7 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.
Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου είναι έτοιμη να μειωθεί κατά 15 εκατομμύρια έως 22 εκατομμύρια βαρέλια, καθώς τα lockdowns που σχετίζονται με τον κοροναϊό σταματούν τη διέλευση σε μεγάλο μέρος του κόσμου.
Υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα: η ζήτηση πετρελαίου έχει καταρρεύσει από τα κρατικά lockdowns για να σταματήσει η εξάπλωση του κοροναϊού που οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία περικοπής στην παραγωγή πετρελαίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ρωσίας και των μελών του ΟΠΕΚ θα εξακολουθούσε να απέχει πολύ από αυτό που χρειάζεται για να υποστηρίξει την αγορά, εκτιμά η Goldman.
Στην πραγματικότητα, υποθέτοντας περίπου 20 εκατομμύρια πλεόνασμα εφοδιασμού επί του παρόντος, το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να εξισορροπήσει την αγορά πετρελαίου δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία να σταματήσουν όλες τις παραγωγές μαζί. Και αυτό δεν θα συμβεί ποτέ επισημαίνει το zerohedge.
Υπερβάλλουσα αποθήκευση και στα δεξαμενόπλοια
Στην αποθήκευση πετρελαίου, βρίσκεται σύμφωνα με τα δεδομένα που διαμορφώνονται, η λύση στην αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει ο κορωνοίός. Όπως αναμεταδίδει το Reuters, πολλές εταιρείες έσπευσαν να ναυλώσουν πλοία για πλωτή αποθήκευση, φτάνοντας τα 160 εκατ. βαρέλια.
Αυτό γίνεται στο πλαίσιο αντιμετώπισης των αποθεμάτων που δημιουργήθηκε από την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης, λένε διάφορες ναυτικές πηγές. Οι έμποροι έσπευσαν να βρουν αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά και στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΠΕΚ και άλλοι παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, συμφώνησαν σε μείωση ρεκόρ της παραγωγής από τον Μάιο των 9,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, ή σχεδόν το 10% της παγκόσμιας προσφοράς, για να βοηθήσουν στη στήριξη των τιμών και να περιορίσουν την υπερπροσφορά.
Επίσης, στα 160 εκατ. βαρέλια συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλοι μεταφορείς αργού (VLCCs), από τα οποία το καθένα μπορεί να χωρέσει 2 εκατομμύρια βαρέλια.
Η τελευταία φορά που η πλωτή αποθήκευση έφτασε σε επίπεδα κοντά στα σημερινά ήταν το 2009, όταν οι έμποροι αποθήκευσαν πάνω από 100 εκατομμύρια βαρέλια στη θάλασσα πριν από την εκφόρτωση αποθεμάτων.
«Αυτή είναι μια άνευ προηγουμένου στιγμή στην ιστορία των δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώνουν το μέγιστο ενδιαφέρον αυτή τη χρονική στιγμή» τόνισε χαρακτηριστικά ο Gregory Lewis, αναλυτής ναυτιλίας στον παγκόσμιο όμιλο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών BTIG.
Τέλος, σαφή εξήγηση αυτού του φαινομένου έδωσε ο Jonathan Chappell, μέλος της Evercore ISI, τονίζοντας πως: «Η πλωτή αποθήκευση παραμένει η μόνη διέξοδος για αναντιστοιχία παραγωγής και κατανάλωσης».
Κάτω από τα 15 δολάρια υποχώρησε η τιμή του αμερικανικού αργού σήμερα, στο επίπεδο που είναι το χαμηλότερο των τελευτς καταγράφεται μεγάλη μείωση της ζήτησης εργασίας εξαιτίαςτης πανδημίας του κορωνοϊού.
Η υποχώρηση έχει φτάσει κάτω από τα 12 δολάρια / βαρέλι με ημερήσιες απώλειες για το crude 38% στα 11, 3 δολ/βαρέλι στις 15.00.
Μάλιστα οι τιμές στο spot κατρακυλούν και σε μονοψήφια νούμερα κατά τις συναλλαγές, καθώς οι εκτιμήσεις είναι, ότι αφού οι αποθηκευτικοί χώροι γεμίσουν, οι παραγωγοί που..
δεν θα μπορούν να διαθέσουν παραγωγή στις ΗΠΑ, θα φτάσουν να πληρώνουν για να απορροφηθεί η παραγωγή τους (αρνητικές τιμές)
Tέτοια παραδείγματα υπάρχουν σε τμήματα της αμερικανική αγοράς, όπως συνέβη με την Wyoming Asphalt Sour από τον Μάρτιο του 2020 για προϊόντα ασφαλτόστρωσης.
Η Μercuria Energy ζήτησε 19 δολάρια το βαρέλι αρνητική τιμή για υψηλής ποιότητας προϊόντα, σε αντίθετη περίπτωση πρότεινε να πεταχτεί το προϊόν.
Σε τομείς όπου δεν υπάρχουν επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι, οι τιμές θα λάβουν αρνητικό πρόσημα και οι μονάδες θα κλείνουν.
Και αυτό γιατί τα διλυλιστήρια μειώνουν την παραγωγή τους και δεν απορροφούν το πετρέλαιαο από τους παραγωγούς.
Μονοψήφιες τιμές υπάρχουν σε συναλλαγές σύμφωνα με το bloomberg στον Καναδά όπου το Canadian Western Select έπεσε στα 5.06 δολ/βαρέλι την Παρασκευή 17/4.
Αντίστοιχα το Oclahoma Sour κάνει συναλλαγές στα 5,06 δολ,το Nebraska Ιntermediate στα 8 δολ και το Wyomiung Sweey στα 3 δολ.
Ειδικότερα, το αργό υποχώρησε αρχικά κατά 19% στα 14,82 δολ/βαρέλι και το brent σημείωσε πτώση της τάξεςως του 2,53 % στα 27,37.
Στην συνέχεια και για το brent η υποχώρηση δυνάμωσε στς 26,27 δολ/ βαρέλι -6,45%.
Βραχυπρόθεσμα, οι τιμές πιέζονται λόγω της εξάντλησης των αποθηκευτικών χώρων.
Τα συμβόλαια Ιουνίου (WTI) βρέθηκαν στα 23,56 δολ./βαρέλι, εμφανώς υψηλότερα αλλά με πτώση 5,87%.
Στην συνέχεια στις 15.15 υποχώρησαν κατά 11% στα 22 δολ/βαρέλι, διατηρώντας μια διαφορά από τα συμβόλαια Mαϊου 9 - 11 δολ/βαρέλι.
Η πτώση στις τρέχουσες τιμές οφείλεται στο ότι τα συμβόλαια του Μαϊου βαίνουν προς την λήξη τους.
Υπάρχουν traders στην αγορά, οι οποίοι δεν θα κάνουν roll over τα συμβόλαια Μαϊου.
Αυτό σημαίνει ότι πουλάνε τα συμβόλαια Μαϊου και αγοράζουν αυτά του Ιουνίου, όπως εξηγεί έμπειρος commoditist strategist της AZN στο CNBC.
Υπάρχουν επίσης traders που αγοράζουν για πελάτες τους φθσικές ποσότητες. Αυτοί κρατούν το συμβόλαιο μέχρι τέλους και δίνουν τις αντίστοιχες ποσότητες πετρελαίου ή δείχνουν τις φυσικές ποσότητες, αν είναι από την πλευρά του trade. Αυτό εξηγεί γιατί η πτώση στα συμβόλαια Μαίου είναι πιο απότομη η πτώση σε σχέση με αυτά του Ιουνίου.
Η spot αγορά είναι ιδιαίτερα αδύναμη στην παρούσα φάση και διαπραγματεύεται μεταξύ 12-13 δολ./βαρέλι.Αυτό οφείλεται στο ότι έχουν εξαντληθεί οι χώροι αποθήκευσης.
Σε μια φυσιολογική αγορά η διαφορά μεταξύ της spotprice και του μελλοντικού συμβολαίου του επόμενου μήνα είναι μόλις 40-50 cents ανά βαρέλι.
Στην παρούσα φάση φτάνει τα 9 -11 δολ/βαρέλι. Σύμφωνα με την εκτίμηση του έμπειρου αναλυτή της ANZ, οι τιμές θα μείνουν υπό πίεση μέχρι τον επόμενο μήνα ή και ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με το zerohedge το Southern Green Canyon στον Κόλπο του Μεξικού αξίζει 11,51 $ το βαρέλι, το Oklahoma Sour αλλάζει τα χέρια στα 5,75 $, το Nebraska Intermediate στα 8 $, ενώ η τιμή του Wyoming Sweet στα 3 $ το βαρέλι.
Ο Απρίλιος είναι ένας καταστροφικός μήνας για την αγορά πετρελαίου. Η Σαουδική Αραβία σκοπεύει να αυξήσει τον εφοδιασμό της σε 12,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από περίπου 9,7 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.
Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου είναι έτοιμη να μειωθεί κατά 15 εκατομμύρια έως 22 εκατομμύρια βαρέλια, καθώς τα lockdowns που σχετίζονται με τον κοροναϊό σταματούν τη διέλευση σε μεγάλο μέρος του κόσμου.
Υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα: η ζήτηση πετρελαίου έχει καταρρεύσει από τα κρατικά lockdowns για να σταματήσει η εξάπλωση του κοροναϊού που οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία περικοπής στην παραγωγή πετρελαίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ρωσίας και των μελών του ΟΠΕΚ θα εξακολουθούσε να απέχει πολύ από αυτό που χρειάζεται για να υποστηρίξει την αγορά, εκτιμά η Goldman.
Στην πραγματικότητα, υποθέτοντας περίπου 20 εκατομμύρια πλεόνασμα εφοδιασμού επί του παρόντος, το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να εξισορροπήσει την αγορά πετρελαίου δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία να σταματήσουν όλες τις παραγωγές μαζί. Και αυτό δεν θα συμβεί ποτέ επισημαίνει το zerohedge.
Υπερβάλλουσα αποθήκευση και στα δεξαμενόπλοια
Στην αποθήκευση πετρελαίου, βρίσκεται σύμφωνα με τα δεδομένα που διαμορφώνονται, η λύση στην αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει ο κορωνοίός. Όπως αναμεταδίδει το Reuters, πολλές εταιρείες έσπευσαν να ναυλώσουν πλοία για πλωτή αποθήκευση, φτάνοντας τα 160 εκατ. βαρέλια.
Αυτό γίνεται στο πλαίσιο αντιμετώπισης των αποθεμάτων που δημιουργήθηκε από την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης, λένε διάφορες ναυτικές πηγές. Οι έμποροι έσπευσαν να βρουν αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά και στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΠΕΚ και άλλοι παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, συμφώνησαν σε μείωση ρεκόρ της παραγωγής από τον Μάιο των 9,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, ή σχεδόν το 10% της παγκόσμιας προσφοράς, για να βοηθήσουν στη στήριξη των τιμών και να περιορίσουν την υπερπροσφορά.
Επίσης, στα 160 εκατ. βαρέλια συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλοι μεταφορείς αργού (VLCCs), από τα οποία το καθένα μπορεί να χωρέσει 2 εκατομμύρια βαρέλια.
Η τελευταία φορά που η πλωτή αποθήκευση έφτασε σε επίπεδα κοντά στα σημερινά ήταν το 2009, όταν οι έμποροι αποθήκευσαν πάνω από 100 εκατομμύρια βαρέλια στη θάλασσα πριν από την εκφόρτωση αποθεμάτων.
«Αυτή είναι μια άνευ προηγουμένου στιγμή στην ιστορία των δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώνουν το μέγιστο ενδιαφέρον αυτή τη χρονική στιγμή» τόνισε χαρακτηριστικά ο Gregory Lewis, αναλυτής ναυτιλίας στον παγκόσμιο όμιλο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών BTIG.
Τέλος, σαφή εξήγηση αυτού του φαινομένου έδωσε ο Jonathan Chappell, μέλος της Evercore ISI, τονίζοντας πως: «Η πλωτή αποθήκευση παραμένει η μόνη διέξοδος για αναντιστοιχία παραγωγής και κατανάλωσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου