Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Πως επιδρούν κορωνοϊός και κρίση στις ενεργειακές εταιρείες - Τι είπαν στα conference calls Mytilineos και Motor Oil Hellas

Από το energypress.gr
Δεν είναι ομοιόμορφες για τον ενεργειακό κλάδο οι επιπτώσεις από την κρίση του κορονοϊού. Άλλωστε εκτός από την πανδημία, ο κλάδος πχ των πετρελαιοειδών βιώνει ταυτόχρονα τις επιπτώσεις και από τον πόλεμο τιμών μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας. 

Αυτή η διαφοροποίηση φάνηκε και κατά τις χθεσινές τηλεδιασκέψεις που είχαν με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα της χρήσης του 2019, δύο διαφορετικές..
ενεργειακές εταιρείες η Motor Oil και η Mytilineos. 

Για την πρώτη που δραστηριοποιείται στη διύλιση και εμπορία καυσίμων, αφενός μεν μειώνονται οι τιμές του πετρελαίου, ωστόσο την ίδια στιγμή αναμένεται σημαντική κάμψη της ζήτησης. Επίσης το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου διαμορφώνεται βάσει της ψυχολογίας ενώ των προϊόντων επηρεάζεται περισσότερο από τα θεμελιώδη της αγοράς, δημιουργεί ένα παράθυρο μικρής υστέρησης, που συνεπάγεται και αύξηση των περιθωρίων, τουλάχιστον στην πτώση. Βεβαίως κύριο μέλημα για τη ΜΟΗ αποτελεί η διασφάλιση της απαραίτητης ρευστότητας για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων, ενώ λαμβάνονται ενισχυμένα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής. Σε κάθε περίπτωση η ΜΟΗ αναμένει σημαντική μείωση της ζήτησης.

Σε ό,τι αφορά τη Mytilineos, αυτή τη στιγμή δεν καταγράφεται υποχώρηση της ζήτησης ρεύματος, αν και στην Ιταλία ο κορονοϊός οδήγησε σε κάμψη της τάξης του 7% την αγορά. Αντίθετα το γεγονός ότι υπάρχει σημαντική πτώση στις τιμές του φυσικού αερίου, αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους καυσίμου της τάξης των 99 εκατομμυρίων ευρώ σε χρονικό ορίζοντα έτους. Και για τη Mytilineos όπως για όλους τους ηλεκτροπαραγωγούς αλλά και τους εμπόρους φυσικού αερίου, προτεραιότητα είναι η συνέχιση της λειτουργίας των μονάδων με μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, ενώ παρά την αναταραχή συνεχίζεται κανονικά η κατασκευή της νέας μονάδας συνδυασμένου κύκλου φυσικού αερίου. Παρά την κρίση στόχος της Mytilineos είναι να συνεχίσει να λειτουργεί τις μονάδες της σε full capacity αξιοποιώντας και το χαμηλό κόστος καυσίμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου