Από το euro2day.gr
Σε πονοκέφαλο εξελίσσεται για το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης το ενδεχόμενο η εγχώρια αγορά καυσίμων να κερδοσκοπήσει με την πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.
Ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε χθες με το που το Brent βούτηξε ενδοσυνεδριακά κατά 30%, λόγω της κόντρας Σ. Αραβίας – Ρωσίας και του κορωνοϊού, να αναγγείλει ελέγχους στην αγορά..
για τη μετακύλιση των μειώσεων στις αντλίες των πρατηρίων. Ο ίδιος μάλιστα έκανε λόγο και για πρόστιμα σε περίπτωση παραβάσεων, αν και για θέματα διαμόρφωσης τιμών, δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται στο 1,567 ευρώ το λίτρο και το Brent χθες βρισκόταν στα επίπεδα των 34 –35 δολαρίων το βαρέλι, από 45 δολάρια στο προηγούμενο κλείσιμο.
Αξιωματούχος του υπουργείου Ανάπτυξης κι Επενδύσεων απαντώντας σε ερωτήματα του Euro2day.gr για το πόσο θα πρέπει να μειωθεί η τιμή της βενζίνης μετά την πτώση του αργού στο 20 με 30%, υποστήριζαν ότι «κανονικά στο επόμενο δεκαήμερο θα πρέπει να υποχωρήσει στα 1,35 ευρώ το λίτρο». Δηλαδή περί τα 21 λεπτά το λίτρο χαμηλότερα.
Στην ερώτηση που έθεσε το Euro2day.gr ποια θα είναι η απάντηση του υπουργείου στο ενδεχόμενο που δεν πέσουν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα, το ίδιο στέλεχος υποστήριξε: «Η εισήγηση μας είναι στο επόμενο κύμα ανατιμήσεων να τεθεί πλαφόν στις τιμές ώστε να μην εξανεμιστούν οι θετικές επιπτώσεις στην αγορά».
Πάντως, την ίδια στιγμή αρμόδια στελέχη του κλάδου των πετρελαιοειδών θυμίζουν πως το 64% της τελικής τιμής διαμορφώνεται από τους φόρους και τα τέλη. Άρα η υψηλή φορολογία και μάλιστα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (0,70 ευρώ το λίτρο) είναι σταθερός σε οποιαδήποτε μεταβολή. Έτσι η όποια μείωση επηρεάζει το ένα τρίτο της τελικής τιμής. Τα ελληνικά διυλιστήρια, προσθέτουν τα προαναφερόμενα στελέχη, τιμολογούν με βάση τις τιμές των διυλιστηρίων της Μεσογείου και τις όποιες μεταβολές τις μετακυλίουν στη χονδρική.
Οι εκτιμήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι πως από σήμερα τα διυλιστήρια θα περάσουν τις πρώτες μειώσεις που θα είναι της τάξης των 3 λεπτών το λίτρο. Αξίζει να σημειωθεί δε, πως πιο ακριβής στις δηλώσεις του για την εξέλιξη της τιμής της βενζίνης ήταν ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης: «Στόχος μας να δούμε περαιτέρω μείωση της τιμής στην αντλία, όπως αυτή αντιστοιχεί στο ποσοστό που επιβαρύνει το καύσιμο». Με πιο απλά λόγια, το υπουργείο επιβεβαιώνει την αγορά που μιλά για μειώσεις οι οποίες θα αφορούν στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.
Έτσι με έναν πρόχειρο υπολογισμό αν στην τιμή του 1,567 ευρώ, το 1 ευρώ είναι οι φόροι, η μείωση του 30% οδηγεί σε μείωση κοντά στο 1,39 ευρώ το λίτρο. Αν δεν υπήρχαν οι φόροι η αμόλυβδη θα έπρεπε να πέσει κοντά στο 1,10 ευρώ το λίτρο.
Σημειώνεται δε, ότι για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής ρόλο παίζει και η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου.
Εν τέλει, η ουσία είναι πως το κράτος, εξαιτίας της υψηλής φορολόγησης, παραμένει ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας για τη μείωση της τιμής της βενζίνης
Σε πονοκέφαλο εξελίσσεται για το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης το ενδεχόμενο η εγχώρια αγορά καυσίμων να κερδοσκοπήσει με την πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.
Ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε χθες με το που το Brent βούτηξε ενδοσυνεδριακά κατά 30%, λόγω της κόντρας Σ. Αραβίας – Ρωσίας και του κορωνοϊού, να αναγγείλει ελέγχους στην αγορά..
για τη μετακύλιση των μειώσεων στις αντλίες των πρατηρίων. Ο ίδιος μάλιστα έκανε λόγο και για πρόστιμα σε περίπτωση παραβάσεων, αν και για θέματα διαμόρφωσης τιμών, δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται στο 1,567 ευρώ το λίτρο και το Brent χθες βρισκόταν στα επίπεδα των 34 –35 δολαρίων το βαρέλι, από 45 δολάρια στο προηγούμενο κλείσιμο.
Αξιωματούχος του υπουργείου Ανάπτυξης κι Επενδύσεων απαντώντας σε ερωτήματα του Euro2day.gr για το πόσο θα πρέπει να μειωθεί η τιμή της βενζίνης μετά την πτώση του αργού στο 20 με 30%, υποστήριζαν ότι «κανονικά στο επόμενο δεκαήμερο θα πρέπει να υποχωρήσει στα 1,35 ευρώ το λίτρο». Δηλαδή περί τα 21 λεπτά το λίτρο χαμηλότερα.
Στην ερώτηση που έθεσε το Euro2day.gr ποια θα είναι η απάντηση του υπουργείου στο ενδεχόμενο που δεν πέσουν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα, το ίδιο στέλεχος υποστήριξε: «Η εισήγηση μας είναι στο επόμενο κύμα ανατιμήσεων να τεθεί πλαφόν στις τιμές ώστε να μην εξανεμιστούν οι θετικές επιπτώσεις στην αγορά».
Πάντως, την ίδια στιγμή αρμόδια στελέχη του κλάδου των πετρελαιοειδών θυμίζουν πως το 64% της τελικής τιμής διαμορφώνεται από τους φόρους και τα τέλη. Άρα η υψηλή φορολογία και μάλιστα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (0,70 ευρώ το λίτρο) είναι σταθερός σε οποιαδήποτε μεταβολή. Έτσι η όποια μείωση επηρεάζει το ένα τρίτο της τελικής τιμής. Τα ελληνικά διυλιστήρια, προσθέτουν τα προαναφερόμενα στελέχη, τιμολογούν με βάση τις τιμές των διυλιστηρίων της Μεσογείου και τις όποιες μεταβολές τις μετακυλίουν στη χονδρική.
Οι εκτιμήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι πως από σήμερα τα διυλιστήρια θα περάσουν τις πρώτες μειώσεις που θα είναι της τάξης των 3 λεπτών το λίτρο. Αξίζει να σημειωθεί δε, πως πιο ακριβής στις δηλώσεις του για την εξέλιξη της τιμής της βενζίνης ήταν ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης: «Στόχος μας να δούμε περαιτέρω μείωση της τιμής στην αντλία, όπως αυτή αντιστοιχεί στο ποσοστό που επιβαρύνει το καύσιμο». Με πιο απλά λόγια, το υπουργείο επιβεβαιώνει την αγορά που μιλά για μειώσεις οι οποίες θα αφορούν στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.
Έτσι με έναν πρόχειρο υπολογισμό αν στην τιμή του 1,567 ευρώ, το 1 ευρώ είναι οι φόροι, η μείωση του 30% οδηγεί σε μείωση κοντά στο 1,39 ευρώ το λίτρο. Αν δεν υπήρχαν οι φόροι η αμόλυβδη θα έπρεπε να πέσει κοντά στο 1,10 ευρώ το λίτρο.
Σημειώνεται δε, ότι για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής ρόλο παίζει και η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου.
Εν τέλει, η ουσία είναι πως το κράτος, εξαιτίας της υψηλής φορολόγησης, παραμένει ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας για τη μείωση της τιμής της βενζίνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου