Από το autoblog.gr
O πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας, Borris Johnson υποσχέθηκε σήμερα, παρουσιάζοντας την COP26, ότι η απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ξεκινήσει το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα απ΄ό,τι προβλεπόταν, προκαλώντας τις επικρίσεις τόσο των βιομηχάνων όσο και των οικολόγων που τον κατηγορούν ότι αρκείται “στις καλές προθέσεις”.
Μη ρεαλιστικός, σύμφωνα..
με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ σύμφωνα με τις ΜΚΟ δεν δεσμεύει προς το παρόν σε τίποτα, αυτός ο στόχος ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής της συντηρητικής κυβέρνησης στη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ενόψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη της Σκωτίας.
Τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα αποτελούν το 90% των πωλήσεων στη Βρετανία, με ορισμένους αγοραστές να ανησυχούν για την περιορισμένη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, το εύρος ορισμένων μοντέλων αλλά και το κόστος.
Ο Johnson πρόκειται να κάνει έκκληση για διεθνή προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών το συντομότερο δυνατό συλλήβδην επενδύσεων σε “καθαρές” τεχνολογίες, και μέτρα για την κλιματική αλλαγή.
Ο Johnson ζήτησε από τους διεθνείς ομολόγους του να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ο ίδιος δέχεται επικρίσεις για έλλειψη φιλοδοξίας από την πρώην πρόεδρο αυτή της έκδοσης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία απολύθηκε την Παρασκευή.
Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής,δήλωσε ο Johnson, δίπλα στον φυσιοδίφη Ντέιβιντ Ατένμπορο.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας. Το 2020 θα είναι ένα έτος δράσης για το κλίμα.
Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε σήμερα, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.
Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders — SMMT) δήλωσε “εξαιρετικά ανήσυχη” από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός.
Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων,ανέφερε σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί “να μεταμορφωθεί η αγορά”.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει “νωρίτερα”. Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία “στρωμένη με καλές προθέσεις” ζητώντας “πράξεις”.
Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα,
είπε επίσης η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.
Οι ανακοινώσεις του Borris Johnson επισκιάστηκαν επίσης από τις κατηγορίες της πρώην προέδρου της COP26 Κλερ Πέρι Ο’ Νιλ, η οποία αποπέμφθηκε την Παρασκευή. Σε επιστολή της στον Borris Johnson, η τελευταία επικρίνει τον απολογισμό του Borris Johnson στον τομέα της μάχης κατά τις κλιματικής αλλαγής.
Είχατε υποσχεθεί να ηγηθείτε του μετώπου (της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής). Δυστυχώς οι υποσχέσεις αυτές απέχουν πολύ από την υλοποίηση,γράφει στην επιστολή της προς τον Βρετανό πρωθυπουργό η Ο΄Νιλ.
Η ίδια πρόσθεσε πως ο Johnson της είχε ομολογήσει ότι δεν αντιλαμβάνεται “στ’ αλήθεια” το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και κατήγγειλε μια “τεράστια έλλειψη ηγετικής ικανότητας”.
Η COP25, που διεξήχθη στη Μαδρίτη, κατέληξε στα μέσα Δεκεμβρίου σε μια “χαμένη ευκαιρία” να αποδείξει μια μεγαλύτερη φιλοδοξία στον τομέα της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, είχε πει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.
Για την Extinction Rebellion, μέλη της οποίας διαδήλωσαν κοντά στο μουσείο όπου ο Μπόρις Τζόνσον εκφωνούσε την ομιλία του “η COP26 είναι ήδη προγραμματισμένο να αποτύχει”
O πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας, Borris Johnson υποσχέθηκε σήμερα, παρουσιάζοντας την COP26, ότι η απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ξεκινήσει το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα απ΄ό,τι προβλεπόταν, προκαλώντας τις επικρίσεις τόσο των βιομηχάνων όσο και των οικολόγων που τον κατηγορούν ότι αρκείται “στις καλές προθέσεις”.
Μη ρεαλιστικός, σύμφωνα..
με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ σύμφωνα με τις ΜΚΟ δεν δεσμεύει προς το παρόν σε τίποτα, αυτός ο στόχος ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής της συντηρητικής κυβέρνησης στη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ενόψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη της Σκωτίας.
Τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα αποτελούν το 90% των πωλήσεων στη Βρετανία, με ορισμένους αγοραστές να ανησυχούν για την περιορισμένη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, το εύρος ορισμένων μοντέλων αλλά και το κόστος.
Ο Johnson πρόκειται να κάνει έκκληση για διεθνή προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών το συντομότερο δυνατό συλλήβδην επενδύσεων σε “καθαρές” τεχνολογίες, και μέτρα για την κλιματική αλλαγή.
Ο Johnson ζήτησε από τους διεθνείς ομολόγους του να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ο ίδιος δέχεται επικρίσεις για έλλειψη φιλοδοξίας από την πρώην πρόεδρο αυτή της έκδοσης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία απολύθηκε την Παρασκευή.
Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής,δήλωσε ο Johnson, δίπλα στον φυσιοδίφη Ντέιβιντ Ατένμπορο.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας. Το 2020 θα είναι ένα έτος δράσης για το κλίμα.
Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε σήμερα, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.
Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders — SMMT) δήλωσε “εξαιρετικά ανήσυχη” από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός.
Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων,ανέφερε σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί “να μεταμορφωθεί η αγορά”.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει “νωρίτερα”. Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία “στρωμένη με καλές προθέσεις” ζητώντας “πράξεις”.
Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα,
είπε επίσης η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.
Οι ανακοινώσεις του Borris Johnson επισκιάστηκαν επίσης από τις κατηγορίες της πρώην προέδρου της COP26 Κλερ Πέρι Ο’ Νιλ, η οποία αποπέμφθηκε την Παρασκευή. Σε επιστολή της στον Borris Johnson, η τελευταία επικρίνει τον απολογισμό του Borris Johnson στον τομέα της μάχης κατά τις κλιματικής αλλαγής.
Είχατε υποσχεθεί να ηγηθείτε του μετώπου (της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής). Δυστυχώς οι υποσχέσεις αυτές απέχουν πολύ από την υλοποίηση,γράφει στην επιστολή της προς τον Βρετανό πρωθυπουργό η Ο΄Νιλ.
Η ίδια πρόσθεσε πως ο Johnson της είχε ομολογήσει ότι δεν αντιλαμβάνεται “στ’ αλήθεια” το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και κατήγγειλε μια “τεράστια έλλειψη ηγετικής ικανότητας”.
Η COP25, που διεξήχθη στη Μαδρίτη, κατέληξε στα μέσα Δεκεμβρίου σε μια “χαμένη ευκαιρία” να αποδείξει μια μεγαλύτερη φιλοδοξία στον τομέα της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, είχε πει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.
Για την Extinction Rebellion, μέλη της οποίας διαδήλωσαν κοντά στο μουσείο όπου ο Μπόρις Τζόνσον εκφωνούσε την ομιλία του “η COP26 είναι ήδη προγραμματισμένο να αποτύχει”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου