Από το worldenergynews.gr
Στήριξη στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ για την κατασκευή μονάδας συνδυασμένου κύκλου με φυσικό αέριο ισχύος 400 ΜW αναμένεται να παρέχει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα μάλιστα με αρμόδιες πηγές, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ προσανατολίζονται στην απευθείας ανάθεση του έργου μέσω νομοθετικής ρύθμισης, αφού με βάση το υφιστάμενο ρυθμιστικό..
πλαίσιο η ΡΑΕ θα πρέπει να προχωρήσει σε μειοδοτικό διαγωνισμό για την πρόκριση του καταλληλότερου από οικονομικής και περιβαλλοντικής άποψης σχεδίου για την διασφάλιση της ηλεκτροδότησης της Κρήτης μετά την ηλεκτρική διασύνδεση της με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας.
Σχέδια για την ηλεκτροδότηση του νησιού
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σχέδια για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης σε περιόδους έκτακτης ανάγκης μετά την ηλεκτρική διασύνδεσή της έχουν καταθέσει στη ΡΑΕ εκτός του ΔΕΣΦΑ και άλλες ελληνικές και εγχώριες εταιρίες.
Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η πρόταση της ΤΕΡΝΑ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής επίσης με φυσικό αέριο, καθώς και αντίστοιχη πρόταση της αλγερινής Socar.
Σχέδια για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης μετά την απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαϊκών μονάδων της ΔΕΗ έχει και η Μotor Oil με την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο LPG.
Στη ΡΑΕ έχουν κατατεθεί επίσης προτάσεις για την κάλυψη της επάρκειας της Κρήτης σε ηλεκτρισμό από ευρωπαϊκές εταιρίες με την κατασκευή ενός συνδυασμού έργων ΑΠΕ (φωτοβολταικά, υβριδικά και άλλα έργα αποθήκευσης).
Συνδυασμό τεχνολογιών «δείχνει» μελέτη της ΡΑΕ
Η Αρχή στο πλαίσιο και σχετικής μνημονιακής δέσμευσης έχει καταρτίσει μελέτη για την υποκατάσταση των υφιστάμενων μονάδων της ΔΕΗ από πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες αλλά και οικονομικότερες σε σχέση με τις πετρελαϊκές που λειτουργούν, τα αποτελέσματα της οποίας επεξεργάζεται από κοινού με το υπουργείο Ενέργειας προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, οι οποίες αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα.
Η μελέτη της ΡΑΕ σύμφωνα με πληροφορίες καταλήγει σε ένα συνδυασμό τεχνολογιών που σημαίνει ότι το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης μπορεί να υποστηριχτεί με μονάδα φυσικού αερίου και παράλληλα και τεχνολογίες ΑΠΕ, δεδομένου ότι η παραγόμενη ενέργεια εφόσον το σύστημα θα είναι διασυνδεδεμένο θα μπορεί να διαχέεται και στο ηπειρωτικό σύστημα.
Σε ό,τι αφορά στην παραγωγή από φυσικό αέριο πάντως ασφαλείς πληροφορίες φέρουν το υπουργείο Ενέργειας και τη ΡΑΕ να προσανατολίζονται σε νομοθετική ρύθμιση για την απευθείας ανάθεση του έργου στον ΔΕΣΦΑ.
Ο σχεδιασμός του ΔΕΣΦΑ
Ο σχεδιασμός του ΔΕΣΦΑ σύμφωνα με το αναθεωρημένο δεκαετές πρόγραμμα που τέθηκε από τη ΡΑΕ σε διαβούλευση περιλαμβάνει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 400 MW με καύσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θα φτάνει εκεί μέσω μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υποδομών που ο ΔΕΣΦΑ αποκαλεί εικονικό αγωγό.
Η εφοδιαστική αυτή αλυσίδα περιλαμβάνει λιμενικές εγκαταστάσεις/δεξαμενές στο νησί, δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες αεριοποίησης καθώς και πλοίο μεταφοράς (τροφοδοσίας) LNG.
To κόστος του τέρμιναλ και του πλοίου μεταφοράς εκτιμάται στα 175 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποδομές θα ξεκινήσουν να λειτουργούν τον Δεκέμβριο του 2022.
Η μονάδα των 400 MW σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ θα λειτουργεί στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ενώ παράλληλα θα τροφοδοτεί την Κρήτη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Στήριξη στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ για την κατασκευή μονάδας συνδυασμένου κύκλου με φυσικό αέριο ισχύος 400 ΜW αναμένεται να παρέχει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα μάλιστα με αρμόδιες πηγές, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ προσανατολίζονται στην απευθείας ανάθεση του έργου μέσω νομοθετικής ρύθμισης, αφού με βάση το υφιστάμενο ρυθμιστικό..
πλαίσιο η ΡΑΕ θα πρέπει να προχωρήσει σε μειοδοτικό διαγωνισμό για την πρόκριση του καταλληλότερου από οικονομικής και περιβαλλοντικής άποψης σχεδίου για την διασφάλιση της ηλεκτροδότησης της Κρήτης μετά την ηλεκτρική διασύνδεση της με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας.
Σχέδια για την ηλεκτροδότηση του νησιού
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σχέδια για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης σε περιόδους έκτακτης ανάγκης μετά την ηλεκτρική διασύνδεσή της έχουν καταθέσει στη ΡΑΕ εκτός του ΔΕΣΦΑ και άλλες ελληνικές και εγχώριες εταιρίες.
Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η πρόταση της ΤΕΡΝΑ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής επίσης με φυσικό αέριο, καθώς και αντίστοιχη πρόταση της αλγερινής Socar.
Σχέδια για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης μετά την απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαϊκών μονάδων της ΔΕΗ έχει και η Μotor Oil με την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο LPG.
Στη ΡΑΕ έχουν κατατεθεί επίσης προτάσεις για την κάλυψη της επάρκειας της Κρήτης σε ηλεκτρισμό από ευρωπαϊκές εταιρίες με την κατασκευή ενός συνδυασμού έργων ΑΠΕ (φωτοβολταικά, υβριδικά και άλλα έργα αποθήκευσης).
Συνδυασμό τεχνολογιών «δείχνει» μελέτη της ΡΑΕ
Η Αρχή στο πλαίσιο και σχετικής μνημονιακής δέσμευσης έχει καταρτίσει μελέτη για την υποκατάσταση των υφιστάμενων μονάδων της ΔΕΗ από πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες αλλά και οικονομικότερες σε σχέση με τις πετρελαϊκές που λειτουργούν, τα αποτελέσματα της οποίας επεξεργάζεται από κοινού με το υπουργείο Ενέργειας προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, οι οποίες αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα.
Η μελέτη της ΡΑΕ σύμφωνα με πληροφορίες καταλήγει σε ένα συνδυασμό τεχνολογιών που σημαίνει ότι το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης μπορεί να υποστηριχτεί με μονάδα φυσικού αερίου και παράλληλα και τεχνολογίες ΑΠΕ, δεδομένου ότι η παραγόμενη ενέργεια εφόσον το σύστημα θα είναι διασυνδεδεμένο θα μπορεί να διαχέεται και στο ηπειρωτικό σύστημα.
Σε ό,τι αφορά στην παραγωγή από φυσικό αέριο πάντως ασφαλείς πληροφορίες φέρουν το υπουργείο Ενέργειας και τη ΡΑΕ να προσανατολίζονται σε νομοθετική ρύθμιση για την απευθείας ανάθεση του έργου στον ΔΕΣΦΑ.
Ο σχεδιασμός του ΔΕΣΦΑ
Ο σχεδιασμός του ΔΕΣΦΑ σύμφωνα με το αναθεωρημένο δεκαετές πρόγραμμα που τέθηκε από τη ΡΑΕ σε διαβούλευση περιλαμβάνει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 400 MW με καύσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θα φτάνει εκεί μέσω μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υποδομών που ο ΔΕΣΦΑ αποκαλεί εικονικό αγωγό.
Η εφοδιαστική αυτή αλυσίδα περιλαμβάνει λιμενικές εγκαταστάσεις/δεξαμενές στο νησί, δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες αεριοποίησης καθώς και πλοίο μεταφοράς (τροφοδοσίας) LNG.
To κόστος του τέρμιναλ και του πλοίου μεταφοράς εκτιμάται στα 175 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποδομές θα ξεκινήσουν να λειτουργούν τον Δεκέμβριο του 2022.
Η μονάδα των 400 MW σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ θα λειτουργεί στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ενώ παράλληλα θα τροφοδοτεί την Κρήτη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου