Από το euro2day.gr
Λίγο πριν καλά, καλά ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τον εταιρικό μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ και την αποκρατικοποίηση τους, ελληνικές και ξένες εταιρείες, προετοιμάζονται για τη διεκδίκηση των δύο νέων επιχειρήσεων που θα προκύψουν.
Το σχετικό νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις διατάξεις τόσο για την προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας..
επιχείρησης, όσο και για τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗΔΕΗ 0,00% κατατίθεται εκτός απρόοπτου σήμερα το βράδυ. Εκεί προβλέπεται με απλά λόγια ο διαχωρισμός του κλάδου υποδομών από την εταιρεία με τη δημιουργία της ΔΕΠΑ Υποδομών και η εναπομείνασα θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Αυτές οι «δίδυμες» εταιρείες θα βγουν προς πώληση με το ελληνικό δημόσιο να δίνει στην αγορά όλο του το ποσοστό, δηλαδή το 65%. Σύμφωνα και με το επικαιροποιημένο ADP που δημοσίευσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ μετά την ψήφιση του νόμου, θα εκκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση των μεριδίων του δημοσίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον. Η αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου, όπως εκτιμάται για τα επόμενα 10 χρόνια μετά και την κυβερνητική απόφαση της απολιγνιτοποίησης αποτελεί δέλεαρ για τις επιχειρήσεις. Όπως επίσης και οι επεκτάσεις των δικτύων διανομής (ρυθμιζόμενα σταθερά έσοδα). Η ζήτηση θα ανέβει κατά 1 έως 2,5 δισ. κυβικά μέτρα και συγκεκριμένα στα 8 δισ. από περίπου 6 δισ. κυβικά μέτρα σήμερα. Αυτό σημαίνει σε συνδυασμό με τα μεγάλα διεθνή έργα διαμετακόμισης φυσικού αερίου ότι ανοίγει μία μεγάλη αγορά για κέρδη.
Για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, πηγές της αγοράς βλέπουν να εκδηλώνεται ενδιαφέρον από τις Mytilineos, τη Motor Oil, τα Ελληνικά Πετρέλαια και το κατά τις πληροφορίες σχήμα των Κοπελούζου με τσεχικό όμιλο. Για την εμπορία ενδιαφέρον έχουν και διεθνείς παίκτες όπως τις ιταλικές Eni και Edison τη Gas de France
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας, με βάση το νομοσχέδιο, θα έχει υπό την ομπρέλα της:
1. Την ΕΠΑ Αττικής ΑΕ,
2. Την εισαγωγή φυσικού αερίου στη Χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της ΔΕΠΑ Α.Ε. είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή,
3. Την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,
4. Την εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας,
5. Τον ανεφοδιασμό οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και τη χρήση του εμπορικού σήματος «FISIKON»,
6. Την προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή ΥΦΑ, μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς,
7. Την προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,
8. Οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σχετίζεται με την ανάπτυξη, την επέκταση και τη λειτουργία της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας– Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Όπως έχει αποκαλύψει το Euro2day.gr στις 2 Νοεμβρίου ηχηρό παρών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών αναμένεται να δώσουν εταιρίες, όπως η γερμανική E.ON, οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ Snam (Ιταλία), Fluxys (Βέλγιο) και η Enagas (Ισπανία).
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, ενδιαφέρον δεν αποκλείεται να εκδηλώσει για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και η ιταλική Italgas. Η τελευταία μάλιστα φέρεται να έχει συμφωνήσει ώστε να αποκτήσει το μερίδιο της Eni (49% και μάνατζμεντ) ΕΔΑ ΘΕΣΣ που έχει υπό την κυριότητα της και τον έλεγχο του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών
Η νέα ΔΕΠΑ Υποδομών εκτός από τη συμμετοχή της στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ θα έχει:
1. Τη ΔΕΔΑ Α.Ε. (δίκτυο διανομής λοιπής Ελλάδας (ΔΕΔΑ Α.Ε.),
2. Την ΕΔΑ Αττικής (δίκτυο διανομής Αττικής)
3. Τα πάγια των δικτύων διανομής,
4. Το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,
5. Τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων σχετικών έργων συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας–Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια, επίσης, που έχουν το 35% στα δίκτυα αναμένεται να πωλήσουν τη συμμετοχή τους, με αποτέλεσμα όποιος αποκτήσει τη ΔΕΠΑ Υποδομών ουσιαστικά να έχει την κυριότητα όλου του δικτύου.
Χρήστος Κολώνας
Λίγο πριν καλά, καλά ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τον εταιρικό μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ και την αποκρατικοποίηση τους, ελληνικές και ξένες εταιρείες, προετοιμάζονται για τη διεκδίκηση των δύο νέων επιχειρήσεων που θα προκύψουν.
Το σχετικό νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις διατάξεις τόσο για την προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας..
επιχείρησης, όσο και για τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗΔΕΗ 0,00% κατατίθεται εκτός απρόοπτου σήμερα το βράδυ. Εκεί προβλέπεται με απλά λόγια ο διαχωρισμός του κλάδου υποδομών από την εταιρεία με τη δημιουργία της ΔΕΠΑ Υποδομών και η εναπομείνασα θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Αυτές οι «δίδυμες» εταιρείες θα βγουν προς πώληση με το ελληνικό δημόσιο να δίνει στην αγορά όλο του το ποσοστό, δηλαδή το 65%. Σύμφωνα και με το επικαιροποιημένο ADP που δημοσίευσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ μετά την ψήφιση του νόμου, θα εκκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση των μεριδίων του δημοσίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον. Η αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου, όπως εκτιμάται για τα επόμενα 10 χρόνια μετά και την κυβερνητική απόφαση της απολιγνιτοποίησης αποτελεί δέλεαρ για τις επιχειρήσεις. Όπως επίσης και οι επεκτάσεις των δικτύων διανομής (ρυθμιζόμενα σταθερά έσοδα). Η ζήτηση θα ανέβει κατά 1 έως 2,5 δισ. κυβικά μέτρα και συγκεκριμένα στα 8 δισ. από περίπου 6 δισ. κυβικά μέτρα σήμερα. Αυτό σημαίνει σε συνδυασμό με τα μεγάλα διεθνή έργα διαμετακόμισης φυσικού αερίου ότι ανοίγει μία μεγάλη αγορά για κέρδη.
Για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, πηγές της αγοράς βλέπουν να εκδηλώνεται ενδιαφέρον από τις Mytilineos, τη Motor Oil, τα Ελληνικά Πετρέλαια και το κατά τις πληροφορίες σχήμα των Κοπελούζου με τσεχικό όμιλο. Για την εμπορία ενδιαφέρον έχουν και διεθνείς παίκτες όπως τις ιταλικές Eni και Edison τη Gas de France
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας, με βάση το νομοσχέδιο, θα έχει υπό την ομπρέλα της:
1. Την ΕΠΑ Αττικής ΑΕ,
2. Την εισαγωγή φυσικού αερίου στη Χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της ΔΕΠΑ Α.Ε. είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή,
3. Την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,
4. Την εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας,
5. Τον ανεφοδιασμό οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και τη χρήση του εμπορικού σήματος «FISIKON»,
6. Την προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή ΥΦΑ, μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς,
7. Την προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,
8. Οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σχετίζεται με την ανάπτυξη, την επέκταση και τη λειτουργία της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας– Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Όπως έχει αποκαλύψει το Euro2day.gr στις 2 Νοεμβρίου ηχηρό παρών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών αναμένεται να δώσουν εταιρίες, όπως η γερμανική E.ON, οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ Snam (Ιταλία), Fluxys (Βέλγιο) και η Enagas (Ισπανία).
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, ενδιαφέρον δεν αποκλείεται να εκδηλώσει για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και η ιταλική Italgas. Η τελευταία μάλιστα φέρεται να έχει συμφωνήσει ώστε να αποκτήσει το μερίδιο της Eni (49% και μάνατζμεντ) ΕΔΑ ΘΕΣΣ που έχει υπό την κυριότητα της και τον έλεγχο του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών
Η νέα ΔΕΠΑ Υποδομών εκτός από τη συμμετοχή της στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ θα έχει:
1. Τη ΔΕΔΑ Α.Ε. (δίκτυο διανομής λοιπής Ελλάδας (ΔΕΔΑ Α.Ε.),
2. Την ΕΔΑ Αττικής (δίκτυο διανομής Αττικής)
3. Τα πάγια των δικτύων διανομής,
4. Το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,
5. Τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων σχετικών έργων συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας–Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια, επίσης, που έχουν το 35% στα δίκτυα αναμένεται να πωλήσουν τη συμμετοχή τους, με αποτέλεσμα όποιος αποκτήσει τη ΔΕΠΑ Υποδομών ουσιαστικά να έχει την κυριότητα όλου του δικτύου.
Χρήστος Κολώνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου