Από το worldenergynews.gr
Συνεχίστηκε το πτωτικό σερί στις πωλήσεις βενζίνης και το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, καθώς οι διακινούμενοι όγκοι σημείωσαν πτώση -2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Υποτονική παρέμεινε όμως και η κατανάλωση του ντίζελ κίνησης, καθώς οι πωλήσεις παρουσίασαν οριακή αύξηση κατά 1,2% έναντι της περσινής χρονιάς.
Ως συνέπεια, την «παρτίδα» για το σύνολο..
των υγρών καυσίμων έσωσε το πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο όπως ήταν ήδη γνωστό κατά τη φετινή χειμερινή περίοδο παρουσίασε αύξηση κατά 24,8% έναντι του 2018.
Ένα ποσοστό στο οποίο οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά η ανάκαμψη, κατά 3,9%, που παρουσίασε συνολικά η αγορά.
Όσον αφορά τις βενζίνες, το αρνητικό πρόσημο δεν ανατράπηκε τον Ιούνιο, δηλαδή με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, καθώς δεν αναθερμάνθηκαν οι πωλήσεις, όπως έχει συμβεί αρκετές άλλες χρονιές.
Αντίθετα, κινήθηκε καθοδικά έναντι του Ιουνίου του 2018, καταγράφοντας πτώση -1,4% σε πωλήσεις.
Επομένως, δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη σημαντική πτώση της ζήτησης που είχε σημειωθεί τους δύο πρώτους μήνες της χρονιάς, με δεδομένο ότι τον Ιανουάριο είχε καταγραφεί μείωση κατά -6,9% και τον Φεβρουάριο κατά -4,9%.
Από την άλλη πλευρά, τον Ιούνιο οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης έμειναν σχεδόν αμετάβλητες, παρουσιάζοντας οριακή άνοδο κατά 0,4% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2018.
Βελτίωση στο δεύτερο εξάμηνο λόγω πολιτικής αλλαγής
Πάντως, οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς είναι πως οι πωλήσεις θα κινηθούν αρκετά καλύτερα το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, κυρίως χάρις στην αλλαγή του κλίματος που επέφερε η πολιτική σταθερότητα, με τη διεξαγωγή των εκλογών.
Στην αναθέρμανση της αγοράς θα συνέβαλε επίσης και η έναρξη εντός της χρονιάς κάποιων από τις προγραμματισμένες μεγάλες επενδύσεις, όπως του Ελληνικού.
Πάντως, όπως προσθέτουν, η όποια ενίσχυση των πωλήσεων δεν θα μπορούσε να «επουλώσει» τις βαθιές «πληγές» που άφησε η οικονομική κρίση στην αγορά, αν ληφθεί υπόψη πως π.χ. από το 2009 έως το 2013 οι καταναλώσεις βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση, με τους όγκους πωλήσεων των τριών βασικών καυσίμων να καταγράφουν στο σύνολο τους απώλειες 41%.
Αντίθετα, για να υπάρξει αισθητή ανάκαμψη του κλάδου, θα πρέπει να εκλείψουν δομικές αιτίες που ουσιαστικά κρατούν καθηλωμένη την κατανάλωση, με μία από τις κυριότερες την υπερφορολόγηση των καυσίμων.
Προς την ίδια κατεύθυνση θα συνέβαλε και η εξυγίανση της αγοράς, με την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, που πλέον γίνεται κυρίως μέσω των «πειραγμένων» αντλιών.
Συνεχίστηκε το πτωτικό σερί στις πωλήσεις βενζίνης και το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, καθώς οι διακινούμενοι όγκοι σημείωσαν πτώση -2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Υποτονική παρέμεινε όμως και η κατανάλωση του ντίζελ κίνησης, καθώς οι πωλήσεις παρουσίασαν οριακή αύξηση κατά 1,2% έναντι της περσινής χρονιάς.
Ως συνέπεια, την «παρτίδα» για το σύνολο..
των υγρών καυσίμων έσωσε το πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο όπως ήταν ήδη γνωστό κατά τη φετινή χειμερινή περίοδο παρουσίασε αύξηση κατά 24,8% έναντι του 2018.
Ένα ποσοστό στο οποίο οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά η ανάκαμψη, κατά 3,9%, που παρουσίασε συνολικά η αγορά.
Όσον αφορά τις βενζίνες, το αρνητικό πρόσημο δεν ανατράπηκε τον Ιούνιο, δηλαδή με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, καθώς δεν αναθερμάνθηκαν οι πωλήσεις, όπως έχει συμβεί αρκετές άλλες χρονιές.
Αντίθετα, κινήθηκε καθοδικά έναντι του Ιουνίου του 2018, καταγράφοντας πτώση -1,4% σε πωλήσεις.
Επομένως, δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη σημαντική πτώση της ζήτησης που είχε σημειωθεί τους δύο πρώτους μήνες της χρονιάς, με δεδομένο ότι τον Ιανουάριο είχε καταγραφεί μείωση κατά -6,9% και τον Φεβρουάριο κατά -4,9%.
Από την άλλη πλευρά, τον Ιούνιο οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης έμειναν σχεδόν αμετάβλητες, παρουσιάζοντας οριακή άνοδο κατά 0,4% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2018.
Βελτίωση στο δεύτερο εξάμηνο λόγω πολιτικής αλλαγής
Πάντως, οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς είναι πως οι πωλήσεις θα κινηθούν αρκετά καλύτερα το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, κυρίως χάρις στην αλλαγή του κλίματος που επέφερε η πολιτική σταθερότητα, με τη διεξαγωγή των εκλογών.
Στην αναθέρμανση της αγοράς θα συνέβαλε επίσης και η έναρξη εντός της χρονιάς κάποιων από τις προγραμματισμένες μεγάλες επενδύσεις, όπως του Ελληνικού.
Πάντως, όπως προσθέτουν, η όποια ενίσχυση των πωλήσεων δεν θα μπορούσε να «επουλώσει» τις βαθιές «πληγές» που άφησε η οικονομική κρίση στην αγορά, αν ληφθεί υπόψη πως π.χ. από το 2009 έως το 2013 οι καταναλώσεις βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση, με τους όγκους πωλήσεων των τριών βασικών καυσίμων να καταγράφουν στο σύνολο τους απώλειες 41%.
Αντίθετα, για να υπάρξει αισθητή ανάκαμψη του κλάδου, θα πρέπει να εκλείψουν δομικές αιτίες που ουσιαστικά κρατούν καθηλωμένη την κατανάλωση, με μία από τις κυριότερες την υπερφορολόγηση των καυσίμων.
Προς την ίδια κατεύθυνση θα συνέβαλε και η εξυγίανση της αγοράς, με την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, που πλέον γίνεται κυρίως μέσω των «πειραγμένων» αντλιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου