Από το bankingnews.gr
Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων σχεδιάζει η ελληνική κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη προς το τελευταίο τρίμηνο του 2019 με στόχο να προσελκύσει το διεθνές κεφάλαιο, να δημιουργήσει σκηνικό επενδυτικής ευφορίας και να ενισχύσει την οικονομία.
Υπάρχουν μεγαλόπνοα σχέδια αλλά και σοβαρά εμπόδια σε ορισμένα από τα δύσκολα εγχειρήματα των προς ιδιωτικοποίηση εταιριών.
-Το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ποσοστό πώλησης 30% μπορεί να συγκεντρώσει 1 δις λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος.
-Τα ΕΛΠΕ μετά ...
την αποτυχία του προηγούμενου διαγωνισμού δεν είναι βέβαιο ότι ο νέος διαγωνισμός θα είναι επιτυχής καθώς έχουν αυξηθεί και οι αποτιμήσεις
-Το Ελληνικό λόγω Λάτση συνδέονται με τα ΕΛΠΕ
-Με το μοντέλο εξυγίανσης της ΔΕΗ μπορεί να συγκεντρωθούν περί το 1 δισεκ. ευρώ
Στο 1 δισ για το 30% του Ελευθέριου Βενιζέλου
Συγκεκριμένα η πώληση ποσοστού 30% στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος εκτιμάται ότι αποτιμηθεί πέριξ του 1 δισεκ. ευρώ.
Το ενδιαφέρον πέραν από το σχήμα PSP – Hochtief που εκ των πραγμάτων θα συμμετάσχει στην πλειοδοτική διαδικασία ως βασικός μέτοχος στο Ελευθέριος Βενιζέλος, θα είναι αυξημένο με Κινέζους και άλλους διεθνείς επενδυτές να φέρονται υποψήφιοι μνηστήρες.
Στο ΤΑΙΠΕΔ που είναι ο πωλητής του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος εκτιμάται ότι θα δείξουν ενδιαφέρον 5 ή 6 διεθνείς όμιλοι για το 30% του αεροδρομίου μιας εταιρίας με βελτιούμενη επιβατική κίνηση και βελτιούμενα κέρδη και EBITDA.
Στόχος είναι Οκτώβριο ή Νοέμβριο να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για το 30% που πουλάει το ΤΑΙΠΕΔ με το ελληνικό δημόσιο να διατηρεί το 25% και με νέα σύμβαση παραχώρησης.
Το deal στα ΕΛΠΕ συνδέεται με το Ελληνικό – Ερωτηματικά για το ενδιαφέρον
Η Paneuropean του Ομίλου Λάτση με ποσοστό 45,5% θα πουλήσει το 30% του ποσοστού που κατέχει στα ΕΛΠΕ και το ΤΑΙΠΕΔ επίσης θα πουλήσει 15% σε σύνολο 35,5% που ελέγχει στην εταιρία.
Στόχος είναι να διατεθεί το 51% μαζί με το management και με βάση τις τρέχουσες τιμές αποτιμάται στα 1,5 με 1,6 δισεκ. ευρώ.
Το ποσοστό του ομίλου Λάτση που θα πωληθεί αντιστοιχεί σε 850 με 870 εκατ το οποίο θα χρησιμοποιηθεί και για την επένδυση στο Ελληνικό.
Όμως το βασικό πρόβλημα είναι ότι στο παρελθόν στην διαγωνιστική διαδικασία που είχε ξεκινήσει το ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών ήταν μειωμένο.
Εμφανίστηκαν η Glenore και η Vitol ωστόσο ούτε το τίμημα ήταν ικανοποιητικό – τότε διαμορφωνόταν στα 1,2 με 1,3 δισεκ. - ούτε και οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι έδειξαν ουσιώδες ενδιαφέρον.
Το βασικό πρόβλημα είναι πως με υψηλότερες αποτιμήσεις θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από διεθνείς εταιρίες ή άλλες εταιρίες πετρελαιοειδών.
Και γιατί στον πρόσφατο διαγωνισμό δεν εμφανίστηκαν και θα εμφανιστεί κύμα ενδιαφερομένων στην νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Η εξυγίανση της ΔΕΗ
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΔΕΗ οριακά καλύπτει την μαύρη τρύπα 1 δισ και απέχει από την κάλυψη κεφαλαίου 2 δισ
Ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον ώστε να αντιμετωπιστεί η μαύρη τρύπα του 1 δισεκ. ευρώ στον ισολογισμό της ΔΕΗ, εντούτοις η αλήθεια είναι ότι πολλές από τις προτεινόμενες λύσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια.
Οι περισσότερες από τις προτεινόμενες λύσεις δεν είναι λύσεις, είναι «προσωρινά μερεμέτια» που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ΔΕΗ στην ουσία του.
Ποια είναι τα δεδομένα απέναντι στις εξαγγελθείσες λύσεις.
1)Η τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών 2,2 δισ υποχρεωτικά πρέπει να επισπευστεί ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα της ΔΕΗ περί τα 450 εκατ.
Η Pimco έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να καταβάλλει τα 450 εκατ ευρώ.
Η τιτλοποίηση που ισοδυναμεί με ρευστότητα είναι υποχρεωτική.
2)Από την πώληση μέρους του ΔΕΔΔΗΕ του Διαχειριστή Δικτύων Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας περίπου 30% με 40% η ΔΕΗ δεν θα μπορούσε να αντλήσει άνω των 100 με 110 εκατ ευρώ.
Με βάση τα EBITDA του ΔΕΔΔΗΕ η συνολική αποτίμηση κινείται μεταξύ 130 με 150 εκατ και συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου, για το 40% το μέγιστο που θα μπορούσε να προσφέρει ένας επενδυτής είναι 100 με 110 εκατ ευρώ.
3)Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ δεν μπορούν να καταργηθούν.
Το μοντέλο αυτό (Nouvelle Organisation du Marché de l’Electricité) επιβάλλει σε κάθε επιχείρηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας την υποχρέωση να πουλάει ορισμένη ποσότητα της ενέργειας που παράγει στους ενδιαφερόμενους προμηθευτές για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Στην Ελλάδα τα ΝΟΜΕ υιοθετήθηκαν με το 3ο μνημόνιο και επιβάλλουν στην ΔΕΗ να πουλάει με τιμή εκκίνησης στο κόστος παραγωγής συγκεκριμένη ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος.
Η Commission θα αντιδράσει και θα μπλοκάρει σχέδια κατάργησης των δημοπρασιών ΝΟΜΕ με βάση καλά ενημερωμένες πηγές.
4)Για τα ΥΚΩ δηλαδή Υπηρεσίες Κοινής ωφέλειας επίσης δεν μπορούν να υπάρξουν πολλές αλλαγές κυρίως γιατί συνδέονται έμμεσα με την τιτλοποίηση.
Εάν υπάρξουν αλλαγές είναι βέβαιο ότι θα πρέπει η τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών 2,2 δισεκ. να επαναξιολογηθεί εκ του μηδενός καθώς αλλάζουν οι μελλοντικές παραδοχές που σχετίζονται με την τιτλοποίηση.
Με βάση όλες αυτές τις παραμέτρους η ΔΕΗ δεν μπορεί να εξασφαλίσει πάνω από 600 εκατ ευρώ ενώ χρειάζεται για να καλύψει την μαύρη τρύπα 1 δισεκ. το ελάχιστο και μέγιστο 2 δισεκ. ευρώ.
Ποιες είναι οι λύσεις;
Οι λύσεις είναι δύο όχι πολλές
1)Ξεπούλημα ασημικών, η ΔΕΗ για να πουλήσει τις τοξικές λιγνιτικές μονάδες θα πρέπει να αυξήσει την περίμετρο των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων και να συμπεριλάβει και 3-4 υδροηλεκτικές μονάδες.
Οι υδροηλεκτρικές μονάδες είναι από τα καλύτερα περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΗ.
Θα ήταν λάθος αυτή η επιλογή.
2)Να αυξηθούν τα τιμολόγια της ΔΕΗ κατά 15% κατ΄ ελάχιστο με ένα διαστρωματικό μοντέλο ώστε οι σταθερά συνεπείς να μην πληρώσουν για τα λάθη του παρελθόντος.
Η λύση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μείωση μεριδίων της ΔΕΗ που ωστόσο νομοτελειακά δεν μπορεί να αποτραπεί, η εξέλιξη αυτή, λόγω δέσμευσης στην Commission.
3)Μια άλλη λύση θα ήταν αναδιάρθρωση δανείων και νέος δανεισμός σενάριο που πρέπει να αποκλειστεί καθώς καμία τράπεζα δεν εξετάζει καν… το ενδεχόμενο να αναδιαρθρώσει τα δάνεια προς την ΔΕΗ.
Ο όμιλος της ΔΕΗ με 14 δισκ. ενεργητικό και 3,9 δισ κεφάλαια έχει 16.700 εργαζόμενους και 10.000 φθάνουν σε επίπεδο ομίλου
Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων σχεδιάζει η ελληνική κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη προς το τελευταίο τρίμηνο του 2019 με στόχο να προσελκύσει το διεθνές κεφάλαιο, να δημιουργήσει σκηνικό επενδυτικής ευφορίας και να ενισχύσει την οικονομία.
Υπάρχουν μεγαλόπνοα σχέδια αλλά και σοβαρά εμπόδια σε ορισμένα από τα δύσκολα εγχειρήματα των προς ιδιωτικοποίηση εταιριών.
-Το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ποσοστό πώλησης 30% μπορεί να συγκεντρώσει 1 δις λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος.
-Τα ΕΛΠΕ μετά ...
την αποτυχία του προηγούμενου διαγωνισμού δεν είναι βέβαιο ότι ο νέος διαγωνισμός θα είναι επιτυχής καθώς έχουν αυξηθεί και οι αποτιμήσεις
-Το Ελληνικό λόγω Λάτση συνδέονται με τα ΕΛΠΕ
-Με το μοντέλο εξυγίανσης της ΔΕΗ μπορεί να συγκεντρωθούν περί το 1 δισεκ. ευρώ
Στο 1 δισ για το 30% του Ελευθέριου Βενιζέλου
Συγκεκριμένα η πώληση ποσοστού 30% στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος εκτιμάται ότι αποτιμηθεί πέριξ του 1 δισεκ. ευρώ.
Το ενδιαφέρον πέραν από το σχήμα PSP – Hochtief που εκ των πραγμάτων θα συμμετάσχει στην πλειοδοτική διαδικασία ως βασικός μέτοχος στο Ελευθέριος Βενιζέλος, θα είναι αυξημένο με Κινέζους και άλλους διεθνείς επενδυτές να φέρονται υποψήφιοι μνηστήρες.
Στο ΤΑΙΠΕΔ που είναι ο πωλητής του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος εκτιμάται ότι θα δείξουν ενδιαφέρον 5 ή 6 διεθνείς όμιλοι για το 30% του αεροδρομίου μιας εταιρίας με βελτιούμενη επιβατική κίνηση και βελτιούμενα κέρδη και EBITDA.
Στόχος είναι Οκτώβριο ή Νοέμβριο να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για το 30% που πουλάει το ΤΑΙΠΕΔ με το ελληνικό δημόσιο να διατηρεί το 25% και με νέα σύμβαση παραχώρησης.
Το deal στα ΕΛΠΕ συνδέεται με το Ελληνικό – Ερωτηματικά για το ενδιαφέρον
Η Paneuropean του Ομίλου Λάτση με ποσοστό 45,5% θα πουλήσει το 30% του ποσοστού που κατέχει στα ΕΛΠΕ και το ΤΑΙΠΕΔ επίσης θα πουλήσει 15% σε σύνολο 35,5% που ελέγχει στην εταιρία.
Στόχος είναι να διατεθεί το 51% μαζί με το management και με βάση τις τρέχουσες τιμές αποτιμάται στα 1,5 με 1,6 δισεκ. ευρώ.
Το ποσοστό του ομίλου Λάτση που θα πωληθεί αντιστοιχεί σε 850 με 870 εκατ το οποίο θα χρησιμοποιηθεί και για την επένδυση στο Ελληνικό.
Όμως το βασικό πρόβλημα είναι ότι στο παρελθόν στην διαγωνιστική διαδικασία που είχε ξεκινήσει το ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών ήταν μειωμένο.
Εμφανίστηκαν η Glenore και η Vitol ωστόσο ούτε το τίμημα ήταν ικανοποιητικό – τότε διαμορφωνόταν στα 1,2 με 1,3 δισεκ. - ούτε και οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι έδειξαν ουσιώδες ενδιαφέρον.
Το βασικό πρόβλημα είναι πως με υψηλότερες αποτιμήσεις θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από διεθνείς εταιρίες ή άλλες εταιρίες πετρελαιοειδών.
Και γιατί στον πρόσφατο διαγωνισμό δεν εμφανίστηκαν και θα εμφανιστεί κύμα ενδιαφερομένων στην νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Η εξυγίανση της ΔΕΗ
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΔΕΗ οριακά καλύπτει την μαύρη τρύπα 1 δισ και απέχει από την κάλυψη κεφαλαίου 2 δισ
Ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον ώστε να αντιμετωπιστεί η μαύρη τρύπα του 1 δισεκ. ευρώ στον ισολογισμό της ΔΕΗ, εντούτοις η αλήθεια είναι ότι πολλές από τις προτεινόμενες λύσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια.
Οι περισσότερες από τις προτεινόμενες λύσεις δεν είναι λύσεις, είναι «προσωρινά μερεμέτια» που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ΔΕΗ στην ουσία του.
Ποια είναι τα δεδομένα απέναντι στις εξαγγελθείσες λύσεις.
1)Η τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών 2,2 δισ υποχρεωτικά πρέπει να επισπευστεί ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα της ΔΕΗ περί τα 450 εκατ.
Η Pimco έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να καταβάλλει τα 450 εκατ ευρώ.
Η τιτλοποίηση που ισοδυναμεί με ρευστότητα είναι υποχρεωτική.
2)Από την πώληση μέρους του ΔΕΔΔΗΕ του Διαχειριστή Δικτύων Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας περίπου 30% με 40% η ΔΕΗ δεν θα μπορούσε να αντλήσει άνω των 100 με 110 εκατ ευρώ.
Με βάση τα EBITDA του ΔΕΔΔΗΕ η συνολική αποτίμηση κινείται μεταξύ 130 με 150 εκατ και συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου, για το 40% το μέγιστο που θα μπορούσε να προσφέρει ένας επενδυτής είναι 100 με 110 εκατ ευρώ.
3)Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ δεν μπορούν να καταργηθούν.
Το μοντέλο αυτό (Nouvelle Organisation du Marché de l’Electricité) επιβάλλει σε κάθε επιχείρηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας την υποχρέωση να πουλάει ορισμένη ποσότητα της ενέργειας που παράγει στους ενδιαφερόμενους προμηθευτές για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Στην Ελλάδα τα ΝΟΜΕ υιοθετήθηκαν με το 3ο μνημόνιο και επιβάλλουν στην ΔΕΗ να πουλάει με τιμή εκκίνησης στο κόστος παραγωγής συγκεκριμένη ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος.
Η Commission θα αντιδράσει και θα μπλοκάρει σχέδια κατάργησης των δημοπρασιών ΝΟΜΕ με βάση καλά ενημερωμένες πηγές.
4)Για τα ΥΚΩ δηλαδή Υπηρεσίες Κοινής ωφέλειας επίσης δεν μπορούν να υπάρξουν πολλές αλλαγές κυρίως γιατί συνδέονται έμμεσα με την τιτλοποίηση.
Εάν υπάρξουν αλλαγές είναι βέβαιο ότι θα πρέπει η τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών 2,2 δισεκ. να επαναξιολογηθεί εκ του μηδενός καθώς αλλάζουν οι μελλοντικές παραδοχές που σχετίζονται με την τιτλοποίηση.
Με βάση όλες αυτές τις παραμέτρους η ΔΕΗ δεν μπορεί να εξασφαλίσει πάνω από 600 εκατ ευρώ ενώ χρειάζεται για να καλύψει την μαύρη τρύπα 1 δισεκ. το ελάχιστο και μέγιστο 2 δισεκ. ευρώ.
Ποιες είναι οι λύσεις;
Οι λύσεις είναι δύο όχι πολλές
1)Ξεπούλημα ασημικών, η ΔΕΗ για να πουλήσει τις τοξικές λιγνιτικές μονάδες θα πρέπει να αυξήσει την περίμετρο των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων και να συμπεριλάβει και 3-4 υδροηλεκτικές μονάδες.
Οι υδροηλεκτρικές μονάδες είναι από τα καλύτερα περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΗ.
Θα ήταν λάθος αυτή η επιλογή.
2)Να αυξηθούν τα τιμολόγια της ΔΕΗ κατά 15% κατ΄ ελάχιστο με ένα διαστρωματικό μοντέλο ώστε οι σταθερά συνεπείς να μην πληρώσουν για τα λάθη του παρελθόντος.
Η λύση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μείωση μεριδίων της ΔΕΗ που ωστόσο νομοτελειακά δεν μπορεί να αποτραπεί, η εξέλιξη αυτή, λόγω δέσμευσης στην Commission.
3)Μια άλλη λύση θα ήταν αναδιάρθρωση δανείων και νέος δανεισμός σενάριο που πρέπει να αποκλειστεί καθώς καμία τράπεζα δεν εξετάζει καν… το ενδεχόμενο να αναδιαρθρώσει τα δάνεια προς την ΔΕΗ.
Ο όμιλος της ΔΕΗ με 14 δισκ. ενεργητικό και 3,9 δισ κεφάλαια έχει 16.700 εργαζόμενους και 10.000 φθάνουν σε επίπεδο ομίλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου