Από το worldenergynews.gr
Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει μία ακόμη από τις τεχνικές μελέτες της φάσης FEED (Front End Engineering Design) του αγωγού φυσικού αερίου EastMed, καθώς ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι δύο διαγωνισμοί από την IGI-Poseidon για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ).
Οι δύο διαγωνισμοί έχουν..
προϋπολογισμό 2,3 εκατ. ευρώ έκαστος και προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος την 24η Ιουνίου, ενώ αφορούν το υποθαλάσσιο και το χερσαίο τμήμα του αγωγού, αντίστοιχα.
Έτσι, αντικείμενο του πρώτου διαγωνισμού είναι η εκπόνηση της ΜΠΚΕ για τα υπεράκτια τμήματα από την Πελοπόννησο μέχρι τον Αθερινόλακκο στην Κρήτη, από τον Αθερινόλακκο μέχρι το Βασιλικό στην Κύπρο, καθώς από το Βασιλικό μέχρι τα ισραηλινά κοιτάσματα φυσικού αερίου στη λεκάνη της Λεβαντίνης.
Παράλληλα, στη μελέτη θα συμπεριληφθεί ο σχεδιαζόμενος σταθμός συμπίεσης στο Βασιλικό, καθώς και το μικρό χερσαίο τμήμα που θα ξεκινά από το σημείο προσγιάλωσης του αγωγού στην Κύπρο και θα φτάνει μέχρι τον σταθμό συμπίεσης.
Για την παραπάνω διαδρομή του έργου, ουσιαστικά θα εκπονηθούν τρεις ΜΠΚΕ, μία για κάθε τμήμα που διέρχεται από τις τρεις εμπλεκόμενες χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ).
Κάθε μία ΜΠΚΕ θα πρέπει να ακολουθεί το θεσμικό καθεστώς της αντίστοιχης χώρας, όπως και τις προϋποθέσεις της ΕΤΕπ, η οποία συγχρηματοδοτεί τις μελέτες FEED.
Επίσης, στην περίπτωση του ελληνικού και του κυπριακού τμήματος, θα πρέπει να είναι σύννομη και με τους Κανονισμούς της Ε.Ε.
Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά τη χερσαία διαδρομή του έργου στην Ελλάδα, μήκος περίπου 550 χιλιομέτρων.
Το τμήμα αυτό θα ξεκινά από την Πελοπόννησο και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία.
Η ίδια ΜΠΚΕ θα καλύπτει επίσης τη μικρή υποθαλάσσια διαδρομή στον Πατραϊκό Κόλπο, καθώς και τον σταθμό συμπίεσης στον Αθερινόλακκο.
Σε δύο φάσεις η επιλογή των αναδόχων
Και στις δύο περιπτώσεις, η επιλογή των αναδόχων θα γίνει σε δύο στάδια, με το πρώτο να αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους υποψηφίους.
Όσοι από αυτούς πληρούν τα κριτήρια των διακηρύξεων, θα προκριθούν στο δεύτερο στάδιο, στο πλαίσιο του οποίου θα κληθούν να υποβάλουν τη δεσμευτική προσφορά τους.
Ένα από τα κριτήρια επιλογής των αναδόχων θα είναι το οικονομικό ύψος της προσφοράς.
Το κόστος κατασκευής του EastMed ανέρχεται στα 6,5 δισ. ευρώ, ενώ η αρχική του δυναμικότητα προβλέπεται να αγγίζει τα 10 δισ. κ.μ. αερίου.
Από την Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα από τη Θεσπρωτία, το αέριο προβλέπεται να μεταφέρεται στην υπόλοιπη Ευρώπη μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού «Ποσειδών», που θα συνδέει τη χώρα μας με την Ιταλία.
Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί οικονομικά βιώσιμο, ωστόσο η υλοποίησή του θα εξαρτηθεί από τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα εντοπισθούν τελικά στις τρεις εμπλεκόμενες χώρες, καθώς και από το κόστος εξόρυξής του.
Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει μία ακόμη από τις τεχνικές μελέτες της φάσης FEED (Front End Engineering Design) του αγωγού φυσικού αερίου EastMed, καθώς ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι δύο διαγωνισμοί από την IGI-Poseidon για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ).
Οι δύο διαγωνισμοί έχουν..
προϋπολογισμό 2,3 εκατ. ευρώ έκαστος και προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος την 24η Ιουνίου, ενώ αφορούν το υποθαλάσσιο και το χερσαίο τμήμα του αγωγού, αντίστοιχα.
Έτσι, αντικείμενο του πρώτου διαγωνισμού είναι η εκπόνηση της ΜΠΚΕ για τα υπεράκτια τμήματα από την Πελοπόννησο μέχρι τον Αθερινόλακκο στην Κρήτη, από τον Αθερινόλακκο μέχρι το Βασιλικό στην Κύπρο, καθώς από το Βασιλικό μέχρι τα ισραηλινά κοιτάσματα φυσικού αερίου στη λεκάνη της Λεβαντίνης.
Παράλληλα, στη μελέτη θα συμπεριληφθεί ο σχεδιαζόμενος σταθμός συμπίεσης στο Βασιλικό, καθώς και το μικρό χερσαίο τμήμα που θα ξεκινά από το σημείο προσγιάλωσης του αγωγού στην Κύπρο και θα φτάνει μέχρι τον σταθμό συμπίεσης.
Για την παραπάνω διαδρομή του έργου, ουσιαστικά θα εκπονηθούν τρεις ΜΠΚΕ, μία για κάθε τμήμα που διέρχεται από τις τρεις εμπλεκόμενες χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ).
Κάθε μία ΜΠΚΕ θα πρέπει να ακολουθεί το θεσμικό καθεστώς της αντίστοιχης χώρας, όπως και τις προϋποθέσεις της ΕΤΕπ, η οποία συγχρηματοδοτεί τις μελέτες FEED.
Επίσης, στην περίπτωση του ελληνικού και του κυπριακού τμήματος, θα πρέπει να είναι σύννομη και με τους Κανονισμούς της Ε.Ε.
Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά τη χερσαία διαδρομή του έργου στην Ελλάδα, μήκος περίπου 550 χιλιομέτρων.
Το τμήμα αυτό θα ξεκινά από την Πελοπόννησο και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία.
Η ίδια ΜΠΚΕ θα καλύπτει επίσης τη μικρή υποθαλάσσια διαδρομή στον Πατραϊκό Κόλπο, καθώς και τον σταθμό συμπίεσης στον Αθερινόλακκο.
Σε δύο φάσεις η επιλογή των αναδόχων
Και στις δύο περιπτώσεις, η επιλογή των αναδόχων θα γίνει σε δύο στάδια, με το πρώτο να αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους υποψηφίους.
Όσοι από αυτούς πληρούν τα κριτήρια των διακηρύξεων, θα προκριθούν στο δεύτερο στάδιο, στο πλαίσιο του οποίου θα κληθούν να υποβάλουν τη δεσμευτική προσφορά τους.
Ένα από τα κριτήρια επιλογής των αναδόχων θα είναι το οικονομικό ύψος της προσφοράς.
Το κόστος κατασκευής του EastMed ανέρχεται στα 6,5 δισ. ευρώ, ενώ η αρχική του δυναμικότητα προβλέπεται να αγγίζει τα 10 δισ. κ.μ. αερίου.
Από την Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα από τη Θεσπρωτία, το αέριο προβλέπεται να μεταφέρεται στην υπόλοιπη Ευρώπη μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού «Ποσειδών», που θα συνδέει τη χώρα μας με την Ιταλία.
Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί οικονομικά βιώσιμο, ωστόσο η υλοποίησή του θα εξαρτηθεί από τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα εντοπισθούν τελικά στις τρεις εμπλεκόμενες χώρες, καθώς και από το κόστος εξόρυξής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου