Από το greeklignite.blogspot.com
Η εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων για επιβατικά αυτοκίνητα ήταν θεαματική τα προηγούμενα χρόνια, καθώς έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου ως προς τη βενζίνη και θεωρήθηκαν ως λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 στις μεταφορές. Έπειτα ήρθε το σκάνδαλο των πειραγμένων κινητήρων των Γερμανικών αυτοκινήτων ώστε να κλέβουν στις μετρήσεις των εκπομπών κι η συζήτηση επανήλθε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρόλο που η Γερμανία στηρίζει πολλά στην αυτοκινητοβιομηχανία και ο τομέας..
των πετρελαιοκινητήρων έχει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ξαφνικά Στουτγάρδη & Αμβούργο ανακάλυψαν πως πρέπει ν' απαγορεύσουν την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων -παλαιότερης τεχνολογίας πάντως- στο κέντρο τους. Ανάλογα με το μέγεθος της ρύπανσης ακολουθούν σε αντίστοιχες -περισσότερο ή λιγότερο- απαγορεύσεις Βερολίνο, Βόννη, Ντάρμστατ, Έσσεν, Φρανκφούρτη, Γκελζενκίρχεν, Κολωνία και Μάιντς.
Σωστά είδατε, απ' την πιο πάνω λίστα πόλεων απουσιάζει το Μόναχο: κι απ' το Κέντρο Οικονομικών Μελετών του Μονάχου (IFO) ήρθε στα μέσα Απρίλη μια συνοπτική έκθεση, μόλις 16 σελίδων, να ταράξει τα νερά. Την από 3 ερευνητές έκθεση, που παρουσιάζει τ' αποτελέσματα έρευνας, υπογράφουν μακροχρόνιος ερευνητής του IFO σε θέματα ενέργειας και καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Κολωνίας. Ο 3ος είναι ο πολύ γνωστός και στην Ελλάδα κι απ' τους κορυφαίους οικονομολόγους της Γερμανίας Χανς Βέρνερ Ζιν, που ήθελε την Ελλάδα εκτός ευρώ.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, που εξέδωσε το IFO, οι ερευνητές πραγματοποίησαν λεπτομερείς υπολογισμούς χρησιμοποιώντας τα συγκεκριμένα παραδείγματα ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ενός σύγχρονου οχήματος ντίζελ. Εκτός από τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή μπαταριών, εξέτασαν τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας για τον ηλεκτρισμό, προκειμένου να υπολογίσουν τις επιπτώσεις που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα στις εκπομπές CO2. Δείχνουν ότι ακόμη και με τη σημερινή τεχνολογία, οι συνολικές εκπομπές από έναν κινητήρα καύσης που τροφοδοτείται με φυσικό αέριο είναι ήδη σχεδόν το ένα τρίτο χαμηλότερες από τις εκπομπές ενός πετρελαιοκινητήρα. Δεν μένουν όμως μόνο εκεί και συνεχίζουν: "Λαμβανομένου υπόψη του
σημερινού ενεργειακού μείγματος της Γερμανίας και της ποσότητας ενέργειας που χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών, οι εκπομπές CO2 των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες είναι, στην καλύτερη περίπτωση, ελαφρώς υψηλότερες από τις εκπομπές ενός πετρελαιοκινητήρα και κατά τα λοιπά είναι πολύ υψηλότερες."
Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους οι συγγραφείς επικρίνουν το γεγονός ότι η νομοθεσία της ΕΕ επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να συμπεριληφθούν στους υπολογισμούς εκπομπών του στόλου με τιμή "μηδενικών" εκπομπών CO2, καθώς αυτό υποδηλώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν τέτοιες εκπομπές. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι, εκτός από τις εκπομπές CO2 που παράγονται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδόν όλες οι χώρες της ΕΕ παράγουν σημαντικές εκπομπές CO2 κατά τη φόρτιση των μπαταριών των οχημάτων, ανάλογα με τα εθνικά τους μείγματα παραγωγής ενέργειας. Πάντως, πέρα από τα οχήματα που λειτουργούν με μπαταρίες, άλλες τεχνολογίες προσφέρουν επίσης μεγάλες δυνατότητες, π.χ. ηλεκτροκίνητα οχήματα με υδρογόνο ή οχήματα με κινητήρες καύσης που τροφοδοτούνται με μεθάνιο.
"Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας πρέπει να αντιμετωπίσει ισότιμα όλες τις τεχνολογίες και να προωθήσει λύσεις υδρογόνου και μεθανίου", τονίζει ο καθηγητής Ζιν. Στην πραγματικότητα, εκείνο που θέλει να πει είναι "φτάνει πια με τις βλακείες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτω τα χέρια απ' τις θέσεις εργασίας στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων, διαφορετικά στις εκλογές το AfD "θα μας πάρει το σκαλπ!""
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου