Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Σε επένδυση 310 εκατ ευρώ για παραγωγή γκαζολίνης και κηροζίνης υψηλής ποιότητας προχωρά η Motor Oil - Τα κέρδη για το EBITDA

Από το worldenergynews.gr
Την σημαντική επένδυση ύψους 310 εκατ ευρώ ανακοίνωσε ο κ. Π.Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της MOTOR OIL στο σημερινό του teleconference με τους θεσμικούς επενδυτές.

Η επένδυση αυτή αφορά τον εκσυγχρονισμό παραγωγής προϊόντων γκαζολίνης και κηροζίνης.Κατά 80-85% θα αφορά την πρώτη.

Θα εξασφαλιστεί η παραγωγή..
προϊόντων γκαζολίνης, που θα υποκαταστήσουν την naptha, υψηλής περιεκτικότητας οκτανίων και θα ενισχύσουν την παρουσία στις αγορές καθώς και την κερδοφορία για τον όμιλο.

Θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2021 και θα αποδώσει σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει 90-100 εκατ ευρώ πρόσθετα στο EBITDA σε ετήσια βάση.Δηλαδή το IRR θα διαμορφωθεί στο 30%.

Ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε, ότι η σχέση που έχει χτιστεί με τους προμηθευτές στην περίοδο της κρίσης επιτρέπει την προμήθεια με υψηλής ποιότητας αργού σταθερά και έγκαιρα, είτε από τις ΗΠΑ, είτε από την Μέση Ανατολή.

Η δίοικηση βρίσκεται σε επαφές με τις τράπεζες για τους καλύτερους όρους χρηματοδότησης της επένδυσης αυτής, ενώ εξετάζεται και η εναλλακτική λύση έκδοσης ομολογιακού εφόσον επιτευχθούν ανταγωνιστικοί όροι.

Η ΜΟΗ κατά το α’ τρίμηνο είχε πωλήσεις 3,43 εκατ. τόνους, οι οποίες ήταν σταθερές σε ετήσια βάση.

Οι εγχώριες πωλήσεις ανέβηκαν κατά 5% ενώ οι εξαγωγές παρέμειναν στο 70% στο σύνολο των πωλήσεων.

Για τον κλάδο ναυτιλίας και της αεροπλοΐας, η άνοδος ήταν της τάξης του 41%.
Η μητρική εταιρεία έδωσε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα της τάξης των 103,2 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA διυλιστηρίου που ήταν αποτέλεσμα του μείγματος των προϊόντων crude.

Η εφαρμογή των λογιστικών προτύπων IFRS 16 επηρέασε θετικά το αποτέλεσμα κατά 42,9%.
Σε προσαρμοσμένο επίπεδο το EBITDA διαμορφώθηκε στα 125,5 εκατ. ευρώ (+17,3% σε ετήσια βάση).

Η άνοδος από την αποτίμηση των αποθεμάτων βοήθησε το συνολικό EBITDA κατά 64,4 εκατ. ευρώ.

Τα λειτουργικά κέρδη στα 61,2 εκατ. ευρώ είχαν άνοδο 25,4% ενώ η άνοδος της αποτίμησης των 
αποθεμάτων, καθώς η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε σημαντικά το α΄ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, βοήθησε σημαντικά τα κέρδη να ανέλθουν στα 106,7 εκατ. ευρώ.

Η σημαντική άνοδος των αποθεμάτων κατά 178 εκατ. ευρώ και 33 εκατ. από συγχωνεύσεις οδήγησε σε άνοδο του καθαρού δανεισμού κατά 41,5% στα 354 εκατ.

Έτσι υπήρξε ένα καλό ξεκίνημα για το α’ τρίμηνο παρά τα αδύναμα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια.

Για το β΄ τρίμηνο αναμένεται τα περιθώρια να σταθεροποιηθούν υψηλότερα σε σχέση με το α’, αν και όσον αφορά το αργό θα παραμείνουν σε διακυμάνσεις.

Οι ανακοινώσεις της διοίκησης για την μεγάλη επένδυση στο διυλιστήριο και για την στρατηγική της στον ΙΜΟ 2020 στη ναυτιλία, είναι οι δυο νέοι βασικοί καταλύτες για την πορεία της εταιρείας.

Η ΜΟΗ διαπραγματεύεται 8 φορές τα κέρδη του 2019 και 4,5 ΕV/EBITDA.
Tο μέρισμα του 2018 είναι 0,95 ευρώ ανά μετοχή.

Η ημερομηνία αποκοπής για το δικαίωμα μερίσματος είναι 26η Ιουνίου 2019

Η ανάλυση της BETA κλείνει σημειώνοντας ότι παραμένει αγοραστής στην μετοχή.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα η Motor Oil ενισχύεται 2,78% με όγκο συναλλαγών 119.930 

Η ανάλυση των μεγεθών της Motor Oil στο α' τρίμηνο του 2019 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου