Από το energypress.gr
Νέα νομοθετική απόπειρα με ήδη θεσπισμένα μέτρα, κατά της παράνομης διακίνησης καυσίμων επιχειρεί η κυβέρνηση.
Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και αφορά στην ίδρυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας περιλαμβάνονται δύο άρθρα τα οποία προσπαθούν να κλείσουν κενά και ασάφειες..
προηγούμενων διατάξεων που προκαλούν σύγχυση, όπως αναφέρει και η αιτιολογική έκθεση, στην τοποθέτηση του συστήματος παρακολούθησης εισροών κι εκροών.
Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος για την τοποθέτηση του συστήματος μηχανισμού παρακολούθησης εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Από το 2009 τελικά τα συστήματα σταδιακά τοποθετήθηκαν έως το 2014 μόνο στα βενζινάδικα.
Στο μεταξύ, το 2012 και 2013 πάλι με δύο διαφορετικούς νόμους θεσπίστηκε η υποχρέωση επέκτασης των προαναφερόμενων συστημάτων σε πλωτά μεταφορικά μέσα αλλά και στις ελεύθερες εγκαταστάσεις εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια, στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίου του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα αλλά και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ), που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα.
Το 2014 πάλι με άλλο νόμο το σύστημα επεκτάθηκε και σε εγκαταστάσεις με ιδιόκτητα ή μισθωμένα φορτηγά.
Οι υπουργικές αποφάσεις εκδόθηκαν τον Δεκέμβριο του 2015 για όλες τις προαναφερόμενες εγκαταστάσεις χωρίς όμως να εφαρμοστούν ποτέ λόγω ασαφειών που περιείχαν οι διατάξεις.
Κι ενώ το λαθρεμπόριο αγγίζει σε απώλειες φόρων τα 300 εκ. ευρώ ετησίως, εντούτοις το ισχυρό όπλο ελέγχου του, αυτό των συστημάτων παρακολούθησης εισροών εκροών που μεταδίδει δεδομένα σε κεντρική βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ, παραμένει μόνο στα πρατήρια υγρών καυσίμων και όχι σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα των καυσίμων. Εκτός παραμένουν επίσης και το υγραέριο κίνησης και το συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τα οποία τώρα γίνεται προσπάθεια να υπαχθούν στα συστήματα εισροών εκροών.
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης επαναδιατυπώνονται οι εγκαταστάσεις στις οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να τοποθετηθούν μηχανισμοί παρακολούθησης εισροών κι εκροών καυσίμων. Πρόκειται για Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, εγκαταστάσεις κατόχων αδειών εμπορίας και λιανικής πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, εγκαταστάσεις κατόχων άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών, σε εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας που βρίσκονται εργοτάξια με οχήματα και μηχανήματα έργου, σε σταθμούς ΚΤΕΛ, εγκαταστάσεις ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΤΑ, στις ένοπλες δυνάμεις, σε εγκαταστάσεις εφοδιασμού ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων, σε κέντρα αποθήκευσης και διανομής κλπ.
Ωστόσο για την εφαρμογή του μέτρου αυτού θα πρέπει να εκδοθεί κοινή απόφαση πλειάδας υπουργείων που θα καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και προϋποθέσεις, το χρονοδιάγραμμα και κάθε λεπτομέρεια.
Με άλλες διατάξεις επίσης του νομοσχεδίου προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες προϋπήρχαν, για τους παραβάτες των συστημάτων εισροών κι εκροών. Ορίζονται πρόστιμα από 1.000 έως 500.000 ευρώ, ποινές φυλάκισης και κάθειρξης αλλά και αφαίρεσης των αδειών λειτουργίας εγκατάστασης.
Αλλά και για αυτές τις κυρώσεις προϋπόθεση είναι να εκδοθεί κοινή απόφαση, όπως παρόμοια πρόβλεψη υπάρχει και για τον τρόπο διενέργειας ελέγχων.
Νέα νομοθετική απόπειρα με ήδη θεσπισμένα μέτρα, κατά της παράνομης διακίνησης καυσίμων επιχειρεί η κυβέρνηση.
Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και αφορά στην ίδρυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας περιλαμβάνονται δύο άρθρα τα οποία προσπαθούν να κλείσουν κενά και ασάφειες..
προηγούμενων διατάξεων που προκαλούν σύγχυση, όπως αναφέρει και η αιτιολογική έκθεση, στην τοποθέτηση του συστήματος παρακολούθησης εισροών κι εκροών.
Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος για την τοποθέτηση του συστήματος μηχανισμού παρακολούθησης εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Από το 2009 τελικά τα συστήματα σταδιακά τοποθετήθηκαν έως το 2014 μόνο στα βενζινάδικα.
Στο μεταξύ, το 2012 και 2013 πάλι με δύο διαφορετικούς νόμους θεσπίστηκε η υποχρέωση επέκτασης των προαναφερόμενων συστημάτων σε πλωτά μεταφορικά μέσα αλλά και στις ελεύθερες εγκαταστάσεις εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια, στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίου του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα αλλά και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ), που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα.
Το 2014 πάλι με άλλο νόμο το σύστημα επεκτάθηκε και σε εγκαταστάσεις με ιδιόκτητα ή μισθωμένα φορτηγά.
Οι υπουργικές αποφάσεις εκδόθηκαν τον Δεκέμβριο του 2015 για όλες τις προαναφερόμενες εγκαταστάσεις χωρίς όμως να εφαρμοστούν ποτέ λόγω ασαφειών που περιείχαν οι διατάξεις.
Κι ενώ το λαθρεμπόριο αγγίζει σε απώλειες φόρων τα 300 εκ. ευρώ ετησίως, εντούτοις το ισχυρό όπλο ελέγχου του, αυτό των συστημάτων παρακολούθησης εισροών εκροών που μεταδίδει δεδομένα σε κεντρική βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ, παραμένει μόνο στα πρατήρια υγρών καυσίμων και όχι σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα των καυσίμων. Εκτός παραμένουν επίσης και το υγραέριο κίνησης και το συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τα οποία τώρα γίνεται προσπάθεια να υπαχθούν στα συστήματα εισροών εκροών.
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης επαναδιατυπώνονται οι εγκαταστάσεις στις οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να τοποθετηθούν μηχανισμοί παρακολούθησης εισροών κι εκροών καυσίμων. Πρόκειται για Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, εγκαταστάσεις κατόχων αδειών εμπορίας και λιανικής πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, εγκαταστάσεις κατόχων άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών, σε εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας που βρίσκονται εργοτάξια με οχήματα και μηχανήματα έργου, σε σταθμούς ΚΤΕΛ, εγκαταστάσεις ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΤΑ, στις ένοπλες δυνάμεις, σε εγκαταστάσεις εφοδιασμού ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων, σε κέντρα αποθήκευσης και διανομής κλπ.
Ωστόσο για την εφαρμογή του μέτρου αυτού θα πρέπει να εκδοθεί κοινή απόφαση πλειάδας υπουργείων που θα καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και προϋποθέσεις, το χρονοδιάγραμμα και κάθε λεπτομέρεια.
Με άλλες διατάξεις επίσης του νομοσχεδίου προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες προϋπήρχαν, για τους παραβάτες των συστημάτων εισροών κι εκροών. Ορίζονται πρόστιμα από 1.000 έως 500.000 ευρώ, ποινές φυλάκισης και κάθειρξης αλλά και αφαίρεσης των αδειών λειτουργίας εγκατάστασης.
Αλλά και για αυτές τις κυρώσεις προϋπόθεση είναι να εκδοθεί κοινή απόφαση, όπως παρόμοια πρόβλεψη υπάρχει και για τον τρόπο διενέργειας ελέγχων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου