Από το worldenergynews.gr
Αναβρασμό στο εσωτερικό της ΔΕΠΑ, αλλά και ερωτηματικά στην ενεργειακή αγορά προκαλούν οι πληροφορίες για τις προβλέψεις του νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με το οποίο θα προχωρήσει ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε δυο εταιρίες με την προοπτική ιδιωτικοποίησης κατ΄ αρχήν της ΔΕΠΑ Εμπορίας και εν συνεχεία και της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, σχεδιάζει να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο..
για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ στις 28 Φεβρουαρίου με την προοπτική να έχει ψηφιστεί έως τις 15 Μαρτίου.
Η επιλογή αυτή συνδέεται άμεσα με το διαγωνισμό για την πώληση του 50,1% των ΕΛ-ΠΕ, τα οποία ως γνωστόν κατέχουν το 35% της ΔΕΠΑ και ως εκ τούτου η κυβέρνηση επιδιώκει ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΛ-ΠΕ να έχει ουσιαστικό λόγο στην πώληση της ΔΕΠΑ.
Έτσι το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπει ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα ξεκινήσει εντός τριμήνου από την ψήφιση του και αφού προχωρήσει ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ στις εταιρίες Υποδομών και Εμπορίας.
Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι πέραν του πρώτου αυτού τριμήνου αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να απαιτηθεί ένα ακόμη τρίμηνο στη διάρκεια του οποίου θα γίνουν, εφόσον κριθεί απαραίτητο οι απορροφήσεις θυγατρικών από τις δυο νέες εταιρίες ΔΕΠΑ Εμπορία και ΔΕΠΑ Υποδομές.
Με άλλα λόγια η όλη υπόθεση φαίνεται ότι ετεροχρονίζεται για τον Σεπτέμβριο ο οποίος, αν δεν έχουν προηγηθεί πολιτικές εξελίξεις, θα είναι ο μήνας της προεκλογικής περιόδου και είναι βέβαιο ότι στη διάρκεια του δεν πρόκειται να γίνει κανένας διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης.
Πάντως από την όλη διαδικασία που επιλέγει το υπουργείο Ενέργειας αναδεικνύεται η δυσκολία του εγχειρήματος αφού εδώ και μήνες συζητείται ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή κίνηση για να φθάσουμε στην κατάθεση του νομοσχεδίου λίγους μήνες πριν τις εκλογές.
Όπως φαίνεται ο κ. Σταθάκης επιδιώκει να τσεκαριστεί θετικά από τους Θεσμούς το κουτάκι που προβλέπει την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και να περάσει στους επόμενους η όποια επιλογή.
Βεβαίως στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι διαδικασίες του διαχωρισμού και του διαγωνισμού θα προχωρούν παράλληλα όμως το γεγονός αυτό προκαλεί επιπλέον ερωτηματικά αφού οι όποιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές δεν θα έχουν σαφή και πλήρη εικόνα των περιουσιακών στοιχείων που θα δοθούν προς πώληση όπως επίσης δεν θα έχουν πλήρη εικόνα των βαρών που πιθανώς θα τα συνοδεύουν.
Για παράδειγμα πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο τα ταμειακά διαθέσιμα της ΔΕΠΑ όσο και οι απαιτήσεις από κακοπληρωτές όπως τα ΕΛΦΕ και η ΕΒΖ θα μεταφερθούν στη ΔΕΠΑ Εμπορία, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι ακόμη σαφές.
Για τα διαθέσιμα το ζήτημα θα ξεκαθαρισθεί όταν ολοκληρωθούν οι τεχνικοοικονομικές μελέτες.
Αξιοσημείωτο είναι εξάλλου ότι από τα περίπου 300 εκατ ευρώ που ήταν τα διαθέσιμα της ΔΕΠΑ στο τέλος του 2017 τα 155 εκατ ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για την εξαγορά από τη Shell του μεριδίου της στην ΕΠΑ Αττικής, ενώ επιπλέον 150 εκατ ευρώ είναι τα βάρη από οφειλές των ΕΛΦΕ και της ΕΒΖ.
Η όλη διαδικασία εξάλλου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους στο εσωτερικό τόσο της ΔΕΠΑ όσο και της θυγατρικής της ΔΕΔΑ οι οποίοι μάλιστα προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόνοια για το μέλλον τους και τούτο παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των εργαζομένων οι επιλογές του υπουργείου οδηγούν σε κατακερματισμό και απαξίωση της ΔΕΠΑ, ενώ σημειώνουν ότι με την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της ΔΕΠΑ Εμπορίας από τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα βρεθούν στον αέρα οι 155 εργολαβικοί εργαζόμενοι πολλοί από τους οποίους απασχολούνται στην επιχείρηση για 15 ή και 20 χρόνια.
Και τούτο διότι θα λήξει αυτοδικαίως η σύμβαση που έχει η σημερινή ΔΕΠΑ με την εταιρία που τους απασχολεί. Μάλιστα σημειώνουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου τους είχε υποσχεθεί διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους για δυο χρόνια και ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει η παραμικρή σχετική πρόβλεψη.
Αναβρασμό στο εσωτερικό της ΔΕΠΑ, αλλά και ερωτηματικά στην ενεργειακή αγορά προκαλούν οι πληροφορίες για τις προβλέψεις του νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με το οποίο θα προχωρήσει ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε δυο εταιρίες με την προοπτική ιδιωτικοποίησης κατ΄ αρχήν της ΔΕΠΑ Εμπορίας και εν συνεχεία και της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, σχεδιάζει να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο..
για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ στις 28 Φεβρουαρίου με την προοπτική να έχει ψηφιστεί έως τις 15 Μαρτίου.
Η επιλογή αυτή συνδέεται άμεσα με το διαγωνισμό για την πώληση του 50,1% των ΕΛ-ΠΕ, τα οποία ως γνωστόν κατέχουν το 35% της ΔΕΠΑ και ως εκ τούτου η κυβέρνηση επιδιώκει ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΛ-ΠΕ να έχει ουσιαστικό λόγο στην πώληση της ΔΕΠΑ.
Έτσι το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπει ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα ξεκινήσει εντός τριμήνου από την ψήφιση του και αφού προχωρήσει ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ στις εταιρίες Υποδομών και Εμπορίας.
Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι πέραν του πρώτου αυτού τριμήνου αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να απαιτηθεί ένα ακόμη τρίμηνο στη διάρκεια του οποίου θα γίνουν, εφόσον κριθεί απαραίτητο οι απορροφήσεις θυγατρικών από τις δυο νέες εταιρίες ΔΕΠΑ Εμπορία και ΔΕΠΑ Υποδομές.
Με άλλα λόγια η όλη υπόθεση φαίνεται ότι ετεροχρονίζεται για τον Σεπτέμβριο ο οποίος, αν δεν έχουν προηγηθεί πολιτικές εξελίξεις, θα είναι ο μήνας της προεκλογικής περιόδου και είναι βέβαιο ότι στη διάρκεια του δεν πρόκειται να γίνει κανένας διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης.
Πάντως από την όλη διαδικασία που επιλέγει το υπουργείο Ενέργειας αναδεικνύεται η δυσκολία του εγχειρήματος αφού εδώ και μήνες συζητείται ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή κίνηση για να φθάσουμε στην κατάθεση του νομοσχεδίου λίγους μήνες πριν τις εκλογές.
Όπως φαίνεται ο κ. Σταθάκης επιδιώκει να τσεκαριστεί θετικά από τους Θεσμούς το κουτάκι που προβλέπει την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και να περάσει στους επόμενους η όποια επιλογή.
Βεβαίως στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι διαδικασίες του διαχωρισμού και του διαγωνισμού θα προχωρούν παράλληλα όμως το γεγονός αυτό προκαλεί επιπλέον ερωτηματικά αφού οι όποιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές δεν θα έχουν σαφή και πλήρη εικόνα των περιουσιακών στοιχείων που θα δοθούν προς πώληση όπως επίσης δεν θα έχουν πλήρη εικόνα των βαρών που πιθανώς θα τα συνοδεύουν.
Για παράδειγμα πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο τα ταμειακά διαθέσιμα της ΔΕΠΑ όσο και οι απαιτήσεις από κακοπληρωτές όπως τα ΕΛΦΕ και η ΕΒΖ θα μεταφερθούν στη ΔΕΠΑ Εμπορία, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι ακόμη σαφές.
Για τα διαθέσιμα το ζήτημα θα ξεκαθαρισθεί όταν ολοκληρωθούν οι τεχνικοοικονομικές μελέτες.
Αξιοσημείωτο είναι εξάλλου ότι από τα περίπου 300 εκατ ευρώ που ήταν τα διαθέσιμα της ΔΕΠΑ στο τέλος του 2017 τα 155 εκατ ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για την εξαγορά από τη Shell του μεριδίου της στην ΕΠΑ Αττικής, ενώ επιπλέον 150 εκατ ευρώ είναι τα βάρη από οφειλές των ΕΛΦΕ και της ΕΒΖ.
Η όλη διαδικασία εξάλλου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους στο εσωτερικό τόσο της ΔΕΠΑ όσο και της θυγατρικής της ΔΕΔΑ οι οποίοι μάλιστα προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόνοια για το μέλλον τους και τούτο παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των εργαζομένων οι επιλογές του υπουργείου οδηγούν σε κατακερματισμό και απαξίωση της ΔΕΠΑ, ενώ σημειώνουν ότι με την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της ΔΕΠΑ Εμπορίας από τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα βρεθούν στον αέρα οι 155 εργολαβικοί εργαζόμενοι πολλοί από τους οποίους απασχολούνται στην επιχείρηση για 15 ή και 20 χρόνια.
Και τούτο διότι θα λήξει αυτοδικαίως η σύμβαση που έχει η σημερινή ΔΕΠΑ με την εταιρία που τους απασχολεί. Μάλιστα σημειώνουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου τους είχε υποσχεθεί διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους για δυο χρόνια και ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει η παραμικρή σχετική πρόβλεψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου