Από το capital.gr
Την Πρωτοχρονιά, ο πρόεδρος Trump έγραψε στο Twitter:
"Θεωρείτε ότι είναι απλώς τύχη που οι τιμές βενζίνης είναι τόσο χαμηλές; Οι χαμηλές τιμές βενζίνης είναι σαν ακόμη μία περικοπή Φόρου!"
Έχω γράψει πολλές φορές για τον περιορισμένο αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένας θητεύων Αμερικανός πρόεδρος στις τιμές της βενζίνης. Οι πρόεδροι μπορούν να ακολουθήσουν πολιτικές που σε μια χρονική περίοδο μπορούν να..
επηρεάσουν τις τιμές βενζίνης προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, αλλά η ικανότητά τους να επηρεάζουν τις τιμές γρήγορα είναι αρκετά περιορισμένη.
Ωστόσο, φέτος ο Πρόεδρος Trump επηρέασε πράγματι τις τιμές της βενζίνης.
Οι τιμές της βενζίνης μειώθηκαν ραγδαία λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου. Ο Πρόεδρος Trump επηρέασε την πορεία τους, πείθοντας τη Σαουδική Αραβία να αυξήσει την παραγωγή και κατόπιν αφήνοντας το Ιράν να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο.
Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι οι τιμές της βενζίνης αυτή τη στιγμή του έτους είναι συνήθως χαμηλές, επειδή η εποχική ζήτηση είναι χαμηλή (και είναι φθηνότερη η παραγωγή βενζίνης το χειμώνα).
Για λόγους σύγκρισης, ακολουθεί παρακάτω η εθνική μέση τιμή λιανικής της βενζίνης κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του Ιανουαρίου κατά τα τελευταία 12 χρόνια.
Η μέση εθνικής τιμή λιανικής της βενζίνης την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Ο πρόεδρος Bush ήταν ακόμα στην εξουσία, τον Ιανουάριο του 2008 και το 2009. Οι τιμές του πετρελαίου είχαν καταρρεύσει το 2008 ως αντίδραση στη χρηματοπιστωτική κρίση και ακολούθησαν οι τιμές της βενζίνης. Τον Ιανουάριο του 2009 -μόλις μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξη της θητείας του Barack Obama- οι τιμές της βενζίνης είχαν πέσει σχεδόν κατά το ήμισυ από το προηγούμενο έτος. Αυτή η τιμή, τα $1,74 / γαλόνι, είναι η χαμηλότερη στο γράφημα.
Η δεύτερη χαμηλότερη τιμή, στα $2,14 / γαλόνι, καταγράφηκε το 2016 μετά από μια άλλη κατάρρευση της τιμής του πετρελαίου. Η ίδια κατάρρευση είχε επίσης επηρεάσει την τιμή των $ 2,31/ γαλόνι το 2015, την τρίτη χαμηλότερη τιμή στο γράφημα. Στην εξουσία ήταν τότε ο Obama.
Η φετινή τιμή των $ 2,33/γαλόνι είναι η τέταρτη χαμηλότερη στο γράφημα. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνω ότι ο Πρόεδρος Trump είχε πιθανώς μεγαλύτερη επίδραση στην τιμή αυτή από ό, τι ο Bush ή ο Obama στις άλλες χαμηλές τιμές.
Παρ 'όλα αυτά, αν επιστρέψουμε στην ανάρτηση του Προέδρου Trump και το ερώτημα αν είναι απλώς η τύχη ότι οι τιμές της βενζίνης είναι χαμηλές - νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι μερικές φορές είναι απλώς τύχη. Οι ενεργειακές πολιτικές του Προέδρου Bush δεν ήταν υπεύθυνες για τις τιμές βενζίνης που ήταν κάτω από $2/γαλόνι το 2009. Ούτε οι ενεργειακές πολιτικές του Προέδρου Obama προκάλεσαν πτώση των τιμών της βενζίνης το 2015 και το 2016.
Αλλά η ετυμηγορία εκκρεμεί για το αν η επίδραση του Προέδρου Trump θα είναι περισσότερο από φευγαλέα. Το βραχυπρόθεσμο όφελος από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου ήρθε με κόστος. Η Σαουδική Αραβία μειώνει ήδη την παραγωγή πετρελαίου και πιέζει τις τιμές του πετρελαίου υψηλότερα. Είναι αμφίβολο ότι θα συμμορφωθούν το ίδιο σε μελλοντικά αιτήματα για άντληση περισσότερου πετρελαίου.
Του Robert Rapier
Την Πρωτοχρονιά, ο πρόεδρος Trump έγραψε στο Twitter:
"Θεωρείτε ότι είναι απλώς τύχη που οι τιμές βενζίνης είναι τόσο χαμηλές; Οι χαμηλές τιμές βενζίνης είναι σαν ακόμη μία περικοπή Φόρου!"
Έχω γράψει πολλές φορές για τον περιορισμένο αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένας θητεύων Αμερικανός πρόεδρος στις τιμές της βενζίνης. Οι πρόεδροι μπορούν να ακολουθήσουν πολιτικές που σε μια χρονική περίοδο μπορούν να..
επηρεάσουν τις τιμές βενζίνης προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, αλλά η ικανότητά τους να επηρεάζουν τις τιμές γρήγορα είναι αρκετά περιορισμένη.
Ωστόσο, φέτος ο Πρόεδρος Trump επηρέασε πράγματι τις τιμές της βενζίνης.
Οι τιμές της βενζίνης μειώθηκαν ραγδαία λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου. Ο Πρόεδρος Trump επηρέασε την πορεία τους, πείθοντας τη Σαουδική Αραβία να αυξήσει την παραγωγή και κατόπιν αφήνοντας το Ιράν να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο.
Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι οι τιμές της βενζίνης αυτή τη στιγμή του έτους είναι συνήθως χαμηλές, επειδή η εποχική ζήτηση είναι χαμηλή (και είναι φθηνότερη η παραγωγή βενζίνης το χειμώνα).
Για λόγους σύγκρισης, ακολουθεί παρακάτω η εθνική μέση τιμή λιανικής της βενζίνης κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του Ιανουαρίου κατά τα τελευταία 12 χρόνια.
Η μέση εθνικής τιμή λιανικής της βενζίνης την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Ο πρόεδρος Bush ήταν ακόμα στην εξουσία, τον Ιανουάριο του 2008 και το 2009. Οι τιμές του πετρελαίου είχαν καταρρεύσει το 2008 ως αντίδραση στη χρηματοπιστωτική κρίση και ακολούθησαν οι τιμές της βενζίνης. Τον Ιανουάριο του 2009 -μόλις μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξη της θητείας του Barack Obama- οι τιμές της βενζίνης είχαν πέσει σχεδόν κατά το ήμισυ από το προηγούμενο έτος. Αυτή η τιμή, τα $1,74 / γαλόνι, είναι η χαμηλότερη στο γράφημα.
Η δεύτερη χαμηλότερη τιμή, στα $2,14 / γαλόνι, καταγράφηκε το 2016 μετά από μια άλλη κατάρρευση της τιμής του πετρελαίου. Η ίδια κατάρρευση είχε επίσης επηρεάσει την τιμή των $ 2,31/ γαλόνι το 2015, την τρίτη χαμηλότερη τιμή στο γράφημα. Στην εξουσία ήταν τότε ο Obama.
Η φετινή τιμή των $ 2,33/γαλόνι είναι η τέταρτη χαμηλότερη στο γράφημα. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνω ότι ο Πρόεδρος Trump είχε πιθανώς μεγαλύτερη επίδραση στην τιμή αυτή από ό, τι ο Bush ή ο Obama στις άλλες χαμηλές τιμές.
Παρ 'όλα αυτά, αν επιστρέψουμε στην ανάρτηση του Προέδρου Trump και το ερώτημα αν είναι απλώς η τύχη ότι οι τιμές της βενζίνης είναι χαμηλές - νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι μερικές φορές είναι απλώς τύχη. Οι ενεργειακές πολιτικές του Προέδρου Bush δεν ήταν υπεύθυνες για τις τιμές βενζίνης που ήταν κάτω από $2/γαλόνι το 2009. Ούτε οι ενεργειακές πολιτικές του Προέδρου Obama προκάλεσαν πτώση των τιμών της βενζίνης το 2015 και το 2016.
Αλλά η ετυμηγορία εκκρεμεί για το αν η επίδραση του Προέδρου Trump θα είναι περισσότερο από φευγαλέα. Το βραχυπρόθεσμο όφελος από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου ήρθε με κόστος. Η Σαουδική Αραβία μειώνει ήδη την παραγωγή πετρελαίου και πιέζει τις τιμές του πετρελαίου υψηλότερα. Είναι αμφίβολο ότι θα συμμορφωθούν το ίδιο σε μελλοντικά αιτήματα για άντληση περισσότερου πετρελαίου.
Του Robert Rapier
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου