Από το worldenergynews.gr
Η μεταβίβαση του κλάδου εμπορίας της ΔΕΠΑ σε ένα νέο εταιρικό σχήμα και η μετεξέλιξη της υφιστάμενης εταιρείας σε «ΔΕΠΑ Υποδομών», με την ενσωμάτωση των δικτύων, είναι σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News η φόρμουλα που επέλεξε το ΥΠΕΝ για τη διάσπαση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου και η οποία θα ξεκινήσει..
να υλοποιείται αμέσως μετά την ψήφιση από τη Βουλή του σχετικού σχεδίου νόμου.
Ένα σχέδιο νόμου που, όπως δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης στο πρακτορείο Bloomberg, θα κατατεθεί στη Βουλή προς τα τέλη Ιανουαρίου.
Με την απόσχιση, όπως είναι ήδη γνωστό στο νέο εταιρικό σχήμα (τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας») θα περάσουν το 100% της ΕΠΑ Αττικής, τα διακρατικά συμβόλαια προμήθειας φυσικού αερίου καθώς και οι δεσμεύσεις δυναμικότητας της ΔΕΠΑ σε υπό κατασκευή και σχεδιαζόμενες υποδομές.
Έτσι, υπό τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» θα υπαχθεί τόσο η δέσμευση δυναμικότητας της ΔΕΠΑ στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, όσο και η δυναμικότητα που δέσμευσε η ΔΕΠΑ κατά την πρώτη φάση του market test για το FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη, παρόλο που η πρώτη φάση αφορούσε τη μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος από υποψήφιους χρήστες της εν λόγω υποδομής.
Από την άλλη πλευρά στην υφιστάμενη επιχείρηση, που θα αναλάβει τον ρόλο της «ΔΕΠΑ Υποδομών», θα περάσει το 100% της ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ και το 49% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας.
Επίσης, θα περάσει και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ σε διακρατικά έργα (π.χ. IGB, EastMed).
Αν και τα διακρατικά projects θα παραμείνουν εντός της «ΔΕΠΑ Υποδομών», θα αυτονομηθούν στην πορεία, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα 2 - 3 μηνών.
Γι’ αυτό τον σκοπό, μία πιθανή λύση είναι να μεταβιβασθούν σε μία ξεχωριστή επιχείρηση, που θα «κρέμεται» στη «ΔΕΠΑ Υποδομών» ως 100% θυγατρική της.
Μέχρι το καλοκαίρι η προκήρυξη των διαγωνισμών
Με την υλοποίηση της διάσπασης, θα δημιουργηθούν οι δύο ανεξάρτητες εταιρείες, μία για την εμπορία και μία για τα δίκτυα, όπως προβλέπεται στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης.
Με βάση το εν λόγω σχέδιο, στη συνέχεια θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για να εκχωρηθεί το 50,1% της «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και το 14% της «ΔΕΠΑ Υποδομών», ώστε στη δεύτερη να διατηρήσει πλειοψηφικό έλεγχο το Δημόσιο.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, οι διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
Όσον αφορά τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας», όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι θα προσελκύσει σημαντικό αριθμό επενδυτών, ενώ ήδη μάλιστα εγχώριες επιχειρήσεις, όπως η Μυτιληναίος και ο Όμιλος Κοπελούζου, έχουν δηλώσει δημόσια το ενδιαφέρον τους να διεκδικήσουν το πλειοψηφικό μετοχικό της πακέτο
Η μεταβίβαση του κλάδου εμπορίας της ΔΕΠΑ σε ένα νέο εταιρικό σχήμα και η μετεξέλιξη της υφιστάμενης εταιρείας σε «ΔΕΠΑ Υποδομών», με την ενσωμάτωση των δικτύων, είναι σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News η φόρμουλα που επέλεξε το ΥΠΕΝ για τη διάσπαση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου και η οποία θα ξεκινήσει..
να υλοποιείται αμέσως μετά την ψήφιση από τη Βουλή του σχετικού σχεδίου νόμου.
Ένα σχέδιο νόμου που, όπως δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης στο πρακτορείο Bloomberg, θα κατατεθεί στη Βουλή προς τα τέλη Ιανουαρίου.
Με την απόσχιση, όπως είναι ήδη γνωστό στο νέο εταιρικό σχήμα (τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας») θα περάσουν το 100% της ΕΠΑ Αττικής, τα διακρατικά συμβόλαια προμήθειας φυσικού αερίου καθώς και οι δεσμεύσεις δυναμικότητας της ΔΕΠΑ σε υπό κατασκευή και σχεδιαζόμενες υποδομές.
Έτσι, υπό τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» θα υπαχθεί τόσο η δέσμευση δυναμικότητας της ΔΕΠΑ στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, όσο και η δυναμικότητα που δέσμευσε η ΔΕΠΑ κατά την πρώτη φάση του market test για το FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη, παρόλο που η πρώτη φάση αφορούσε τη μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος από υποψήφιους χρήστες της εν λόγω υποδομής.
Από την άλλη πλευρά στην υφιστάμενη επιχείρηση, που θα αναλάβει τον ρόλο της «ΔΕΠΑ Υποδομών», θα περάσει το 100% της ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ και το 49% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας.
Επίσης, θα περάσει και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ σε διακρατικά έργα (π.χ. IGB, EastMed).
Αν και τα διακρατικά projects θα παραμείνουν εντός της «ΔΕΠΑ Υποδομών», θα αυτονομηθούν στην πορεία, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα 2 - 3 μηνών.
Γι’ αυτό τον σκοπό, μία πιθανή λύση είναι να μεταβιβασθούν σε μία ξεχωριστή επιχείρηση, που θα «κρέμεται» στη «ΔΕΠΑ Υποδομών» ως 100% θυγατρική της.
Μέχρι το καλοκαίρι η προκήρυξη των διαγωνισμών
Με την υλοποίηση της διάσπασης, θα δημιουργηθούν οι δύο ανεξάρτητες εταιρείες, μία για την εμπορία και μία για τα δίκτυα, όπως προβλέπεται στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης.
Με βάση το εν λόγω σχέδιο, στη συνέχεια θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για να εκχωρηθεί το 50,1% της «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και το 14% της «ΔΕΠΑ Υποδομών», ώστε στη δεύτερη να διατηρήσει πλειοψηφικό έλεγχο το Δημόσιο.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, οι διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
Όσον αφορά τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας», όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι θα προσελκύσει σημαντικό αριθμό επενδυτών, ενώ ήδη μάλιστα εγχώριες επιχειρήσεις, όπως η Μυτιληναίος και ο Όμιλος Κοπελούζου, έχουν δηλώσει δημόσια το ενδιαφέρον τους να διεκδικήσουν το πλειοψηφικό μετοχικό της πακέτο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου