Από το naftemporiki.gr
Τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία ξεκίνησε την εμπορική λειτουργία του πρώτου τρένου υδρογόνου στον κόσμο, ονόματι Coradia iLint, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τοποθετημένες πάνω από τα βαγόνια. Όπως ένα συμβατικό ηλεκτρικό τραίνο, το Coradia iLint δεν παράγει άμεση ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά μπορεί να λειτουργήσει χωρίς πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο όπως το Coradia iLint θα μπορούσαν να κατασκευαστούν σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές σε περιοχές όπου εξακολουθούν..
να χρησιμοποιούνται πετρελαιοκινητήρες, μειώνοντας σημαντικά τις επιβλαβείς εκπομπές σε σχέση με τις τεχνολογίες εσωτερικής καύσης. Εάν τα τρένα εφοδιάζονται καύσιμο υδρογόνου που παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, τότε θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως μέσα μεταφοράς πρακτικά μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το υδρογόνο εξετάζεται εκτεταμένα για τις δυνατότητές του ως φορέας ενέργειας υψηλής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με ιδιαίτερα σημαντικές εφαρμογές στις βιομηχανίες μεταφορών και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν ηλεκτρισμό χωρίς καύση συνδυάζοντας υδρογόνο με μόρια οξυγόνου. Το υδρογόνο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για μακροπρόθεσμη αποθήκευση ανανεώσιμης ενέργειας.
Το τρένο Coradia iLint πραγματοποιεί δρομολόγιο 100 χιλιομέτρων μεταξύ τεσσάρων πόλεων στη βόρεια Γερμανία και έχει αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων μιλίων με μία γέμιση, και μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα. Τα καύσιμα προέρχονται από ανακυκλωμένες βιομηχανικές διεργασίες και μεταφέρονται στους σταθμούς προς το παρόν, αλλά η επί τόπου παραγωγή υδρογόνου με χρήση αιολικής ενέργειας προγραμματίζεται για μελλοντική φάση του έργου.
Για να καταστεί δυνατή η ευρεία χρήση των τεχνολογιών υδρογόνου στον τομέα της μεταφοράς, τα συστήματα παραγωγής ανανεώσιμων υδρογονανθράκων θα πρέπει να διατίθενται με χαμηλότερο κόστος. Οι κατασκευαστές έχουν ήδη την τεχνολογία για να το κάνουν, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί η υποστηρικτική υποδομή, όπως οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο και το δίκτυο διανομής.
Η Γερμανία προγραμματίζει να αναπτύξει και άλλο τρένο υδρογόνου τον Δεκέμβριο του 2022 και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο επιδιώκουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα μεταξύ του 2019 και του 2023.
Τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία ξεκίνησε την εμπορική λειτουργία του πρώτου τρένου υδρογόνου στον κόσμο, ονόματι Coradia iLint, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τοποθετημένες πάνω από τα βαγόνια. Όπως ένα συμβατικό ηλεκτρικό τραίνο, το Coradia iLint δεν παράγει άμεση ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά μπορεί να λειτουργήσει χωρίς πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο όπως το Coradia iLint θα μπορούσαν να κατασκευαστούν σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές σε περιοχές όπου εξακολουθούν..
να χρησιμοποιούνται πετρελαιοκινητήρες, μειώνοντας σημαντικά τις επιβλαβείς εκπομπές σε σχέση με τις τεχνολογίες εσωτερικής καύσης. Εάν τα τρένα εφοδιάζονται καύσιμο υδρογόνου που παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, τότε θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως μέσα μεταφοράς πρακτικά μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το υδρογόνο εξετάζεται εκτεταμένα για τις δυνατότητές του ως φορέας ενέργειας υψηλής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με ιδιαίτερα σημαντικές εφαρμογές στις βιομηχανίες μεταφορών και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν ηλεκτρισμό χωρίς καύση συνδυάζοντας υδρογόνο με μόρια οξυγόνου. Το υδρογόνο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για μακροπρόθεσμη αποθήκευση ανανεώσιμης ενέργειας.
Το τρένο Coradia iLint πραγματοποιεί δρομολόγιο 100 χιλιομέτρων μεταξύ τεσσάρων πόλεων στη βόρεια Γερμανία και έχει αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων μιλίων με μία γέμιση, και μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα. Τα καύσιμα προέρχονται από ανακυκλωμένες βιομηχανικές διεργασίες και μεταφέρονται στους σταθμούς προς το παρόν, αλλά η επί τόπου παραγωγή υδρογόνου με χρήση αιολικής ενέργειας προγραμματίζεται για μελλοντική φάση του έργου.
Για να καταστεί δυνατή η ευρεία χρήση των τεχνολογιών υδρογόνου στον τομέα της μεταφοράς, τα συστήματα παραγωγής ανανεώσιμων υδρογονανθράκων θα πρέπει να διατίθενται με χαμηλότερο κόστος. Οι κατασκευαστές έχουν ήδη την τεχνολογία για να το κάνουν, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί η υποστηρικτική υποδομή, όπως οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο και το δίκτυο διανομής.
Η Γερμανία προγραμματίζει να αναπτύξει και άλλο τρένο υδρογόνου τον Δεκέμβριο του 2022 και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο επιδιώκουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα μεταξύ του 2019 και του 2023.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου