Από το energypress.gr
Στις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος και αερίου στην προσπάθεια ανάπτυξης του πελατολογίου τους, δυσκολίες που αφορούν κυρίως στα μικρά περιθώρια που έχουν όσον αφορά την τιμολογιακή τους πολιτική, έρχεται να προστεθεί ένας παράγοντας αστάθμητος μέχρι πρόσφατα, με καταλυτική, ωστόσο, επιρροή.
Πρόκειται για τον ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) ο οποίος έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Μαΐου, και οι εταιρείες προμήθειας βλέπουν ..
να έχει σχεδόν αδρανοποιήσει το πλέον αποτελεσματικό «όπλο» που διαθέτουν προκειμένου να επικοινωνήσουν απευθείας με τους καταναλωτές και να προσελκύσουν νέους, μέσω των προωθούμενων πακέτων υπηρεσιών: την τηλεφωνική επικοινωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress κάποιοι από τους εναλλακτικούς προμηθευτές έχουν ήδη δεχθεί μηνύσεις από καταναλωτές για παραβίαση του Κανονισμού και χρήση των προσωπικών στοιχείων τους χωρίς έγκριση. Τα νομικά τμήματα των εταιρειών ασχολούνται πλέον συστηματικά με το θέμα εκτιμώντας ότι το πρόβλημα θα το συναντούν μπροστά τους όλο και συχνότερα.
Ως γνωστόν ο κανονισμός GDPR απαγορεύει την χρήση οποιονδήποτε στοιχείων πελατών, χωρίς προηγουμένως οι πελάτες να έχουν δηλώσει ρητώς και απερίφραστα τη συμφωνία τους για τη χρήση των στοιχείων τους.
Το κυριότερο είναι όμως ότι η πιστή τήρηση των κανόνων που επιβάλλει ο Κανονισμός κατά την τηλεφωνική επικοινωνία των εταιρειών με τους καταναλωτές οδηγεί σε «αφλογιστία» τη μέθοδο αυτή.
Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας που τηλεφωνεί σε έναν καταναλωτή είναι υποχρεωμένος να δηλώσει εξαρχής ότι εκπροσωπεί την εταιρεία και να παίρνει ρητή συναίνεση για να προχωρήσει. Στη συνέχεια πρέπει να ενημερώσει ότι έχει σκοπό να προτείνει προωθητική ενέργεια για το συγκεκριμένο προϊόν της συγκεκριμένης εταιρείας και να λάβει δεύτερη ρητή συναίνεση του καταναλωτή ότι επιθυμεί να την ακούσει.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του energypress, με τη διαδικασία αυτή μόνον ένα πολύ μικρό ποσοστό των τηλεφωνικών κλήσεων ολοκληρώνεται επιτυχώς για τις εταιρείες. Από την άλλη, για να έχουν επιτυχείς κλήσεις, κάποια call centers με τα οποία συνεργάζονται οι προμηθευτές δεν τηρούν επακριβώς τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και νομικές κινήσεις εκ μέρους κάποιων ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένων καταναλωτών.
Το βέβαιον είναι πάντως ότι σε μια περίοδο που οι εταιρείες προμήθειας εντείνουν τις προσπάθειές τους, ενόψει του χειμώνα, ειδικά όσον αφορά τα διπλά προγράμματα αερίου και ρεύματος, βρίσκονται μπροστά σε μια καινούργια κατάσταση την οποία προς το παρόν δεν είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν.
Στο σημείο αυτό χρειάζεται να σημειωθεί ότι ο κανονισμός GDPR προβλέπει ιδιαιτέρως «τσουχτερά» πρόστιμα για τους παραβάτες, τα οποία φτάνουν μέχρι και τα 20 εκατ. ευρώ ή το 4% του τζίρου τους!
Από την άλλη, όσο ωριμάζει η αγορά της προμήθειας ενέργειας και εντείνεται ο ανταγωνισμός, οι εταιρείες έχουν ανάγκη όλο και περισσότερο από τέτοιες υπηρεσίες, είτε με δικό τους προσωπικό είτε μισθώνοντας τις υπηρεσίες call-centers.
Στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι αυτός είναι, στην παρούσα φάση, ο προσφορότερος τρόπος που έχουν οι εταιρείες στη διάθεσή τους ώστε να απευθυνθούν σε όσο το δυνατό περισσότερους επίδοξους πελάτες, αλλά και να φτάσουν γρήγορα σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ώστε να μην προκύψουν χρονίζοντες οφειλέτες.
Στην περίπτωση της είσπραξης των οφειλομένων, όπως εξηγούν στο energypress στελέχη της αγοράς, το πρόβλημα είναι λίγο πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο, αν όχι σε πρώτη, τουλάχιστον σε δεύτερη φάση. Δεδομένου ότι όλοι πλέον στρέφονται σε προγράμματα διακανονισμών για τη ρύθμιση της αποπληρωμής ενδεχόμενων οφειλών, η συναίνεση στη χρήση των προσωπικών δεδομένων συνδυάζεται με την ένταξη στα προγράμματα διακανονισμών.
Στις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος και αερίου στην προσπάθεια ανάπτυξης του πελατολογίου τους, δυσκολίες που αφορούν κυρίως στα μικρά περιθώρια που έχουν όσον αφορά την τιμολογιακή τους πολιτική, έρχεται να προστεθεί ένας παράγοντας αστάθμητος μέχρι πρόσφατα, με καταλυτική, ωστόσο, επιρροή.
Πρόκειται για τον ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) ο οποίος έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Μαΐου, και οι εταιρείες προμήθειας βλέπουν ..
να έχει σχεδόν αδρανοποιήσει το πλέον αποτελεσματικό «όπλο» που διαθέτουν προκειμένου να επικοινωνήσουν απευθείας με τους καταναλωτές και να προσελκύσουν νέους, μέσω των προωθούμενων πακέτων υπηρεσιών: την τηλεφωνική επικοινωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress κάποιοι από τους εναλλακτικούς προμηθευτές έχουν ήδη δεχθεί μηνύσεις από καταναλωτές για παραβίαση του Κανονισμού και χρήση των προσωπικών στοιχείων τους χωρίς έγκριση. Τα νομικά τμήματα των εταιρειών ασχολούνται πλέον συστηματικά με το θέμα εκτιμώντας ότι το πρόβλημα θα το συναντούν μπροστά τους όλο και συχνότερα.
Ως γνωστόν ο κανονισμός GDPR απαγορεύει την χρήση οποιονδήποτε στοιχείων πελατών, χωρίς προηγουμένως οι πελάτες να έχουν δηλώσει ρητώς και απερίφραστα τη συμφωνία τους για τη χρήση των στοιχείων τους.
Το κυριότερο είναι όμως ότι η πιστή τήρηση των κανόνων που επιβάλλει ο Κανονισμός κατά την τηλεφωνική επικοινωνία των εταιρειών με τους καταναλωτές οδηγεί σε «αφλογιστία» τη μέθοδο αυτή.
Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας που τηλεφωνεί σε έναν καταναλωτή είναι υποχρεωμένος να δηλώσει εξαρχής ότι εκπροσωπεί την εταιρεία και να παίρνει ρητή συναίνεση για να προχωρήσει. Στη συνέχεια πρέπει να ενημερώσει ότι έχει σκοπό να προτείνει προωθητική ενέργεια για το συγκεκριμένο προϊόν της συγκεκριμένης εταιρείας και να λάβει δεύτερη ρητή συναίνεση του καταναλωτή ότι επιθυμεί να την ακούσει.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του energypress, με τη διαδικασία αυτή μόνον ένα πολύ μικρό ποσοστό των τηλεφωνικών κλήσεων ολοκληρώνεται επιτυχώς για τις εταιρείες. Από την άλλη, για να έχουν επιτυχείς κλήσεις, κάποια call centers με τα οποία συνεργάζονται οι προμηθευτές δεν τηρούν επακριβώς τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και νομικές κινήσεις εκ μέρους κάποιων ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένων καταναλωτών.
Το βέβαιον είναι πάντως ότι σε μια περίοδο που οι εταιρείες προμήθειας εντείνουν τις προσπάθειές τους, ενόψει του χειμώνα, ειδικά όσον αφορά τα διπλά προγράμματα αερίου και ρεύματος, βρίσκονται μπροστά σε μια καινούργια κατάσταση την οποία προς το παρόν δεν είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν.
Στο σημείο αυτό χρειάζεται να σημειωθεί ότι ο κανονισμός GDPR προβλέπει ιδιαιτέρως «τσουχτερά» πρόστιμα για τους παραβάτες, τα οποία φτάνουν μέχρι και τα 20 εκατ. ευρώ ή το 4% του τζίρου τους!
Από την άλλη, όσο ωριμάζει η αγορά της προμήθειας ενέργειας και εντείνεται ο ανταγωνισμός, οι εταιρείες έχουν ανάγκη όλο και περισσότερο από τέτοιες υπηρεσίες, είτε με δικό τους προσωπικό είτε μισθώνοντας τις υπηρεσίες call-centers.
Στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι αυτός είναι, στην παρούσα φάση, ο προσφορότερος τρόπος που έχουν οι εταιρείες στη διάθεσή τους ώστε να απευθυνθούν σε όσο το δυνατό περισσότερους επίδοξους πελάτες, αλλά και να φτάσουν γρήγορα σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ώστε να μην προκύψουν χρονίζοντες οφειλέτες.
Στην περίπτωση της είσπραξης των οφειλομένων, όπως εξηγούν στο energypress στελέχη της αγοράς, το πρόβλημα είναι λίγο πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο, αν όχι σε πρώτη, τουλάχιστον σε δεύτερη φάση. Δεδομένου ότι όλοι πλέον στρέφονται σε προγράμματα διακανονισμών για τη ρύθμιση της αποπληρωμής ενδεχόμενων οφειλών, η συναίνεση στη χρήση των προσωπικών δεδομένων συνδυάζεται με την ένταξη στα προγράμματα διακανονισμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου