Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

Η Συγχώνευση Transocean και Ocean Rig Ενισχύει τις Δυνατότητες για την Εξόρυξη Πετρελαίου από Μεγάλα Θαλάσσια Βάθη

Από το energia.gr
Η Transocean Ltd και η ελληνικών συμφερόντων Ocean Rig UDW Inc. εισηγμένες εταιρείες στο NYMEX και στον NASDAQ ανακοίνωσαν ότι έχουν συνάψει οριστική συμφωνία συγχώνευσης βάσει της οποίας η Transocean θα εξαγοράσει την Ocean Rig, σε μια συναλλαγή αξίας περίπου 2,7 δισ. δολαρίων έναντι της καταβολής ρευστού, ανταλλαγής μετοχών, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης του καθαρού χρέους της τελευταίας

Η συμφωνία ανταλλαγής αποτελείται από 1.6128 νεοεκδοθείσες μετοχές της Transocean, παράλληλα με την καταβολή 12,75 δολαρίων, σε μετρητά, ανά μετοχή, για τις κοινές μετοχές της Ocean Rig, κάτι που διαμορφώνει..
τη συνολική τεκμαρτή αξία της Ocean Rig στα 32,28 δολάρια ανά μετοχή, με βάση την τιμή κλεισίματος στις 31 Αυγούστου 2018. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα πρίμιουμ της τάξης του 20,4% για την μέση σταθμισμένη τιμή της μετοχής της Ocean Rig για το τελευταίο δεκαήμερο. Η συμφωνία συγχώνευσης εγκρίθηκε ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών.

Η Transocean σκοπεύει να χρηματοδοτήσει το μέρος της συμφωνίας που αφορά στα μετρητά, μέσω ενός συνδυασμού που προβλέπει την άμεση καταβολή ρευστού και την εξασφάλιση δανειοδότησης από την Citi.

Με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, οι μέτοχοι της Transocean και της Ocean Rig θα κατέχουν ποσοστά περίπου 79% και 21%, αντιστοίχως, της ενοποιημένης εταιρείας.

Ο στόλος της Ocean Rig απαρτίζεται από εννέα γεωτρητικά πλοία που ενεργούν σε υπερ-βαθέα ύδατα, καθώς και από δύο ημιβιθυζόμενα πλοία, ειδικά για εκτέλεση ερευνών σε αντίξοα θαλάσσια περιβάλλοντα. Επιπλέον, ο στόλος της εταιρείας περιλαμβάνει δύο γεωτρητικά πλοία υψηλών προδιαγραφών, που μπορούν να εκτελούν έρευνες σε υπερ-βαθέα ύδατα, και τα οποία ναυπηγούνται στις εγκαταστάσεις της Samsung Heavy Industries, με ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης. Τα δύο νεότευκτα πλοία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της Ocean Rig το τρίτο τρίμηνο του 2019 και το τρίτο τρίμηνο του 2020, αντιστοίχως.

«Η πρόταση για την εξαγορά της Ocean Rig μας προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για να συνεχίσουμε να ενισχύουμε το στόλο μας σε πλοία ερευνών σε υπερ-βαθέα ύδατα και αντίξοα θαλάσσια περιβάλλοντα, δίχως να διακυβεύουμε τη ρευστότητα ή τη συνολική ευελιξία του ισολογισμού μας», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Transocean, κ. Jeremy Thigpen. «Ο συνδυασμός των εποικοδομητικών και σταθερών τιμών του πετρελαίου, στη διάρκεια των τελευταίων τριμήνων, το κόστος των ολοκληρωμένων υπεράκτιων έργων και οι αναμφισβήτητες προκλήσεις που αφορούν στην αντικατάσταση των αποθεμάτων, οδήγησαν σε σημαντική αύξηση της δραστηριότητας στις αναθέσεις συμβάσεων για υπεράκτια έργα. Συνεπώς, η προσθήκη των πρίμιουμ περιουσιακών στοιχείων της Ocean Rig, στον κορυφαίο στόλο του τομέα, μας παρέχει έναν αυξημένο αριθμό σύγχρονων και εξαιρετικά αποδοτικών γεωτρητικών πλοίων για τη διεξαγωγή ερευνών σε υπερ-βαθέα ύδατα, όπως προτιμούν οι πελάτες μας και μας παρέχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε, την όπως πιστεύουμε, επικείμενη ανάκαμψη στην αγορά υπερ-βαθέων υδάτων», τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ο κ. Thigpen συνέχισε: «Η συγχώνευση με την Ocean Rig ενισχύει περαιτέρω τις σχέσεις μας με στρατηγικούς πελάτες, ενώ διευρύνει, παράλληλα, την παρουσία μας στις βασικές αγορές της Βραζιλίας, της Δυτικής Αφρικής και της Νορβηγίας. Μας επιτρέπει, ακόμη, να μειώσουμε το κόστος μας ανά ενεργό εξέδρα, καθώς πιστεύουμε ότι μπορούμε να ενσωματώσουμε αποτελεσματικά τις δραστηριότητες της Ocean Rig στην υφιστάμενη δομή μας, με περιορισμό των δαπανών μας στην ξηρά. Επί πλέον, αισθανόμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να πετύχουμε, μεταξύ άλλων, ουσιαστικές συνέργειες μέσω των συμφωνιών προμηθειών μας, να βελτιώσουμε τη συνολική προσέγγισή μας στο θέμα της συντήρησης, αλλά και την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη του στόλου μας».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Transocean κατέληξε λέγοντας: «Συμπεριλαμβανομένων των πέντε υπό κατασκευή εξεδρών  και λαμβάνοντας υπόψη τις δύο επιπρόσθετες πλωτές εγκαταστάσεις τις οποίες αποφασίσαμε, πρόσφατα, να ανακυκλώσουμε, ο pro forma στόλος της Transocean θα αποτελείται από 57 πλωτήρες, συμπεριλαμβανομένων πολλών από εκείνους που μπορούν, από τεχνικής άποψης, να διενεργούν έρευνες σε υπερ-βαθέα ύδατα, καθώς και σε αντίξοα θαλάσσια περιβάλλοντα. Με αυτόν τον απαράμιλλο στόλο, η μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα εταιρεία υπεράκτιων γεωτρήσεων, συνολικής αξίας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και με ρευστότητα που ανέρχεται στα περίπου 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι έτοιμη να επωφεληθεί από ανάκαμψη της αγοράς.»

Ο Pankaj Khanna, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ocean Rig UDW Inc., σχολίασε από την πλευρά του: «Αυτή η στρατηγική συγχώνευση της Ocean Rig με την Transocean δημιουργεί ένα στόλο υψηλών προδιαγραφών που είναι απόλυτα έτοιμος για να επωφεληθεί από την ανάκαμψη της αγοράς, ενώ μειώνει, παράλληλα, τον υφιστάμενο κατακερματισμό που παρατηρείται στον τομέα των υπεράκτιων γεωτρήσεων.»

Η συγχώνευση δεν πρόκειται να επιφέρει καμία αλλαγή στο διοικητικό συμβούλιο της Transocean, ή στην εταιρική δομή της. Η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει στην Ελβετία, ενώ θα διατηρήσει την παρουσία της στο Χιούστον, το Αμπερντίν και το Στάβανγκερ της Νορβηγίας.

Η συμφωνία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2019, υπόκειται στην έγκριση τόσο των μετόχων της Transocean και της Ocean Rig, καθώς και των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.

Όπως υποστηρίζει με άρθρο του στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» που δημοσιεύθηκε στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, ο κ. Γιάννης Μπασιάς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΔΕΥ, (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων) πολλές μεγάλες εταιρείες επικεντρώνουν σήμερα την προσοχή τους στα βαθιά νερά, με στόχο για τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής τους να προέρχεται από τέτοια θαλάσσια περιβάλλοντα. Την τελευταία πενταετία το ποσοστό της παραγωγής από υπεράκτιες γεωτρήσεις ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα, φτάνοντας σχεδόν το 30% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου. Εκτιμάται ότι η παραγωγή πετρελαίου ανοιχτής θάλασσας θα συνεχίσει να αυξάνεται ημερησίως τα επόμενα χρόνια. Εταιρείες ή κοινοπραξίες μοιράζονται τον επενδυτικό κίνδυνο εξερεύνησης και το κόστος, όπως στην περίπτωση μεταξύ Total και ExxonMobil. Αυτού του είδους οι κοινοπραξίες δρουν αυτήν τη στιγμή στον Κόλπο του Μεξικού, στο Κονγκό, στην Ανγκόλα, την Ακτή του Ελεφαντοστού, τη Γουινέα, τη Γουιάνα, τη Βραζιλία και αλλού, όπως στην Κύπρο, την Αίγυπτο και την Ελλάδα για βάθη νερού που ξεκινούν από 2.000 μέτρα.

Αναφερόμενος στην περιοχή μας, ο κ. Μπασιάς τόνισε πως στα βαθιά νερά της Ελλάδας, όπως είναι για παράδειγμα η περιοχή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι πιθανοί στόχοι βρίσκονται σε πετρώματα θαμμένα κάτω από τουλάχιστον 1.500 μέτρα νερό.

«Ο μέσος όρος βάθους νερού σε αυτές τις περιοχές ξεπερνάει τα 2.500 μέτρα και σε πολλές περιπτώσεις είναι γύρω στα 3.500 μέτρα. Αποφάσεις για γεωτρήσεις τέτοιου είδους δεν θα παρθούν πριν από το 2021. Για την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, «βαθιά νερά» θεωρούνται τα βάθη μεγαλύτερα από 300 μέτρα και «υπερ-βαθιά νερά» τα βάθη μεγαλύτερα από 1.500 μέτρα. Πριν από δύο δεκαετίες ήταν αδιανόητο να είναι δυνατή η παραγωγή αερίου ή αργού σε μεγάλα θαλάσσια βάθη και επίσης βαθιά κάτω από τον πυθμένα των ωκεανών, αλλά νέες γεωφυσικές και γεωτρητικές τεχνολογίες μπορούν σήμερα να τοποθετήσουν ένα γεωτρύπανο σε 3 χιλιόμετρα νερού και άλλα 2 χιλιόμετρα μέσα στα πετρώματα. Ωστόσο, πολλά τεχνικά άλματα χρειάζονται ακόμα για να γίνει ασφαλής και αποτελεσματική η παραγωγή πετρελαίου και αερίου σε τέτοια βάθη. Επιπλέον, ανακαλύψεις τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων βαρελιών θα δικαιολογούσαν πιθανές εμπορικές εξελίξεις», τόνισε ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου