Από το capital.gr
Μπορεί η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΠΑ να αποφάσισε να εγκρίνει τη συμφωνία για την εξαγορά του μεριδίου της Shell στην ΕΠΑ και την ΕΔΑ Αττικής, ωστόσο τα αμείλικτα ερωτήματα ακόμη δεν έχουν απαντηθεί και η τύχη του "deal", που φέρει την υπογραφή της διοίκησης Τζώρτζη, παραμένει... θολή. Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν η συμφωνία προβλέπει ότι η ΔΕΠΑ θα πληρώσει παχυλή αμοιβή (155 εκατ. ευρώ) για να αγοράσει το μερίδιο της Shell, η οποία είναι γνωστό ότι εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνο επεδίωκε και διαπραγματευόταν χωρίς αποτέλεσμα την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά αερίου.
Εδώ, όμως, φαίνεται ότι υπάρχει πολύ... ζουμί και θα πρέπει..
να δοθούν εξηγήσεις από όσους προωθούν με θέρμη το deal. Και αυτό διότι, με βάση τον ιδρυτικό νόμο Πεπονή για τις ΕΠΑ αλλά και το αρχικό σύμφωνο μετόχων, προβλέπονται συγκεκριμένες διαδικασίες εάν για οποιονδήποτε λόγο αποφασίσει ένας μέτοχος να αποχωρήσει από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Οι διαδικασίες και οι όροι που είχε διαπραγματευτεί τότε ο αείμνηστος Πεπονής ήταν εξαιρετικά ευνοϊκοί για την πλευρά της ΔΕΠΑ. Το σύμφωνο μετόχων προβλέπει, συγκεκριμένα, ότι, εάν οι δύο μέτοχοι (ΔΕΠΑ και ιδιώτης) δεν καταλήξουν στις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις, τότε η ΔΕΠΑ διατηρεί το δικαίωμα να αγοράσει το μερίδιο του έτερου μετόχου έναντι 100 δραχμών.
Εδώ, λοιπόν, εγείρονται μια σειρά από ζητήματα για τη συμφωνία, αφού η ΔΕΠΑ, με βάση το σύμφωνο μετόχων, θα μπορούσε να ασκήσει πίεση και να πετύχει καλύτερους όρους και να αποκτήσει τον έλεγχο της ΕΠΑ χωρίς να χρειαστεί, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, να εξατμίσει τα ταμειακά της διαθέσιμα για να γεμίσουν τα ταμεία της Shell στην Ολλανδία.
Τα ερωτήματα γίνονται ακόμα πιο έντονα, καθώς η συγκεκριμένη πρόβλεψη του νόμου Πεπονή και του συμφώνου μετόχων πιθανολογείται ότι βρίσκεται πίσω από τη διαφωνία του μέλους του δ.σ. Δ. Δημητριάδη, ο οποίος, ως παλιό στέλεχος της εταιρείας αερίου, γνωρίζει τα θέματα τόσο καλά ώστε να μη θέλει να βάλει την υπογραφή του στη συμφωνία. Εδώ να θυμίσουμε, βέβαια, ότι η διοίκηση της ΔΕΠΑ επιχείρησε μέσα από διαρροές να εμφανίσει ως ομόφωνη την απόφαση του δ.σ. για την έγκριση της συμφωνίας με τη Shell, όταν ο κ. Δημητριάδης (που διορίστηκε αντιπρόεδρος επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) όχι απλώς διαφώνησε, αλλά τελικά υπέβαλε την παραίτησή του.
Το παράδοξο με τις αποφάσεις που έχουν δρομολογηθεί είναι ότι ουσιαστικά ο ένας μέτοχος της ΕΠΑ Αττικής (δηλαδή η ΔΕΠΑ) πρακτικά θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα και να αποζημιώσει τον έτερο μέτοχο (δηλαδή τη Shell) για αποφάσεις και εξελίξεις που δρομολογήθηκαν χωρίς υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς (υποχρεωτική συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για το άνοιγμα της αγοράς αερίου).
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της συμφωνίας παραμένει αβέβαιη και για έναν άλλο λόγο. Οι πληροφορίες εντός και εκτός Ελλάδος λένε ότι το ιδιότυπο deal προκαλεί έντονες αντιδράσεις και πολύ δύσκολα θα εξασφαλίσει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Θυμίζουμε ότι, καθώς στην αγοραπωλησία εμπλέκεται διεθνής όμιλος, το "ΟΚ" θα πρέπει να δοθεί από τις Βρυξέλλες, που δεν αστειεύονται σε θέματα ανταγωνισμού και δεσπόζουσας θέσης...
*Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" που κυκλοφορεί
Μπορεί η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΠΑ να αποφάσισε να εγκρίνει τη συμφωνία για την εξαγορά του μεριδίου της Shell στην ΕΠΑ και την ΕΔΑ Αττικής, ωστόσο τα αμείλικτα ερωτήματα ακόμη δεν έχουν απαντηθεί και η τύχη του "deal", που φέρει την υπογραφή της διοίκησης Τζώρτζη, παραμένει... θολή. Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν η συμφωνία προβλέπει ότι η ΔΕΠΑ θα πληρώσει παχυλή αμοιβή (155 εκατ. ευρώ) για να αγοράσει το μερίδιο της Shell, η οποία είναι γνωστό ότι εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνο επεδίωκε και διαπραγματευόταν χωρίς αποτέλεσμα την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά αερίου.
Εδώ, όμως, φαίνεται ότι υπάρχει πολύ... ζουμί και θα πρέπει..
να δοθούν εξηγήσεις από όσους προωθούν με θέρμη το deal. Και αυτό διότι, με βάση τον ιδρυτικό νόμο Πεπονή για τις ΕΠΑ αλλά και το αρχικό σύμφωνο μετόχων, προβλέπονται συγκεκριμένες διαδικασίες εάν για οποιονδήποτε λόγο αποφασίσει ένας μέτοχος να αποχωρήσει από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Οι διαδικασίες και οι όροι που είχε διαπραγματευτεί τότε ο αείμνηστος Πεπονής ήταν εξαιρετικά ευνοϊκοί για την πλευρά της ΔΕΠΑ. Το σύμφωνο μετόχων προβλέπει, συγκεκριμένα, ότι, εάν οι δύο μέτοχοι (ΔΕΠΑ και ιδιώτης) δεν καταλήξουν στις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις, τότε η ΔΕΠΑ διατηρεί το δικαίωμα να αγοράσει το μερίδιο του έτερου μετόχου έναντι 100 δραχμών.
Εδώ, λοιπόν, εγείρονται μια σειρά από ζητήματα για τη συμφωνία, αφού η ΔΕΠΑ, με βάση το σύμφωνο μετόχων, θα μπορούσε να ασκήσει πίεση και να πετύχει καλύτερους όρους και να αποκτήσει τον έλεγχο της ΕΠΑ χωρίς να χρειαστεί, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, να εξατμίσει τα ταμειακά της διαθέσιμα για να γεμίσουν τα ταμεία της Shell στην Ολλανδία.
Τα ερωτήματα γίνονται ακόμα πιο έντονα, καθώς η συγκεκριμένη πρόβλεψη του νόμου Πεπονή και του συμφώνου μετόχων πιθανολογείται ότι βρίσκεται πίσω από τη διαφωνία του μέλους του δ.σ. Δ. Δημητριάδη, ο οποίος, ως παλιό στέλεχος της εταιρείας αερίου, γνωρίζει τα θέματα τόσο καλά ώστε να μη θέλει να βάλει την υπογραφή του στη συμφωνία. Εδώ να θυμίσουμε, βέβαια, ότι η διοίκηση της ΔΕΠΑ επιχείρησε μέσα από διαρροές να εμφανίσει ως ομόφωνη την απόφαση του δ.σ. για την έγκριση της συμφωνίας με τη Shell, όταν ο κ. Δημητριάδης (που διορίστηκε αντιπρόεδρος επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) όχι απλώς διαφώνησε, αλλά τελικά υπέβαλε την παραίτησή του.
Το παράδοξο με τις αποφάσεις που έχουν δρομολογηθεί είναι ότι ουσιαστικά ο ένας μέτοχος της ΕΠΑ Αττικής (δηλαδή η ΔΕΠΑ) πρακτικά θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα και να αποζημιώσει τον έτερο μέτοχο (δηλαδή τη Shell) για αποφάσεις και εξελίξεις που δρομολογήθηκαν χωρίς υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς (υποχρεωτική συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για το άνοιγμα της αγοράς αερίου).
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της συμφωνίας παραμένει αβέβαιη και για έναν άλλο λόγο. Οι πληροφορίες εντός και εκτός Ελλάδος λένε ότι το ιδιότυπο deal προκαλεί έντονες αντιδράσεις και πολύ δύσκολα θα εξασφαλίσει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Θυμίζουμε ότι, καθώς στην αγοραπωλησία εμπλέκεται διεθνής όμιλος, το "ΟΚ" θα πρέπει να δοθεί από τις Βρυξέλλες, που δεν αστειεύονται σε θέματα ανταγωνισμού και δεσπόζουσας θέσης...
*Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" που κυκλοφορεί
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου