Από το worldenergynews.gr
Έως το τέλος του μήνα αναμένεται να είναι έτοιμο το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία αποκεντρωμένων δικτύων διανομής φυσικού αερίου, τα οποία θα τροφοδοτούνται με καύσιμο σε συμπιεσμένη μορφή (CNG).
Οι αυτόνομες αυτές υποδομές θα μπορούν να δημιουργηθούν από τους Διαχειριστές των υφιστάμενων δικτύων διανομής, ενώ ήδη..
η ΔΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας και η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας έχουν συμπεριλάβει στα 5ετή προγράμματα ανάπτυξης την υλοποίηση τέτοιων εγκαταστάσεων, ώστε να «φέρουν» το φυσικό αέριο σε περιοχές που είναι απομακρυσμένες από το εθνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου.
Στην πράξη, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) θα μεταφέρεται με ειδικά βυτία σε αυτές τις υποδομές.
Εκεί θα αποσυμπιέζεται, ώστε να διοχετευθεί στα δίκτυα και να φτάσει έτσι στις παροχές των τελικών καταναλωτών.
Αν και ο συγκεκριμένος τρόπος τροφοδοσίας σημαίνει πως το κόστος πρόσβασης στο καύσιμο θα έπρεπε κανονικά να είναι υψηλότερο στην περίπτωση των αυτόνομων υποδομών, το θεσμικό πλαίσιο θα προβλέπει ενιαία τιμολόγηση του καυσίμου ανά γεωγραφική Περιφέρεια.
Επομένως, όλοι οι καταναλωτές της ίδιας Περιφέρειας θα καταβάλουν τις ίδιες μη ανταγωνιστικές χρεώσεις, είτε οι παροχές τους συνδέονται σε ένα συμβατικό δίκτυο διανομής, είτε σε ένα αποκεντρωμένο το οποίο τροφοδοτείται με CNG.
Πρώτο «κύμα» επέκτασης
Με την τροφοδοσία με CNG, η ΔΕΔΑ προγραμματίζει να «φτάσει» το καύσιμο σε 4 από τις 18 πόλεις των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, που περιλαμβάνονται στο πρώτο «κύμα» επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου.
Έτσι, στην Ορεστιάδα, το Καρπενήσι, την Άμφισσα και τη Βέροια, το καύσιμο θα μεταφέρεται συμπιεσμένο με ειδικά βυτία σε σταθμούς μεταφόρτωσης, όπου θα αποσυμπιέζεται και θα διοχετεύεται στα δίκτυα διανομής.
Η λύση του CNG θα χρησιμοποιηθεί επίσης και για απομακρυσμένες βιομηχανίες στις τρεις Περιφέρειες.
Στην περίπτωση της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας, το σχέδιο του πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης 2018 - 2022 προβλέπει πως η λύση του CNG θα εφαρμοσθεί στις 5 από τις 10 νέες περιοχές της Θεσσαλονίκης στις οποίες πρόκειται να επεκτείνει τη χρήση του φυσικού αερίου, όπως επίσης και στις 10 από τις 12 αντίστοιχες περιοχές της Θεσσαλίας.
Έως το τέλος του μήνα αναμένεται να είναι έτοιμο το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία αποκεντρωμένων δικτύων διανομής φυσικού αερίου, τα οποία θα τροφοδοτούνται με καύσιμο σε συμπιεσμένη μορφή (CNG).
Οι αυτόνομες αυτές υποδομές θα μπορούν να δημιουργηθούν από τους Διαχειριστές των υφιστάμενων δικτύων διανομής, ενώ ήδη..
η ΔΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας και η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας έχουν συμπεριλάβει στα 5ετή προγράμματα ανάπτυξης την υλοποίηση τέτοιων εγκαταστάσεων, ώστε να «φέρουν» το φυσικό αέριο σε περιοχές που είναι απομακρυσμένες από το εθνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου.
Στην πράξη, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) θα μεταφέρεται με ειδικά βυτία σε αυτές τις υποδομές.
Εκεί θα αποσυμπιέζεται, ώστε να διοχετευθεί στα δίκτυα και να φτάσει έτσι στις παροχές των τελικών καταναλωτών.
Αν και ο συγκεκριμένος τρόπος τροφοδοσίας σημαίνει πως το κόστος πρόσβασης στο καύσιμο θα έπρεπε κανονικά να είναι υψηλότερο στην περίπτωση των αυτόνομων υποδομών, το θεσμικό πλαίσιο θα προβλέπει ενιαία τιμολόγηση του καυσίμου ανά γεωγραφική Περιφέρεια.
Επομένως, όλοι οι καταναλωτές της ίδιας Περιφέρειας θα καταβάλουν τις ίδιες μη ανταγωνιστικές χρεώσεις, είτε οι παροχές τους συνδέονται σε ένα συμβατικό δίκτυο διανομής, είτε σε ένα αποκεντρωμένο το οποίο τροφοδοτείται με CNG.
Πρώτο «κύμα» επέκτασης
Με την τροφοδοσία με CNG, η ΔΕΔΑ προγραμματίζει να «φτάσει» το καύσιμο σε 4 από τις 18 πόλεις των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, που περιλαμβάνονται στο πρώτο «κύμα» επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου.
Έτσι, στην Ορεστιάδα, το Καρπενήσι, την Άμφισσα και τη Βέροια, το καύσιμο θα μεταφέρεται συμπιεσμένο με ειδικά βυτία σε σταθμούς μεταφόρτωσης, όπου θα αποσυμπιέζεται και θα διοχετεύεται στα δίκτυα διανομής.
Η λύση του CNG θα χρησιμοποιηθεί επίσης και για απομακρυσμένες βιομηχανίες στις τρεις Περιφέρειες.
Στην περίπτωση της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας, το σχέδιο του πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης 2018 - 2022 προβλέπει πως η λύση του CNG θα εφαρμοσθεί στις 5 από τις 10 νέες περιοχές της Θεσσαλονίκης στις οποίες πρόκειται να επεκτείνει τη χρήση του φυσικού αερίου, όπως επίσης και στις 10 από τις 12 αντίστοιχες περιοχές της Θεσσαλίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου