Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Ο αγωγός των Σκοπίων περιπλέκει την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ - Παραμένει σε εκκρεμότητα το 10ετές πλάνο του διαχειριστή

Από το energypress.gr
Συνεχίζει να υφίσταται η εμπλοκή που έχει προκληθεί στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, καθώς η έγκρισή του από τη ΡΑΕ έχει “κολλήσει” στο γρίφο του αγωγού προς τα Σκόπια. Ως γνωστόν το έργο έχει περιληφθεί στα πλάνα του ΔΕΣΦΑ που έχουν υποβληθεί προς έγκριση από το Ρυθμιστή, ωστόσο για το ίδιο έργο έχει υποβληθεί μία ακόμη πρόταση από την εταιρεία Windows International, συμφερόντων του Ρώσου επιχειρηματία Λεονίντ Λεμπέντεφ. Η ρωσική εταιρεία υποστηρίζει ότι...
προηγείται χρονικά η δική της αίτηση, ωστόσο από πλευράς Ρυθμιστή υπάρχουν ακόμη ανοιχτά θέματα προς διερεύνηση και έχει ζητηθεί προς τούτο η παροχή περισσότερων στοιχείων και διευκρινίσεων.

Η εταιρεία ωστόσο, παρά το ισχυρό υποστηρικτικό lobbying που απολαμβάνει εντός των συνόρων, φέρεται να έχει προκαλέσει σύγχυση με το περιεχόμενο του φακέλου που έχει καταθέσει, ο οποίος, όπως υποστηρίζουν αρμόδιες πηγές, εμφανίζει κενά και ως προς την τεκμηρίωση της οικονομικής φερεγγυότητας, αλλά και ως προς την αδειοδοτική πρόοδο, τις εμπορικές προσυμφωνίες με πελάτες κλπ. Οι ίδιες πηγές φέρνουν ως παράδειγμα το ότι η εταιρεία υποστήριξε ότι έχουν εξασφαλιστεί στα Σκόπια συγκεκριμένες άδειες, που όπως διευκρινίστηκε εκ των υστέρων ακόμη συνεχίζουν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα. 

Και ενώ ακόμη η ΡΑΕ βρίσκεται σε στάση αναμονής, το πρόβλημα που δημιουργείται εξαιτίας της καθυστέρησης  για το ΔΕΣΦΑ αποδεικνύεται εξαιρετικά πιο περίπλοκο και ακουμπά ακόμη και την αποκρατικοποίηση, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της οριστικοποίησης.

Συγκεκριμένα, καθώς ο αγωγός των Σκοπίων έχει περιληφθεί στο πλάνο που έχει γνωστοποιηθεί μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στους επενδυτές, εάν για παράδειγμα αποφασιστεί η απόσυρση του αγωγού από το 10ετές πλάνο, τότε αυτό μπορεί να προκαλέσει απομείωση στο τίμημα που έχει προσφερθεί από την πλειοδότρια κοινοπραξία Snam, Enagas, Fluxys. 

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις αποφάσεις που θα ληφθούν για τον αγωγό των Σκοπίων από τη ΡΑΕ, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της ΕΕ χωρίς εγκεκριμένο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΕΣΦΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου