Από το dikaiologitika.gr
Πρωτοβουλίες ώστε η νέα γενιά των βιοκαυσίμων να έλθει στο προσκήνιο, ξανακερδίζοντας το «στοίχημα» της ανταγωνιστικότητας έναντι των άλλων καυσίμων, αλλά και συνολικά έδαφος μεταξύ των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), αναλαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η BBI (Βio-Βased Ιndustries), στην οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναθέσει να φέρει σε επαφή την Ευρωπαϊκή Ένωση με τους παραγωγούς βιοκαυσίμων, παρουσίασε σήμερα..
στη Θεσσαλονίκη τα μεγέθη που αντιπροσωπεύει σήμερα ο συγκεκριμένος χώρος τις βιο-οικονομίας, αλλά και την προωθούμενη στρατηγική για στενότερη συνεργασία ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα για την προώθηση καινοτόμων πρακτικών στην παραγωγή βιοκαυσίμων.
Την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των 12 ελληνικών εταιρειών βιοκαυσίμων από την Ελλάδα, διοργάνωσαν η ευρωβουλευτής της ΝΔ και μέλος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μαρία Σπυράκη και ο διευθυντής των Νομικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ομότιμος καθηγητής Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Καΐσης.
«Θέλουμε να αυξήσουμε τη γνώση των Ελλήνων παραγωγών, να γνωρίσουν το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να δούνε και τις ευκαιρίες, που μπορεί να προκύψουν μέσα από τη νέα γενιά των βιοκαυσίμων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σπυράκη.
Τα βιοκαύσιμα, όπως εξήγησε, «είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, το οποίο ξεκίνησε με εξαιρετικές προοπτικές στη δεκαετία του 2000, αλλά τώρα παρουσιάζει μεγάλη καμπή, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι έγινε ένα σημαντικό "food vs fuel debate" -δηλαδή αν υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τα βιοκαύσιμα και την παραγωγή των βιοκαυσίμων από τα χωράφια ως βάση καυσίμων, ή τα χρησιμοποιούμε ως τρόφιμα- και αυτό το debate κατέληξε αρνητικά και γιατί η παραγωγή βιοκαυσίμων είναι μία διαδικασία ακριβή και οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς άρχισαν να πέφτουν στην πορεία».
Σε ό,τι αφορά τους τρόπους με τους οποίους προωθείται η αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις ευρωπαϊκές μεταφορές διευκρίνισε: «Το στοίχημα είναι πώς θα αυξήσουμε την αποδοχή, αλλά και τη χρήση των βιοκαυσίμων σε δύο μεγάλους τομείς, των αερομεταφορών και της ναυτιλίας. Είναι εδώ για να δώσουν μία μεγαλύτερη ζήτηση για τα βιοκαύσιμα, αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες προδιαγραφές».
Σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο επισήμανε ότι χρειάζεται «να διασφαλίζει μία σταθερότητα, ούτως ώστε τα βιοκαύσιμα να είναι ένας σταθερός κλάδος μέσα σε μία προοπτική δεκαετίας». Για τον λόγο αυτό, εξήγησε, «επιβάλλουμε οι προμηθευτές καυσίμων στα κράτη-μέλη να αυξήσουν σημαντικά το ελάχιστο μερίδιο των βιοκαυσίμων στην προσφορά τους από 1,5% το 2021 στο 10% το 2030, 10% του ποσοστού των καυσίμων στις μεταφορές θα πρέπει να είναι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μαζί με τα βιοκαύσιμα».
Τα βιοκαύσιμα στην Ελλάδα
Η Ελλάδα, πάντως, βάσει της πιο πρόσφατης έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόοδο στον τομέα των βιοκαυσίμων (Ιούνιος 2015) είναι προτελευταία στην κατάταξη για την χρήση των ΑΠΕ στις μεταφορές, με τελευταία την Εσθονία.
Το 2017, εξάλλου, στην κατανομή βιοκαυσίμων στην Ελλάδα συμμετείχαν 12 εταιρείες παραγωγοί, 3 εταιρείες εισαγωγείς και 2 διυλιστήρια ως εισαγωγείς (ΕΛΠΕ και Μότορ Όιλ). Ο κύκλος εργασιών του κλάδου βιοντίζελ στην Ελλάδα (132.0000 χιλιόλιτρα το 2017) υπολογίζεται σε 142 εκατ. ευρώ, ενώ 72 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως επιστρέφουν στους αγρότες από την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών (ηλίανθος, ελαιοκράμβη, σόγια). Σε 900.000 στρέμματα υπολογίζονται οι ενεργειακές καλλιέργειες και σε 27.000 τα απασχολούμενα μέλη αγροτικών οικογενειών.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εμείς είναι να προωθήσουμε την πιο στενή συνεργασία ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις μαζί με ακαδημαϊκά ινστιτούτα και οργανισμούς για την προώθηση της καινοτομίας σε αυτόν τον συγκεκριμένο χώρο της βιο-οικονομίας. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμμετέχουν στο πρόγραμμά μας κατά 38%, είναι μία μεγάλη ευκαιρία για της ΜΜΕ», ανέφερε η διευθύντρια του προγράμματος της BBI, Ελένη Ζήκα.
«Στόχος του Οργανισμού μας είναι να προωθήσουμε την καινοτομία, την έρευνα και κυρίως την προώθηση προϊόντων κατευθείαν στην αγορά ως μέρος της βιο-οικονομίας», επισήμανε και εξήγησε: «Το οικονομικό εύρος της βιοοικονομίας είναι τεράστιο. Η δυνατότητα εκμετάλλευσης των βιοκαυσίμων είναι ένα πολύ μικρό μέρος της βιο-οικονομίας γενικότερα. Με στοιχεία του 2014 μιλάμε για πωλήσεις 2,26 τρισ., και σε ό,τι αφορά τη βιο-βασιζόμενη οικονομία το δυναμικό πωλήσεων είναι 674 δισεκατομμύρια».
Σημείωσε, ωστόσο, πως «οι βιο-βασιζόμενες βιομηχανίες αντιμετωπίζουν κάποιους σημαντικούς κινδύνους και προκλήσεις, όπως το ότι δεν υπάρχει εγγυημένη προμήθεια βιομάζας, είναι βαριές επενδύσεις που χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα και υποδομή, τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αποδοχή αυτών των προϊόντων απευθείας από την αγορά, τους καταναλωτές».
Πρωτοβουλίες ώστε η νέα γενιά των βιοκαυσίμων να έλθει στο προσκήνιο, ξανακερδίζοντας το «στοίχημα» της ανταγωνιστικότητας έναντι των άλλων καυσίμων, αλλά και συνολικά έδαφος μεταξύ των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), αναλαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η BBI (Βio-Βased Ιndustries), στην οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναθέσει να φέρει σε επαφή την Ευρωπαϊκή Ένωση με τους παραγωγούς βιοκαυσίμων, παρουσίασε σήμερα..
στη Θεσσαλονίκη τα μεγέθη που αντιπροσωπεύει σήμερα ο συγκεκριμένος χώρος τις βιο-οικονομίας, αλλά και την προωθούμενη στρατηγική για στενότερη συνεργασία ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα για την προώθηση καινοτόμων πρακτικών στην παραγωγή βιοκαυσίμων.
Την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των 12 ελληνικών εταιρειών βιοκαυσίμων από την Ελλάδα, διοργάνωσαν η ευρωβουλευτής της ΝΔ και μέλος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μαρία Σπυράκη και ο διευθυντής των Νομικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ομότιμος καθηγητής Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Καΐσης.
«Θέλουμε να αυξήσουμε τη γνώση των Ελλήνων παραγωγών, να γνωρίσουν το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να δούνε και τις ευκαιρίες, που μπορεί να προκύψουν μέσα από τη νέα γενιά των βιοκαυσίμων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σπυράκη.
Τα βιοκαύσιμα, όπως εξήγησε, «είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, το οποίο ξεκίνησε με εξαιρετικές προοπτικές στη δεκαετία του 2000, αλλά τώρα παρουσιάζει μεγάλη καμπή, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι έγινε ένα σημαντικό "food vs fuel debate" -δηλαδή αν υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τα βιοκαύσιμα και την παραγωγή των βιοκαυσίμων από τα χωράφια ως βάση καυσίμων, ή τα χρησιμοποιούμε ως τρόφιμα- και αυτό το debate κατέληξε αρνητικά και γιατί η παραγωγή βιοκαυσίμων είναι μία διαδικασία ακριβή και οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς άρχισαν να πέφτουν στην πορεία».
Σε ό,τι αφορά τους τρόπους με τους οποίους προωθείται η αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις ευρωπαϊκές μεταφορές διευκρίνισε: «Το στοίχημα είναι πώς θα αυξήσουμε την αποδοχή, αλλά και τη χρήση των βιοκαυσίμων σε δύο μεγάλους τομείς, των αερομεταφορών και της ναυτιλίας. Είναι εδώ για να δώσουν μία μεγαλύτερη ζήτηση για τα βιοκαύσιμα, αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες προδιαγραφές».
Σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο επισήμανε ότι χρειάζεται «να διασφαλίζει μία σταθερότητα, ούτως ώστε τα βιοκαύσιμα να είναι ένας σταθερός κλάδος μέσα σε μία προοπτική δεκαετίας». Για τον λόγο αυτό, εξήγησε, «επιβάλλουμε οι προμηθευτές καυσίμων στα κράτη-μέλη να αυξήσουν σημαντικά το ελάχιστο μερίδιο των βιοκαυσίμων στην προσφορά τους από 1,5% το 2021 στο 10% το 2030, 10% του ποσοστού των καυσίμων στις μεταφορές θα πρέπει να είναι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μαζί με τα βιοκαύσιμα».
Τα βιοκαύσιμα στην Ελλάδα
Η Ελλάδα, πάντως, βάσει της πιο πρόσφατης έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόοδο στον τομέα των βιοκαυσίμων (Ιούνιος 2015) είναι προτελευταία στην κατάταξη για την χρήση των ΑΠΕ στις μεταφορές, με τελευταία την Εσθονία.
Το 2017, εξάλλου, στην κατανομή βιοκαυσίμων στην Ελλάδα συμμετείχαν 12 εταιρείες παραγωγοί, 3 εταιρείες εισαγωγείς και 2 διυλιστήρια ως εισαγωγείς (ΕΛΠΕ και Μότορ Όιλ). Ο κύκλος εργασιών του κλάδου βιοντίζελ στην Ελλάδα (132.0000 χιλιόλιτρα το 2017) υπολογίζεται σε 142 εκατ. ευρώ, ενώ 72 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως επιστρέφουν στους αγρότες από την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών (ηλίανθος, ελαιοκράμβη, σόγια). Σε 900.000 στρέμματα υπολογίζονται οι ενεργειακές καλλιέργειες και σε 27.000 τα απασχολούμενα μέλη αγροτικών οικογενειών.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εμείς είναι να προωθήσουμε την πιο στενή συνεργασία ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις μαζί με ακαδημαϊκά ινστιτούτα και οργανισμούς για την προώθηση της καινοτομίας σε αυτόν τον συγκεκριμένο χώρο της βιο-οικονομίας. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμμετέχουν στο πρόγραμμά μας κατά 38%, είναι μία μεγάλη ευκαιρία για της ΜΜΕ», ανέφερε η διευθύντρια του προγράμματος της BBI, Ελένη Ζήκα.
«Στόχος του Οργανισμού μας είναι να προωθήσουμε την καινοτομία, την έρευνα και κυρίως την προώθηση προϊόντων κατευθείαν στην αγορά ως μέρος της βιο-οικονομίας», επισήμανε και εξήγησε: «Το οικονομικό εύρος της βιοοικονομίας είναι τεράστιο. Η δυνατότητα εκμετάλλευσης των βιοκαυσίμων είναι ένα πολύ μικρό μέρος της βιο-οικονομίας γενικότερα. Με στοιχεία του 2014 μιλάμε για πωλήσεις 2,26 τρισ., και σε ό,τι αφορά τη βιο-βασιζόμενη οικονομία το δυναμικό πωλήσεων είναι 674 δισεκατομμύρια».
Σημείωσε, ωστόσο, πως «οι βιο-βασιζόμενες βιομηχανίες αντιμετωπίζουν κάποιους σημαντικούς κινδύνους και προκλήσεις, όπως το ότι δεν υπάρχει εγγυημένη προμήθεια βιομάζας, είναι βαριές επενδύσεις που χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα και υποδομή, τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αποδοχή αυτών των προϊόντων απευθείας από την αγορά, τους καταναλωτές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου