Από το energypress.gr
Ειδήσεις έβγαλε η συνάντηση του Γ. Σταθάκη με το ΠΣΕΕΠ την περασμένη Πέμπτη, καθώς επιβεβαιώθηκαν πλήρως τα τρία σενάρια αλλά και η πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΠΕ.
Και μπορεί η κυβέρνηση να εμφανίζεται αποφασισμένη να τηρήσει τη μνημονιακή δέσμευση, εντούτοις το όλο εγχείρημα ενδέχεται να αποδειχθεί στην πράξη πολύ πιο περίπλοκο.
Θυμίζουμε ότι ο προϋπολογισμός έχει ..
συμπεριλάβει έσοδα ύψους 500 εκ. ευρώ από την πώληση του 35% της κρατικής συμμετοχής στον όμιλο, που μεταφράζεται σε συνολική αποτίμηση για το 100% των ΕΛΠΕ στο 1,4 δις ευρώ.
Ωστόσο εάν δει κανείς τα αποτελέσματα του 2017, το 1,4 δις ισοδυναμεί με 1,7 φορές τα λειτουργικά κέρδη της περασμένης χρονιάς, όταν για να αποτιμηθεί η τρέχουσα αξία μιας εταιρείας υπολογίζονται συνήθως πέντε ή έξι φορές τα λειτουργικά κέρδη. Δηλαδή με βάση την περυσινή λειτουργική κερδοφορία, η αξία των ΕΛΠΕ κυμαίνεται μεταξύ 5 και 6 δις ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι εάν προκριθεί η πώληση του 50% (δηλαδή ένα ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου και ένα ποσοστό της συμμετοχής της Paneuropean) τότε ο νέος επενδυτής θα κληθεί να καταβάλει ένα ποσό της τάξης των 2,5 έως 3 δις ευρώ.
Μπορεί σήμερα ένας όμιλος διύλισης να προσελκύσει μια τέτοια επένδυση;
Αυτό θα φανεί στην πράξη εάν και εφόσον προχωρήσει ο διαγωνισμός. Ωστόσο το περιβάλλον της αγοράς διύλισης εμφανίζει επιδείνωση και ο κλάδος φαίνεται ότι εισέρχεται μετά από μία 3ετία υψηλής κερδοφορίας, σε μια περίοδο προκλήσεων.
Όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου, σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία σε αντίθεση με την Ελλάδα οφείλεται στους νέους πιο αποδοτικούς κινητήρες που πλέον χρησιμοποιούνται από την αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή το γνωστό dieselgate κλυδωνίζει την αγορά διύλισης, ιδιαίτερα μετά την απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου που οδηγεί σε περιορισμό της χρήσης του diesel μέσα στις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας.
Τα καμπανάκια για τον κλάδο διύλισης εντείνονται και από το γεγονός ότι η ανοδική τροχιά της τιμής των καυσίμων δημιουργεί πιέσεις και εξατμίζει τα μέχρι πρόσφατα γενναία περιθώρια κέρδους της αγοράς.
Το περιβάλλον της αγοράς και οι προκλήσεις για τον κλάδο, δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστες και τις επενδυτικές αποφάσεις των μεγάλων πετρελαϊκών. Έτσι τα τελευταία χρόνια οι oil majors είτε πάγωσαν τις επενδύσεις τους είτε σε ορισμένες περιπτώσεις μείωσαν την έκθεσή τους στον κλάδο της διύλισης, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου οι εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με επιπλέον αυξημένες ρυθμιστικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις, που ψαλιδίζουν ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητά τους.
Επομένως, μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει τις διαδικασίες για το διαγωνισμό, ωστόσο εάν συνυπολογιστούν οι δύσκολες συνθήκες στην αγορά, παραμένει ερωτηματικό το εάν θα βρεθεί αγοραστής…
Ειδήσεις έβγαλε η συνάντηση του Γ. Σταθάκη με το ΠΣΕΕΠ την περασμένη Πέμπτη, καθώς επιβεβαιώθηκαν πλήρως τα τρία σενάρια αλλά και η πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΠΕ.
Και μπορεί η κυβέρνηση να εμφανίζεται αποφασισμένη να τηρήσει τη μνημονιακή δέσμευση, εντούτοις το όλο εγχείρημα ενδέχεται να αποδειχθεί στην πράξη πολύ πιο περίπλοκο.
Θυμίζουμε ότι ο προϋπολογισμός έχει ..
συμπεριλάβει έσοδα ύψους 500 εκ. ευρώ από την πώληση του 35% της κρατικής συμμετοχής στον όμιλο, που μεταφράζεται σε συνολική αποτίμηση για το 100% των ΕΛΠΕ στο 1,4 δις ευρώ.
Ωστόσο εάν δει κανείς τα αποτελέσματα του 2017, το 1,4 δις ισοδυναμεί με 1,7 φορές τα λειτουργικά κέρδη της περασμένης χρονιάς, όταν για να αποτιμηθεί η τρέχουσα αξία μιας εταιρείας υπολογίζονται συνήθως πέντε ή έξι φορές τα λειτουργικά κέρδη. Δηλαδή με βάση την περυσινή λειτουργική κερδοφορία, η αξία των ΕΛΠΕ κυμαίνεται μεταξύ 5 και 6 δις ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι εάν προκριθεί η πώληση του 50% (δηλαδή ένα ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου και ένα ποσοστό της συμμετοχής της Paneuropean) τότε ο νέος επενδυτής θα κληθεί να καταβάλει ένα ποσό της τάξης των 2,5 έως 3 δις ευρώ.
Μπορεί σήμερα ένας όμιλος διύλισης να προσελκύσει μια τέτοια επένδυση;
Αυτό θα φανεί στην πράξη εάν και εφόσον προχωρήσει ο διαγωνισμός. Ωστόσο το περιβάλλον της αγοράς διύλισης εμφανίζει επιδείνωση και ο κλάδος φαίνεται ότι εισέρχεται μετά από μία 3ετία υψηλής κερδοφορίας, σε μια περίοδο προκλήσεων.
Όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου, σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία σε αντίθεση με την Ελλάδα οφείλεται στους νέους πιο αποδοτικούς κινητήρες που πλέον χρησιμοποιούνται από την αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή το γνωστό dieselgate κλυδωνίζει την αγορά διύλισης, ιδιαίτερα μετά την απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου που οδηγεί σε περιορισμό της χρήσης του diesel μέσα στις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας.
Τα καμπανάκια για τον κλάδο διύλισης εντείνονται και από το γεγονός ότι η ανοδική τροχιά της τιμής των καυσίμων δημιουργεί πιέσεις και εξατμίζει τα μέχρι πρόσφατα γενναία περιθώρια κέρδους της αγοράς.
Το περιβάλλον της αγοράς και οι προκλήσεις για τον κλάδο, δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστες και τις επενδυτικές αποφάσεις των μεγάλων πετρελαϊκών. Έτσι τα τελευταία χρόνια οι oil majors είτε πάγωσαν τις επενδύσεις τους είτε σε ορισμένες περιπτώσεις μείωσαν την έκθεσή τους στον κλάδο της διύλισης, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου οι εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με επιπλέον αυξημένες ρυθμιστικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις, που ψαλιδίζουν ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητά τους.
Επομένως, μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει τις διαδικασίες για το διαγωνισμό, ωστόσο εάν συνυπολογιστούν οι δύσκολες συνθήκες στην αγορά, παραμένει ερωτηματικό το εάν θα βρεθεί αγοραστής…
Οταν ο τσιπρας βαλει σκοπο να δωσει τα ελπε τιποτα δεν τον σταματα.Μπορει να τα παραχωρησει τζαμπα οπως τα αεροδρομια.Μπορει να τους δωσει δανειο με εγγυητη το ελληνικο κρατος για να αγορασουν τα ελπε οπως εκαναν με την ΔΕΗ .Μπορει να τα δωσει τζαμπα οπως την τραινοσε.Εαν απαιτησουν οι δανειστες στα τεσσερα η κυβερνηση στα τεσσερα και ο καμμενος.
ΑπάντησηΔιαγραφή