Από το energypress.gr
Με δεδομένα τα γοργά βήματα με τα οποία οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ως μιας βασικής παραμέτρου της επιδίωξης για πιο «πράσινες» μεταφορές, στην Ελλάδα τα βήματα αυτά γίνονται με μεγάλη επιβράδυνση.
Το Ελληνικό Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα έχει σήμερα περισσότερους λόγους από τις άλλες χώρες για να επιδιώξει τη ευρύτερη δυνατή διάδοσή της εφαρμόζοντας ένα συνολικό πακέτο μέτρων, προτείνει μια ..
συγκεκριμένη δέσμη μέτρων και βημάτων, που θα συμβάλλουν ώστε η χώρα να επιταχύνει τις προσπάθειές της στην κατεύθυνση αυτή.
Σύμφωνα με το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., για μια τολμηρή και ριζοσπαστική πολιτική προώθησης της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα απαιτείται: είναι οι εξής:
1) Να καταστεί νόμος του κράτους η 10ετής καθολική απαλλαγή όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV, EREV, PHEV ΚΑΙ FCEV) από κάθε είδους τέλος ή δασμό (ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.λπ.) εκτός του εισαγωγικού δασμού (όπου αυτός επιβάλλεται) και του ΦΠΑ
2) Η αξία που θα λαμβάνεται υπόψη ως φορολογικό κίνητρο (αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης) για τα ως άνω αυτοκίνητα να μειώνεται κατά 50%. Επίσης να απαλλάσσονται του όποιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης επίκειται να εφαρμοστεί κατά την ως άνω χρονική περίοδο.
3) Στις άδειες κυκλοφορίας τους να παύσει να μετατρέπεται βάσει του ν. 363/1976 σε φορολογίσιμους ίππους η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα τους, η οποία θα πρέπει να αναγράφεται σε kW ή σε ίππους.
4) Η λιανική τιμή προ φόρων για τη φορολογία της παραχώρησης τέτοιου τύπου αυτοκινήτου σε εργαζόμενο, μέτοχο, εταίρο κ.λπ. από επιχείρηση ή άλλη νομική οντότητα να μειώνεται κατά 50%
5) Να ανατεθεί άμεσα στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (Ι.ΜΕΤ) η εκπόνηση εθνικού σχεδίου εγκατάστασης ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδικών δικτύων της χώρας. Η μελέτη αυτή να γίνει σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., έτσι ώστε να αποτελεί πρόταση ρεαλιστικής και άμεσης εφαρμογής που να ικανοποιεί τόσο τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς του δικτύου διανομής όσο και τις ποιοτικές και λειτουργικές ανάγκες των χρηστών και των κατασκευαστών των οχημάτων (βλ. ΚΥΑ 77226/1 – 31/10/2017).
6) Να χορηγηθούν κίνητρα εγκατάστασης και λειτουργίας των ταχυφορτιστών του ως άνω εθνικού δικτύου σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες ή σε φορείς τα ων ΟΤΑ με τη μορφή επιδότησης στα πλαίσια ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων και να θεσπισθεί ειδικό τιμολόγιο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία τους.
7) Να θεσπισθούν τροποποιήσεις στον γενικό οικοδομικό κανονισμό προκειμένου οι μελλοντικοί χώροι στάθμευσης πολυκατοικιών ή άλλου είδους οικοδομημάτων να προβλέπουν ηλεκτροπαροχές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Με δεδομένα τα γοργά βήματα με τα οποία οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ως μιας βασικής παραμέτρου της επιδίωξης για πιο «πράσινες» μεταφορές, στην Ελλάδα τα βήματα αυτά γίνονται με μεγάλη επιβράδυνση.
Το Ελληνικό Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα έχει σήμερα περισσότερους λόγους από τις άλλες χώρες για να επιδιώξει τη ευρύτερη δυνατή διάδοσή της εφαρμόζοντας ένα συνολικό πακέτο μέτρων, προτείνει μια ..
συγκεκριμένη δέσμη μέτρων και βημάτων, που θα συμβάλλουν ώστε η χώρα να επιταχύνει τις προσπάθειές της στην κατεύθυνση αυτή.
Σύμφωνα με το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., για μια τολμηρή και ριζοσπαστική πολιτική προώθησης της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα απαιτείται: είναι οι εξής:
1) Να καταστεί νόμος του κράτους η 10ετής καθολική απαλλαγή όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV, EREV, PHEV ΚΑΙ FCEV) από κάθε είδους τέλος ή δασμό (ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.λπ.) εκτός του εισαγωγικού δασμού (όπου αυτός επιβάλλεται) και του ΦΠΑ
2) Η αξία που θα λαμβάνεται υπόψη ως φορολογικό κίνητρο (αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης) για τα ως άνω αυτοκίνητα να μειώνεται κατά 50%. Επίσης να απαλλάσσονται του όποιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης επίκειται να εφαρμοστεί κατά την ως άνω χρονική περίοδο.
3) Στις άδειες κυκλοφορίας τους να παύσει να μετατρέπεται βάσει του ν. 363/1976 σε φορολογίσιμους ίππους η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα τους, η οποία θα πρέπει να αναγράφεται σε kW ή σε ίππους.
4) Η λιανική τιμή προ φόρων για τη φορολογία της παραχώρησης τέτοιου τύπου αυτοκινήτου σε εργαζόμενο, μέτοχο, εταίρο κ.λπ. από επιχείρηση ή άλλη νομική οντότητα να μειώνεται κατά 50%
5) Να ανατεθεί άμεσα στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (Ι.ΜΕΤ) η εκπόνηση εθνικού σχεδίου εγκατάστασης ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδικών δικτύων της χώρας. Η μελέτη αυτή να γίνει σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., έτσι ώστε να αποτελεί πρόταση ρεαλιστικής και άμεσης εφαρμογής που να ικανοποιεί τόσο τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς του δικτύου διανομής όσο και τις ποιοτικές και λειτουργικές ανάγκες των χρηστών και των κατασκευαστών των οχημάτων (βλ. ΚΥΑ 77226/1 – 31/10/2017).
6) Να χορηγηθούν κίνητρα εγκατάστασης και λειτουργίας των ταχυφορτιστών του ως άνω εθνικού δικτύου σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες ή σε φορείς τα ων ΟΤΑ με τη μορφή επιδότησης στα πλαίσια ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων και να θεσπισθεί ειδικό τιμολόγιο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία τους.
7) Να θεσπισθούν τροποποιήσεις στον γενικό οικοδομικό κανονισμό προκειμένου οι μελλοντικοί χώροι στάθμευσης πολυκατοικιών ή άλλου είδους οικοδομημάτων να προβλέπουν ηλεκτροπαροχές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου