Από το worldenergynews.gr
Με πετρέλαιο κινείται πάνω από 90% των επαγγελματικών οχημάτων και σε όλη την Ευρώπη γεγονός που τίθεται στο μικροσκόπιο των αρμόδιων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίοι διερευνούν τις δυνατότητες επιλογής κινητήρα, ώστε να περιορισσθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διατυπώθηκε η αναγκαιότητα εναλλακτικών μορφών κίνησης για αυτή την κατηγορία, όπως..
η χρησιμοποίηση συμβατικών κινητήρων που θα κινούνται με πετρέλαιο ή βενζίνη που θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο και υδρογόνο, καθώς και με ηλεκτρικές και υβριδικές ηλεκτρικές τεχνολογίες.
Η ηλεκτρική τεχνολογία δεν μπορεί αποκλειστικά να χρησιμοποιηθεί στα φορτηγά και λεωφορεία που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα. Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα παράλληλης χρησιμοποίησης κατά τη διάρκεια της πολύωρης στάσης, αρκεί στο σημείο να υπάρχει η ανάλογη υποδομή με ισχυρό σύστημα φόρτισης.
Ο επαγγελματίας οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε και την πιθανότητα χρησιμοποίησης συμπιεσμένου ή υγροποιημένου καυσίμου φυσικού αερίου, όπως γίνεται ήδη με επιτυχία στην Αθήνα και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Για να προτιμηθεί αυτή η επιλογή από τους επαγγελματίες οδηγούς θα πρέπει να υπάρξει ένα καλό δίκτυο ανεφοδιασμού σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης.
Όμως για να λειτουργήσουν όλα αυτά θα πρέπει να δοθεί ένα ισχυρό οικονομικό κίνητρο στους ιδιοκτήτες γεγονός που τέθηκε από πολλούς παρευρισκόμενους σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ οι οποίοι επεσήμαναν ότι πρέπει να αλλάξουν οι πολιτικές φορολόγησης, τα κίνητρα και οι δημόσιες συμβάσεις που μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για την τόνωση των πωλήσεων οχημάτων εναλλακτικής ισχύος, ενστερνίστηκαν πολλοί παρευρισκόμενοι.
Με τις κατάλληλες συνθήκες η ACEA πιστεύει ότι η αγορά θα πάει σύντομα προς στα εναλλακτικά κινούμενα επαγγελματικά οχήματα, ιδιαίτερα για την κίνηση στα αστικά κέντρα των πόλεων.
Ο πρόεδρος της Volvo Bus Corporation και πρόεδρος της επιτροπής λεωφορείων της ACEA, Χάκαν Αγκενβάλ δήλωσε: «Η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους τρόπους προώθησης στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά όχι μόνο».
Παράλληλα επισημάνθηκε ότι έχουν γίνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης και ότι η τεχνολογία του πετρελαίου κίνησης το τελευταίο χρονικό διάστημα επιτρέπει την εκπομπή χαμηλών ρύπων, κυρίως όσον αφορά το διοξείδιο του άνθρακα.
Με πετρέλαιο κινείται πάνω από 90% των επαγγελματικών οχημάτων και σε όλη την Ευρώπη γεγονός που τίθεται στο μικροσκόπιο των αρμόδιων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίοι διερευνούν τις δυνατότητες επιλογής κινητήρα, ώστε να περιορισσθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διατυπώθηκε η αναγκαιότητα εναλλακτικών μορφών κίνησης για αυτή την κατηγορία, όπως..
η χρησιμοποίηση συμβατικών κινητήρων που θα κινούνται με πετρέλαιο ή βενζίνη που θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο και υδρογόνο, καθώς και με ηλεκτρικές και υβριδικές ηλεκτρικές τεχνολογίες.
Η ηλεκτρική τεχνολογία δεν μπορεί αποκλειστικά να χρησιμοποιηθεί στα φορτηγά και λεωφορεία που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα. Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα παράλληλης χρησιμοποίησης κατά τη διάρκεια της πολύωρης στάσης, αρκεί στο σημείο να υπάρχει η ανάλογη υποδομή με ισχυρό σύστημα φόρτισης.
Ο επαγγελματίας οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε και την πιθανότητα χρησιμοποίησης συμπιεσμένου ή υγροποιημένου καυσίμου φυσικού αερίου, όπως γίνεται ήδη με επιτυχία στην Αθήνα και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Για να προτιμηθεί αυτή η επιλογή από τους επαγγελματίες οδηγούς θα πρέπει να υπάρξει ένα καλό δίκτυο ανεφοδιασμού σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης.
Όμως για να λειτουργήσουν όλα αυτά θα πρέπει να δοθεί ένα ισχυρό οικονομικό κίνητρο στους ιδιοκτήτες γεγονός που τέθηκε από πολλούς παρευρισκόμενους σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ οι οποίοι επεσήμαναν ότι πρέπει να αλλάξουν οι πολιτικές φορολόγησης, τα κίνητρα και οι δημόσιες συμβάσεις που μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για την τόνωση των πωλήσεων οχημάτων εναλλακτικής ισχύος, ενστερνίστηκαν πολλοί παρευρισκόμενοι.
Με τις κατάλληλες συνθήκες η ACEA πιστεύει ότι η αγορά θα πάει σύντομα προς στα εναλλακτικά κινούμενα επαγγελματικά οχήματα, ιδιαίτερα για την κίνηση στα αστικά κέντρα των πόλεων.
Ο πρόεδρος της Volvo Bus Corporation και πρόεδρος της επιτροπής λεωφορείων της ACEA, Χάκαν Αγκενβάλ δήλωσε: «Η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους τρόπους προώθησης στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά όχι μόνο».
Παράλληλα επισημάνθηκε ότι έχουν γίνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης και ότι η τεχνολογία του πετρελαίου κίνησης το τελευταίο χρονικό διάστημα επιτρέπει την εκπομπή χαμηλών ρύπων, κυρίως όσον αφορά το διοξείδιο του άνθρακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου