Από το energypress.gr
Ούτως ή άλλως οι διαφοροποιήσεις στα ποσοστά των πωλήσεων της αγοράς καυσίμων κινήθηκαν στη διάρκεια του 2017 με οριακές διακυμάνσεις, καθώς καταγράφηκε υψηλή μεταβλητότητα ενώ οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, που συναρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο για τη συνολική εικόνα.
Σύμφωνα λοιπόν..
με πηγές της αγοράς, ο τελευταίος μήνας του έτους εξελίχθηκε αρνητικά και υπήρξε μείωση των πωλήσεων, σε κάποιες κατηγορίες σημαντική, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2016. Αυτή η μείωση, μάλιστα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οδηγεί σε συνολική υποχώρηση - έστω και οριακή - των πωλήσεων καυσίμων για όλη τη σεζόν του 2017.
Αλλά ας δούμε λίγο τα νούμερα πιο αναλυτικά, με βάση πάντα τις πρώτες προκαταρκτικές εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου.
Για το μήνα Δεκέμβριο, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2016:
οι βενζίνες κατέγραψαν μικρή υποχώρηση της τάξης 2 έως 3%
το πετρέλαιο θέρμανσης λόγω των καλύτερων καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με τις αποθεματοποιήσεις που έγιναν στο τέλος της περασμένης σεζόν, κινείται ισχυρά πτωτικά σε ποσοστό 30% συγκριτικά με πέρυσι
Η αρνητική έκπληξη ωστόσο (τα νούμερα για τις βενζίνες και το θέρμανσης εν πολλοίς ήταν αναμενόμενα) προήλθε από το πετρέλαιο κίνησης που τον περασμένο μήνα κατέγραψε ισχυρή υποχώρηση της τάξης του 10%
Ο εξαιρετικά κακός Δεκέμβριος, μάλιστα επηρεάζει τις πωλήσεις συνολικά του έτους, που ούτως ή άλλως κινούνταν οριακά. Πάντα σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις για το σύνολο του 2017, οι πωλήσεις σε όλα τα καύσιμα πέρασαν σε αρνητικό έδαφος με την υποχώρηση να υπολογίζεται στο 1- 2%, κυρίως εξαιτίας της μείωσης στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, την ίδια στιγμή που η συνολική εικόνα για τις βενζίνες παραμένει αρνητική ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης το ισοζύγιο είναι θετικό. Συνολικά τα καύσιμα κίνησης εμφανίζουν ουδέτερη εικόνα καθώς η μείωση των βενζινών εν πολλοίς εξουδετερώνεται από το πετρέλαιο κίνησης.
Το μεγάλο ζητούμενο λοιπόν για τον κλάδο που δεν είναι άλλο από τη σταθεροποίηση και την ανάκαμψη, αναβάλλεται για μία ακόμη χρονιά, καθώς το 2017 συνεχίστηκε η μεταβλητότητα και τα προβλήματα που απορρέουν από τη μείωση της ζήτησης. Και βέβαια ο κλάδος τελεί εν αναμονή των οριστικών αποφάσεων για τη φορολογία στο ντίζελ, που εφόσον αυξηθεί αναμένεται να επιφέρει ακόμη ένα ισχυρό πλήγμα…
Ούτως ή άλλως οι διαφοροποιήσεις στα ποσοστά των πωλήσεων της αγοράς καυσίμων κινήθηκαν στη διάρκεια του 2017 με οριακές διακυμάνσεις, καθώς καταγράφηκε υψηλή μεταβλητότητα ενώ οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, που συναρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο για τη συνολική εικόνα.
Σύμφωνα λοιπόν..
με πηγές της αγοράς, ο τελευταίος μήνας του έτους εξελίχθηκε αρνητικά και υπήρξε μείωση των πωλήσεων, σε κάποιες κατηγορίες σημαντική, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2016. Αυτή η μείωση, μάλιστα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οδηγεί σε συνολική υποχώρηση - έστω και οριακή - των πωλήσεων καυσίμων για όλη τη σεζόν του 2017.
Αλλά ας δούμε λίγο τα νούμερα πιο αναλυτικά, με βάση πάντα τις πρώτες προκαταρκτικές εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου.
Για το μήνα Δεκέμβριο, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2016:
οι βενζίνες κατέγραψαν μικρή υποχώρηση της τάξης 2 έως 3%
το πετρέλαιο θέρμανσης λόγω των καλύτερων καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με τις αποθεματοποιήσεις που έγιναν στο τέλος της περασμένης σεζόν, κινείται ισχυρά πτωτικά σε ποσοστό 30% συγκριτικά με πέρυσι
Η αρνητική έκπληξη ωστόσο (τα νούμερα για τις βενζίνες και το θέρμανσης εν πολλοίς ήταν αναμενόμενα) προήλθε από το πετρέλαιο κίνησης που τον περασμένο μήνα κατέγραψε ισχυρή υποχώρηση της τάξης του 10%
Ο εξαιρετικά κακός Δεκέμβριος, μάλιστα επηρεάζει τις πωλήσεις συνολικά του έτους, που ούτως ή άλλως κινούνταν οριακά. Πάντα σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις για το σύνολο του 2017, οι πωλήσεις σε όλα τα καύσιμα πέρασαν σε αρνητικό έδαφος με την υποχώρηση να υπολογίζεται στο 1- 2%, κυρίως εξαιτίας της μείωσης στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, την ίδια στιγμή που η συνολική εικόνα για τις βενζίνες παραμένει αρνητική ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης το ισοζύγιο είναι θετικό. Συνολικά τα καύσιμα κίνησης εμφανίζουν ουδέτερη εικόνα καθώς η μείωση των βενζινών εν πολλοίς εξουδετερώνεται από το πετρέλαιο κίνησης.
Το μεγάλο ζητούμενο λοιπόν για τον κλάδο που δεν είναι άλλο από τη σταθεροποίηση και την ανάκαμψη, αναβάλλεται για μία ακόμη χρονιά, καθώς το 2017 συνεχίστηκε η μεταβλητότητα και τα προβλήματα που απορρέουν από τη μείωση της ζήτησης. Και βέβαια ο κλάδος τελεί εν αναμονή των οριστικών αποφάσεων για τη φορολογία στο ντίζελ, που εφόσον αυξηθεί αναμένεται να επιφέρει ακόμη ένα ισχυρό πλήγμα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου