Από το worldenergynews.gr
Καθαρά κέρδη ύψους 85 εκατ. ευρώ κατέγραψε η ΔΕΠΑ το εννεάμηνο του 2017, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις στο σύνολο του έτους τα καθαρά κέρδη της εταιρίας θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ κάτι το οποίο θα συμβεί για δεύτερη συνεχή χρονιά αφού και το 2016 η ΔΕΠΑ είχε παρουσιάσει κέρδη ύψους 106 εκατ. ευρώ.
Με δεδομένη λοιπόν..
την εξαιρετική οικονομική της κατάσταση, η ΔΕΠΑ σχεδιάζει τη συμμετοχή της σε μια σειρά έργων όπως για παράδειγμα ο πλωτός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Θεόδωρο Κιτσάκο, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με την Gaztrade του ομίλου Κοπελούζου για συμμετοχή στο έργο με ποσοστό 20% βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία στην επόμενη φάση.
Παράλληλα η ΔΕΠΑ που σύμφωνα με πληροφορίες έχει διαθέσιμα κεφάλαια της τάξης των 300 εκατ. ευρώ παρακολουθεί στενά και συμμετέχει στο σχεδιασμό μεγάλων έργων όπως ο αγωγός East Med.
Μάλιστα όπως είπε χθες ο κ. Κιτσάκος μιλώντας στο Ευρω - Αραβικό Φόρουμ, ο East Med είναι οικονομικότερος σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τονίζοντας παράλληλα ότι το φυσικό αέριο είναι η λύση για την κάλυψη της ζήτησης ενέργειας στην Ευρώπη και την επίτευξη ταυτόχρονα των στόχων για προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως είπε, η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίσιμη θέση μεταξύ των χωρών που παράγουν αέριο και των καταναλωτών και αυτό αποτελεί μία στρατηγική υπεροχή έναντι των υπόλοιπων χωρών, ενώ εκτίμησε ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί τα επόμενα χρόνια περισσότερο φυσικό αέριο και πρέπει να βρεθεί τρόπος να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες.
Όσον αφορά το ζήτημα των ΕΠΑ Αττικής και Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ είπε ότι ο όμιλος διαπραγματεύεται από θέση ισχύος και μπορεί να υπάρξει σενάριο αποχώρησης από την μια εκ των δύο αλλά απόκτηση του πλήρους ελέγχου της έτερης.
Εξελίξεις θα υπάρξουν άμεσα καθώς οι διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει.
Πάντως οι γνωρίζοντες τα θέματα κρατούν μικρό καλάθι μέχρι να αποσαφηνιστούν οι θέσεις των πιστωτών με δεδομένο ότι η στάση τους έχει ανατραπεί πολλές φορές κατά την τελευταία στιγμή στο παρελθόν.
Όσον αφορά την είσοδο της ΔΕΠΑ στην ηλεκτρική ενέργεια η δίοικηση της ΔΕΠΑ αναμένει την υλοποίηση της αρχικής συμφωνίας με την ΔΕΗ με την οποία έχει υπάρξει μνημόνιο συνεργασίας.
Προμήθεια επιπλέον ποσοτήτων LNG για τη χειμερινή περίοδο
Πέραν αυτών αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Κιτσάκος το τελευταίο διάστημα έχει πραγματοποιήσει σειρά επαφών και έχει εξασφαλίσει επιπλέον ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αλγερία εν όψει του δύσκολου ενεργειακά χειμώνα.
Παράλληλα η ΔΕΠΑ επιμένει στην πρότασή της για την εγκατάσταση καραβιού στα ανοιχτά του λιμανιού της Ρεβυθούσας προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος τους χειμερινούς μήνες.
Η πρόταση προβλέπει το πλοίο να εγκατασταθεί περί τις 20 Δεκεμβρίου εφόσον όλες οι προβλέψεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι και τον εφετινό χειμώνα θα διαμορφωθούν συνθήκες ενεργειακής κρίσης.
Σε ότι αφορά το κόστος η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι δεν ξεπερνά τα 5 - 6 εκατ. ευρώ και θα αφορά το σύνολο του ενεργειακού συστήματος.
Πάντως η τελική απόφαση θα πρέπει να ληφθεί από την ΡΑΕ σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ.
Καθαρά κέρδη ύψους 85 εκατ. ευρώ κατέγραψε η ΔΕΠΑ το εννεάμηνο του 2017, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις στο σύνολο του έτους τα καθαρά κέρδη της εταιρίας θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ κάτι το οποίο θα συμβεί για δεύτερη συνεχή χρονιά αφού και το 2016 η ΔΕΠΑ είχε παρουσιάσει κέρδη ύψους 106 εκατ. ευρώ.
Με δεδομένη λοιπόν..
την εξαιρετική οικονομική της κατάσταση, η ΔΕΠΑ σχεδιάζει τη συμμετοχή της σε μια σειρά έργων όπως για παράδειγμα ο πλωτός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Θεόδωρο Κιτσάκο, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με την Gaztrade του ομίλου Κοπελούζου για συμμετοχή στο έργο με ποσοστό 20% βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία στην επόμενη φάση.
Παράλληλα η ΔΕΠΑ που σύμφωνα με πληροφορίες έχει διαθέσιμα κεφάλαια της τάξης των 300 εκατ. ευρώ παρακολουθεί στενά και συμμετέχει στο σχεδιασμό μεγάλων έργων όπως ο αγωγός East Med.
Μάλιστα όπως είπε χθες ο κ. Κιτσάκος μιλώντας στο Ευρω - Αραβικό Φόρουμ, ο East Med είναι οικονομικότερος σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τονίζοντας παράλληλα ότι το φυσικό αέριο είναι η λύση για την κάλυψη της ζήτησης ενέργειας στην Ευρώπη και την επίτευξη ταυτόχρονα των στόχων για προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως είπε, η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίσιμη θέση μεταξύ των χωρών που παράγουν αέριο και των καταναλωτών και αυτό αποτελεί μία στρατηγική υπεροχή έναντι των υπόλοιπων χωρών, ενώ εκτίμησε ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί τα επόμενα χρόνια περισσότερο φυσικό αέριο και πρέπει να βρεθεί τρόπος να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες.
Όσον αφορά το ζήτημα των ΕΠΑ Αττικής και Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ είπε ότι ο όμιλος διαπραγματεύεται από θέση ισχύος και μπορεί να υπάρξει σενάριο αποχώρησης από την μια εκ των δύο αλλά απόκτηση του πλήρους ελέγχου της έτερης.
Εξελίξεις θα υπάρξουν άμεσα καθώς οι διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει.
Πάντως οι γνωρίζοντες τα θέματα κρατούν μικρό καλάθι μέχρι να αποσαφηνιστούν οι θέσεις των πιστωτών με δεδομένο ότι η στάση τους έχει ανατραπεί πολλές φορές κατά την τελευταία στιγμή στο παρελθόν.
Όσον αφορά την είσοδο της ΔΕΠΑ στην ηλεκτρική ενέργεια η δίοικηση της ΔΕΠΑ αναμένει την υλοποίηση της αρχικής συμφωνίας με την ΔΕΗ με την οποία έχει υπάρξει μνημόνιο συνεργασίας.
Προμήθεια επιπλέον ποσοτήτων LNG για τη χειμερινή περίοδο
Πέραν αυτών αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Κιτσάκος το τελευταίο διάστημα έχει πραγματοποιήσει σειρά επαφών και έχει εξασφαλίσει επιπλέον ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αλγερία εν όψει του δύσκολου ενεργειακά χειμώνα.
Παράλληλα η ΔΕΠΑ επιμένει στην πρότασή της για την εγκατάσταση καραβιού στα ανοιχτά του λιμανιού της Ρεβυθούσας προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος τους χειμερινούς μήνες.
Η πρόταση προβλέπει το πλοίο να εγκατασταθεί περί τις 20 Δεκεμβρίου εφόσον όλες οι προβλέψεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι και τον εφετινό χειμώνα θα διαμορφωθούν συνθήκες ενεργειακής κρίσης.
Σε ότι αφορά το κόστος η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι δεν ξεπερνά τα 5 - 6 εκατ. ευρώ και θα αφορά το σύνολο του ενεργειακού συστήματος.
Πάντως η τελική απόφαση θα πρέπει να ληφθεί από την ΡΑΕ σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου