Από το energia.gr
Σε σύγχυση και αβεβαιότητα βρίσκεται η ναυτιλιακή βιομηχανία αναφορικά με τη ρύθμιση που προβλέπει τη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,50%) από τις αρχές του 2020.
Η εξίσωση που καλείται να λύσει σχετικά με το πώς θα προσαρμοσθεί στη νέα κατάσταση έχει πολλούς αγνώστους, μεταξύ των οποίων είναι η επάρκεια σε ποσότητες των νέων καυσίμων, η τιμή των καυσίμων αυτών ή και άλλων εναλλακτικών μειωμένου θείου, όπως επίσης και η επάρκεια μονάδων τροφοδοσίας με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. τέρμιναλ υγροποιημένου φυσικού αερίου). Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πετρελαϊκή και ναυτιλιακή βιομηχανία είναι..
ο αντίκτυπος της απόφασης του ΙΜΟ σχετικά με τα νέα ανώτατα όρια σε θείο των καυσίμων μετά το 2020, σημειώνει σχετική έρευνα της Exxon Mobil.
Παρ' όλο που μπορεί να φανεί κάπως μακριά η απόσταση, η προετοιμασία γι' αυτό είναι τώρα απαραίτητη και συνεχίζονται οι συζητήσεις με τον κλάδο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Exxon Mobil, το 68% των ερωτηθέντων αισθάνεται ότι ο ναυτιλιακός κλάδος δεν είναι έτοιμος για να υλοποιήσει την απόφαση.
Επίσης το 32% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι θα υπάρξει ένας συνδυασμός καυσίμων που θα χρησιμοποιηθεί (heavy fuel oil, marine gas oil και καυσίμων και μιγμάτων), ενώ το 69% πιστεύει ότι το όριο θα οδηγήσει και στην ανάπτυξη νέων τύπων καυσίμων.
Τα ευρήματα είναι στην ίδια κατεύθυνση με ανάλογες εκτιμήσεις και προβλέψεις άλλων μελετών, ενώ συνάδουν και με εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι και τα διυλιστήρια δεν θα είναι έτοιμα να παράγουν σε επάρκεια καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο μέχρι το 2020. Σχετική έρευνα της KBC δημοσίευσαν πρόσφατα οι Lloydslist.
H ExxonMobil αναμένει ότι η δημιουργία νέων προϊόντων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο ενέχει και κινδύνους συμβατότητας με τις μηχανές των πλοίων και ως εκ τούτου θα είναι σημαντικό για τον πλοιοκτήτη το κριτήριο της επιλογής αξιόπιστου προμηθευτή, σημείωσε ο Iain White, Global Marine Marketing Manager της ExxonMobil.
Μεταξύ αυτών των καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο είναι και το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο για το οποίο το 31% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σημειώνεται ότι οι επιλογές που θα έχουν οι πλοιοκτήτες μετά το 2020 θα είναι είτε η χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο είτε η εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού των εκπομπών των ρύπων (scrubbers).
Σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες, η χρήση εναλλακτικού καυσίμου είναι ακόμη μία αβέβαιη προοπτική, καθώς πολλοί παράγοντες, όπως π.χ. η τιμή των καυσίμων, παραμένουν άγνωστοι. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 53% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι δαπάνες για τα καύσιμα θα αυξηθούν.
Από την άλλη πλευρά η χρήση scrubbers αντιπροσωπεύει επί της ουσίας μία εφάπαξ επένδυση.
Ωστόσο, αν και το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα γίνουν επενδύσεις σε συσκευές καθαρισμού, μόλις το 11% σχεδιάζει να εγκαταστήσει ένα σύστημα καθαρισμού πριν από την έναρξη ισχύος του νέου ανώτατου ορίου εκπομπών θείου. Το 40% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι δεν διαθέτει «οικονομική σαφήνεια» για να κάνει αυτή την επένδυση. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας δείχνουν ότι κατευθυνόμαστε προς ένα μέλλον με πολλά καύσιμα και ότι δεν υπάρχει μια προφανής λύση καυσίμου που θα ισχύει για όλα τα πλοία. Για να αποφύγουν οι πλοιοκτήτες τις παγίδες είναι ζωτικής σημασίας να συνεργάζονται στενά με τους προμηθευτές αξιόπιστων καυσίμων για να εξασφαλίσουν ότι θα επιλέξουν την καλύτερη λύση για τη συμμόρφωση του πλοίου στις νέες απαιτήσεις, ανέφερε ο κ. White.
(Πηγή: «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)
Σε σύγχυση και αβεβαιότητα βρίσκεται η ναυτιλιακή βιομηχανία αναφορικά με τη ρύθμιση που προβλέπει τη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,50%) από τις αρχές του 2020.
Η εξίσωση που καλείται να λύσει σχετικά με το πώς θα προσαρμοσθεί στη νέα κατάσταση έχει πολλούς αγνώστους, μεταξύ των οποίων είναι η επάρκεια σε ποσότητες των νέων καυσίμων, η τιμή των καυσίμων αυτών ή και άλλων εναλλακτικών μειωμένου θείου, όπως επίσης και η επάρκεια μονάδων τροφοδοσίας με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. τέρμιναλ υγροποιημένου φυσικού αερίου). Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πετρελαϊκή και ναυτιλιακή βιομηχανία είναι..
ο αντίκτυπος της απόφασης του ΙΜΟ σχετικά με τα νέα ανώτατα όρια σε θείο των καυσίμων μετά το 2020, σημειώνει σχετική έρευνα της Exxon Mobil.
Παρ' όλο που μπορεί να φανεί κάπως μακριά η απόσταση, η προετοιμασία γι' αυτό είναι τώρα απαραίτητη και συνεχίζονται οι συζητήσεις με τον κλάδο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Exxon Mobil, το 68% των ερωτηθέντων αισθάνεται ότι ο ναυτιλιακός κλάδος δεν είναι έτοιμος για να υλοποιήσει την απόφαση.
Επίσης το 32% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι θα υπάρξει ένας συνδυασμός καυσίμων που θα χρησιμοποιηθεί (heavy fuel oil, marine gas oil και καυσίμων και μιγμάτων), ενώ το 69% πιστεύει ότι το όριο θα οδηγήσει και στην ανάπτυξη νέων τύπων καυσίμων.
Τα ευρήματα είναι στην ίδια κατεύθυνση με ανάλογες εκτιμήσεις και προβλέψεις άλλων μελετών, ενώ συνάδουν και με εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι και τα διυλιστήρια δεν θα είναι έτοιμα να παράγουν σε επάρκεια καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο μέχρι το 2020. Σχετική έρευνα της KBC δημοσίευσαν πρόσφατα οι Lloydslist.
H ExxonMobil αναμένει ότι η δημιουργία νέων προϊόντων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο ενέχει και κινδύνους συμβατότητας με τις μηχανές των πλοίων και ως εκ τούτου θα είναι σημαντικό για τον πλοιοκτήτη το κριτήριο της επιλογής αξιόπιστου προμηθευτή, σημείωσε ο Iain White, Global Marine Marketing Manager της ExxonMobil.
Μεταξύ αυτών των καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο είναι και το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο για το οποίο το 31% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σημειώνεται ότι οι επιλογές που θα έχουν οι πλοιοκτήτες μετά το 2020 θα είναι είτε η χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο είτε η εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού των εκπομπών των ρύπων (scrubbers).
Σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες, η χρήση εναλλακτικού καυσίμου είναι ακόμη μία αβέβαιη προοπτική, καθώς πολλοί παράγοντες, όπως π.χ. η τιμή των καυσίμων, παραμένουν άγνωστοι. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 53% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι δαπάνες για τα καύσιμα θα αυξηθούν.
Από την άλλη πλευρά η χρήση scrubbers αντιπροσωπεύει επί της ουσίας μία εφάπαξ επένδυση.
Ωστόσο, αν και το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα γίνουν επενδύσεις σε συσκευές καθαρισμού, μόλις το 11% σχεδιάζει να εγκαταστήσει ένα σύστημα καθαρισμού πριν από την έναρξη ισχύος του νέου ανώτατου ορίου εκπομπών θείου. Το 40% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι δεν διαθέτει «οικονομική σαφήνεια» για να κάνει αυτή την επένδυση. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας δείχνουν ότι κατευθυνόμαστε προς ένα μέλλον με πολλά καύσιμα και ότι δεν υπάρχει μια προφανής λύση καυσίμου που θα ισχύει για όλα τα πλοία. Για να αποφύγουν οι πλοιοκτήτες τις παγίδες είναι ζωτικής σημασίας να συνεργάζονται στενά με τους προμηθευτές αξιόπιστων καυσίμων για να εξασφαλίσουν ότι θα επιλέξουν την καλύτερη λύση για τη συμμόρφωση του πλοίου στις νέες απαιτήσεις, ανέφερε ο κ. White.
(Πηγή: «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου