Από το worldenergynews.gr
Για την ερχόμενη Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017 αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για χθες (4/8) συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ για την έγκριση της short list των επενδυτών που προκρίνονται για την επόμενη φάση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ.
Αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει ανατροπές, αφού δεν θα περιλαμβάνει ένα από τα ισχυρά επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση των μη δεσμευτικών προσφορών.
Πρόκειται για τη γαλλορουμανική κοινοπραξία των GRTgaz SA και Transgaz SA.
Οι δύο εταιρίες είναι μεν πιστοποιημένοι Διαχειριστές ευρωπαϊκών συστημάτων φυσικού αερίου, αλλά όχι ..
πλήρως ιδιοκτησιακά διαχωρισμένοι, όπως απαιτεί η προκήρυξη που στηρίχτηκε στην ευρωπαϊκή Οδηγία για το τρίτο ευρωπαϊκό πακέτο ενέργειας και το νόμο 4001/201, με αποτέλεσμα να απορριφθούν από τους συμβούλους αξιολόγησης για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Η εξέλιξη περιορίζει τον ανταγωνισμό για τον ΔΕΣΦΑ αφού από τους εναπομείναντες 5 υποψηφίους, τα αντίστοιχα κριτήρια δεν πληρούν επίσης η καταριανή Powerglobe και η αμερικανική Intergrated Utility Services (INTUS), ενώ δύσκολα φέρεται να διασφαλίζει ευρωπαϊκό διαβατήριο και η Macquarie Infrastructure and Real Assets (Europe) Limited.
Η τελευταία αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή επενδύσεων παγκοσμίως σε έργα υποδομής έχει αποκτήσει τον έλεγχο της ιταλικής εταιρείας διαχείρισης συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, ενώ έχει επενδύσει και στις Eustream AS (Σλοβακία) και Open Grid Europe Gmb, συμμετοχές που θα μπορούσαν να της διασφαλίσουν το απαιτούμενο ευρωπαϊκό διαβατήριο για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Μόνο δύο οι τελικοί διεκδικητές;
Με αυτά τα δεδομένα, την τελική μάχη για το 66% του ΔΕΣΦΑ φαίνεται να δίνουν η κοινοπραξία της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas, της βελγικής Fluxys και της ολλανδικής Gasunie, και η ισπανική Regasificadora del Noroeste SA, που εμφανίστηκε ως αουτσάιντερ στον διαγωνισμό.
Η οριστικοποίηση της λίστας με τους προκρινόμενους υποψηφίους επενδυτές για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού αναμένεται την ερχόμενη Τρίτη.
Από τη στιγμή που θα εγκριθεί η short list από το ΤΑΙΠΕΔ, οι επενδυτές που θα προκριθούν, θα κληθούν να υπογράψουν συμφωνία εμπιστευτικότητας, ώστε να ανοίξει στη συνέχεια το data room του ΔΕΣΦΑ για το due diligence που θα επιτρέψει την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Παράλληλα με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, το ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταβιβάσει στη ΡΑΕ αιτήματα των υποψηφίων επενδυτών που οι ίδιοι τα συνδέουν με την διαμόρφωση του τιμήματος για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ.
Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν ζητήσει τιμολόγηση των τελών χρήσης του δικτύου του ΔΕΣΦΑ για την τετραετία 2019 - 2022 καθώς και ακριβές χρονοδιάγραμμα και προσδιορισμό του επιτοκίου για την ανάκτηση των 350 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να εισπράξει ο ΔΕΣΦΑ σε διάστημα 20ετίας, ως έσοδα παρελθόντων ετών.
Η ΡΑΕ έχει κάνει αποδεκτό το δεύτερο αίτημα και δουλεύει πάνω σε αυτό με στόχο να έχει κλείσει το θέμα σε διάστημα ενός μήνα, φέρεται ωστόσο να μην έχει αποδεχθεί το πρώτο αίτημα με το σκεπτικό ότι κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με έκτακτη αναθεώρηση της τιμολόγησης που δεν δικαιολογείται.
Για την ερχόμενη Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017 αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για χθες (4/8) συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ για την έγκριση της short list των επενδυτών που προκρίνονται για την επόμενη φάση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ.
Αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει ανατροπές, αφού δεν θα περιλαμβάνει ένα από τα ισχυρά επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση των μη δεσμευτικών προσφορών.
Πρόκειται για τη γαλλορουμανική κοινοπραξία των GRTgaz SA και Transgaz SA.
Οι δύο εταιρίες είναι μεν πιστοποιημένοι Διαχειριστές ευρωπαϊκών συστημάτων φυσικού αερίου, αλλά όχι ..
πλήρως ιδιοκτησιακά διαχωρισμένοι, όπως απαιτεί η προκήρυξη που στηρίχτηκε στην ευρωπαϊκή Οδηγία για το τρίτο ευρωπαϊκό πακέτο ενέργειας και το νόμο 4001/201, με αποτέλεσμα να απορριφθούν από τους συμβούλους αξιολόγησης για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Η εξέλιξη περιορίζει τον ανταγωνισμό για τον ΔΕΣΦΑ αφού από τους εναπομείναντες 5 υποψηφίους, τα αντίστοιχα κριτήρια δεν πληρούν επίσης η καταριανή Powerglobe και η αμερικανική Intergrated Utility Services (INTUS), ενώ δύσκολα φέρεται να διασφαλίζει ευρωπαϊκό διαβατήριο και η Macquarie Infrastructure and Real Assets (Europe) Limited.
Η τελευταία αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή επενδύσεων παγκοσμίως σε έργα υποδομής έχει αποκτήσει τον έλεγχο της ιταλικής εταιρείας διαχείρισης συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, ενώ έχει επενδύσει και στις Eustream AS (Σλοβακία) και Open Grid Europe Gmb, συμμετοχές που θα μπορούσαν να της διασφαλίσουν το απαιτούμενο ευρωπαϊκό διαβατήριο για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Μόνο δύο οι τελικοί διεκδικητές;
Με αυτά τα δεδομένα, την τελική μάχη για το 66% του ΔΕΣΦΑ φαίνεται να δίνουν η κοινοπραξία της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas, της βελγικής Fluxys και της ολλανδικής Gasunie, και η ισπανική Regasificadora del Noroeste SA, που εμφανίστηκε ως αουτσάιντερ στον διαγωνισμό.
Η οριστικοποίηση της λίστας με τους προκρινόμενους υποψηφίους επενδυτές για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού αναμένεται την ερχόμενη Τρίτη.
Από τη στιγμή που θα εγκριθεί η short list από το ΤΑΙΠΕΔ, οι επενδυτές που θα προκριθούν, θα κληθούν να υπογράψουν συμφωνία εμπιστευτικότητας, ώστε να ανοίξει στη συνέχεια το data room του ΔΕΣΦΑ για το due diligence που θα επιτρέψει την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Παράλληλα με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, το ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταβιβάσει στη ΡΑΕ αιτήματα των υποψηφίων επενδυτών που οι ίδιοι τα συνδέουν με την διαμόρφωση του τιμήματος για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ.
Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν ζητήσει τιμολόγηση των τελών χρήσης του δικτύου του ΔΕΣΦΑ για την τετραετία 2019 - 2022 καθώς και ακριβές χρονοδιάγραμμα και προσδιορισμό του επιτοκίου για την ανάκτηση των 350 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να εισπράξει ο ΔΕΣΦΑ σε διάστημα 20ετίας, ως έσοδα παρελθόντων ετών.
Η ΡΑΕ έχει κάνει αποδεκτό το δεύτερο αίτημα και δουλεύει πάνω σε αυτό με στόχο να έχει κλείσει το θέμα σε διάστημα ενός μήνα, φέρεται ωστόσο να μην έχει αποδεχθεί το πρώτο αίτημα με το σκεπτικό ότι κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με έκτακτη αναθεώρηση της τιμολόγησης που δεν δικαιολογείται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου