Από το capital.gr
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία του φακέλου που θα κατατεθεί προς τους πιστωτές από την εταιρεία καυσίμων Jetoil, σε συνεργασία με τη ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Cetracore Energy, με στόχο να προχωρήσει η συμφωνία για υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα. Πρόκειται, ουσιαστικά, για το άρθρο που προβλέπει τη διάσωση της εταιρείας με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή και το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην περίπτωση της Μαρινόπουλος. Μόνο που στη θέση του Σκλαβενίτη βρίσκεται μια εταιρεία με έδρα την Αυστρία, που όμως έχει από πίσω της τον ρωσικό πετρελαϊκό κολοσσό Rosneft.
Ήδη, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η Cetracore Energy έχει παρουσιάσει επαρκείς εγγυήσεις και έχει τεκμηριώσει το ενδιαφέρον της για είσοδο στην Jetoil. Με την υπογραφή της συμφωνίας, πάντως, αναμένεται ο νέος επενδυτής να..
προσκομίσει και τα αποδεικτικά στοιχεία για την οικονομική του φερεγγυότητα (proof of funds) προκειμένου να προχωρήσει η επόμενη φάση του σχεδίου για τη διάσωση της εταιρείας καυσίμων, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχε το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς αποθηκευτικούς χώρους καυσίμων σε κομβικό σημείο για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία, πάντως, δεν μπορούν ακόμη να προσδιορίσουν χρονικά το πότε θα υπάρξει συμφωνία για το σχέδιο διάσωσης. "Εργαζόμαστε εντατικά, αλλά πρέπει να υπάρξει συμφωνία που δεν εξαρτάται μόνο από εμάς", αναφέρουν πηγές της εταιρείας, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, την πεποίθησή τους ότι το σχέδιο εξελίσσεται ομαλά και υπάρχει αισιοδοξία για την επιτυχή ολοκλήρωσή του σχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι η Jetoil το περασμένο καλοκαίρι είχε καταθέσει αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της και υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 99, ωστόσο, και ενώ η υπόθεση είχε αναβληθεί δύο φορές, εμφανίστηκε η Cetarcore, με αποτέλεσμα να ζητηθεί η καταρχήν συμφωνία των πιστωτών για υπαγωγή στο άρθρο 106, για διάσωση με είσοδο στρατηγικού επενδυτή. Η διάταξη προϋποθέτει συμφωνία από το 60% του συνόλου των πιστωτών και τουλάχιστον το 40% των ενέγγυων πιστωτών και με πρόβλεψη για μερική διαγραφή απαιτήσεων.
Από την ακμή στους... Ρώσους
Η Jetoil το 2009, έπειτα από κάποιες εξαγορές πρατηρίων από τις πτωχευμένες Dracoil και El Petrol, είχε φτάσει σε δίκτυο 630 σταθμών, με πωλήσεις περίπου στο 10% του συνόλου της εγχώριας αγοράς. Ωστόσο, η αύξηση της φορολογίας καυσίμων, η κρίση και η υποχώρηση της κατανάλωσης οδήγησαν σε υποχώρηση του τζίρου και σε ζημιές.
Ένα από τα κυριότερα assets της εταιρείας, πάντως, θεωρούνται οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, που αποτελούνται από 15 δεξαμενές χωρητικότητας 200.000 κυβικών. Οι χώροι αυτοί αντιστοιχούν στο 14% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας της χώρας για καύσιμα. Προ της κρίσης, από το Καλοχώρι διακινούνταν ετησίως 2 εκατ. κυβικά καυσίμων, ενώ σημαντικό κομμάτι της διακίνησης αφορούσε εξαγωγές στα Βαλκάνια. Παραδοσιακά η Jetoil διατηρούσε σχέσεις με χώρες όπως τα Σκόπια, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο.
Αυτές ακριβώς οι σχέσεις, αλλά και οι αποθηκευτικοί χώροι, εκτιμάται ότι αποτέλεσαν ένα σημαντικό κίνητρο για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη Rosneft.
Τα χρέη
Υπενθυμίζεται ότι ο καλυμμένος με εγγυήσεις δανεισμός της Jetoil διαμορφώνεται ως εξής:
- ΕΤΕ 50,5 εκατ. ευρώ
- Αττικής 12,66 εκατ. ευρώ
- Πειραιώς 36,4 εκατ. ευρώ
- Alpha 65,28 εκατ. ευρώ
- Eurobank 41,55 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία οφείλει 12,8 εκατ. ευρώ προς τραπεζικές εταιρείες για μισθώσεις leasing. Σε προμηθευτές, μεταξύ των οποίων τα ΕΛΠΕ, οι οφειλές που δεν καλύπτονται από εγγυήσεις ύψους 77,8 εκατ. ευρώ. Τέλος, 9,21 εκατ. αφορούν γραμμάτια και επιταγές, ενώ 13,15 εκατ. υποχρεώσεις προς λοιπούς ανέγγυους πιστωτές.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία του φακέλου που θα κατατεθεί προς τους πιστωτές από την εταιρεία καυσίμων Jetoil, σε συνεργασία με τη ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Cetracore Energy, με στόχο να προχωρήσει η συμφωνία για υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα. Πρόκειται, ουσιαστικά, για το άρθρο που προβλέπει τη διάσωση της εταιρείας με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή και το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην περίπτωση της Μαρινόπουλος. Μόνο που στη θέση του Σκλαβενίτη βρίσκεται μια εταιρεία με έδρα την Αυστρία, που όμως έχει από πίσω της τον ρωσικό πετρελαϊκό κολοσσό Rosneft.
Ήδη, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η Cetracore Energy έχει παρουσιάσει επαρκείς εγγυήσεις και έχει τεκμηριώσει το ενδιαφέρον της για είσοδο στην Jetoil. Με την υπογραφή της συμφωνίας, πάντως, αναμένεται ο νέος επενδυτής να..
προσκομίσει και τα αποδεικτικά στοιχεία για την οικονομική του φερεγγυότητα (proof of funds) προκειμένου να προχωρήσει η επόμενη φάση του σχεδίου για τη διάσωση της εταιρείας καυσίμων, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχε το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς αποθηκευτικούς χώρους καυσίμων σε κομβικό σημείο για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία, πάντως, δεν μπορούν ακόμη να προσδιορίσουν χρονικά το πότε θα υπάρξει συμφωνία για το σχέδιο διάσωσης. "Εργαζόμαστε εντατικά, αλλά πρέπει να υπάρξει συμφωνία που δεν εξαρτάται μόνο από εμάς", αναφέρουν πηγές της εταιρείας, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, την πεποίθησή τους ότι το σχέδιο εξελίσσεται ομαλά και υπάρχει αισιοδοξία για την επιτυχή ολοκλήρωσή του σχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι η Jetoil το περασμένο καλοκαίρι είχε καταθέσει αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της και υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 99, ωστόσο, και ενώ η υπόθεση είχε αναβληθεί δύο φορές, εμφανίστηκε η Cetarcore, με αποτέλεσμα να ζητηθεί η καταρχήν συμφωνία των πιστωτών για υπαγωγή στο άρθρο 106, για διάσωση με είσοδο στρατηγικού επενδυτή. Η διάταξη προϋποθέτει συμφωνία από το 60% του συνόλου των πιστωτών και τουλάχιστον το 40% των ενέγγυων πιστωτών και με πρόβλεψη για μερική διαγραφή απαιτήσεων.
Από την ακμή στους... Ρώσους
Η Jetoil το 2009, έπειτα από κάποιες εξαγορές πρατηρίων από τις πτωχευμένες Dracoil και El Petrol, είχε φτάσει σε δίκτυο 630 σταθμών, με πωλήσεις περίπου στο 10% του συνόλου της εγχώριας αγοράς. Ωστόσο, η αύξηση της φορολογίας καυσίμων, η κρίση και η υποχώρηση της κατανάλωσης οδήγησαν σε υποχώρηση του τζίρου και σε ζημιές.
Ένα από τα κυριότερα assets της εταιρείας, πάντως, θεωρούνται οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, που αποτελούνται από 15 δεξαμενές χωρητικότητας 200.000 κυβικών. Οι χώροι αυτοί αντιστοιχούν στο 14% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας της χώρας για καύσιμα. Προ της κρίσης, από το Καλοχώρι διακινούνταν ετησίως 2 εκατ. κυβικά καυσίμων, ενώ σημαντικό κομμάτι της διακίνησης αφορούσε εξαγωγές στα Βαλκάνια. Παραδοσιακά η Jetoil διατηρούσε σχέσεις με χώρες όπως τα Σκόπια, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο.
Αυτές ακριβώς οι σχέσεις, αλλά και οι αποθηκευτικοί χώροι, εκτιμάται ότι αποτέλεσαν ένα σημαντικό κίνητρο για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη Rosneft.
Τα χρέη
Υπενθυμίζεται ότι ο καλυμμένος με εγγυήσεις δανεισμός της Jetoil διαμορφώνεται ως εξής:
- ΕΤΕ 50,5 εκατ. ευρώ
- Αττικής 12,66 εκατ. ευρώ
- Πειραιώς 36,4 εκατ. ευρώ
- Alpha 65,28 εκατ. ευρώ
- Eurobank 41,55 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία οφείλει 12,8 εκατ. ευρώ προς τραπεζικές εταιρείες για μισθώσεις leasing. Σε προμηθευτές, μεταξύ των οποίων τα ΕΛΠΕ, οι οφειλές που δεν καλύπτονται από εγγυήσεις ύψους 77,8 εκατ. ευρώ. Τέλος, 9,21 εκατ. αφορούν γραμμάτια και επιταγές, ενώ 13,15 εκατ. υποχρεώσεις προς λοιπούς ανέγγυους πιστωτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου