Από το energypress.gr
Η πρόσφατη εμπειρία των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στο ενεργειακό σύστημα λόγω της μεγάλης ζήτησης σε ρεύμα και της συνακόλουθης έλλειψης φυσικού αερίου, φαίνεται ότι έχει κινητοποιήσει τους αρμοδίους για την καλύτερη θωράκιση έναντι μελλοντικών αντίστοιχων καταστάσεων.
Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει καλέσει τους ιδιοκτήτες όλων των ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων να δηλώσουν με ποιο τρόπο θα ικανοποιήσουν τον όρο που περιλαμβάνει ήδη η αδειοδότησή τους, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζουν με ίδια μέσα την αδιάλειπτη λειτουργία τους επί 5 ημέρες σε περίπτωση ανάγκης του συστήματος.
Για την ικανοποίηση της υποχρέωσης αυτής κάποιες ..
μονάδες (οι δύο της Elpedison και η μικρή της ΗΡΩΝ) έχουν την τεχνική υποδομή για εναλλακτικό καύσιμο, να μπορούν δηλαδή να «γυρίσουν» από φυσικό αέριο στην καύση πετρελαίου.
Οι υπόλοιπες είχαν αναλάβει την υποχρέωση να διατηρούν ιδίοις εξόδοις το αντίστοιχο απόθεμα αερίου στη Ρεβυθούσα, υποχρέωση που καταργήθηκε πριν από 6-7 χρόνια, όταν κρίθηκε ότι η χωρητικότητα των δεξαμενών της Ρεβυθούσας δεν ήταν επαρκής.
Τώρα λοιπόν οι ιδιωτικές μονάδες καλούνται να απαντήσουν με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσουν την 5μερη αδιάλειπτη λειτουργία τους και στο πλαίσιο αυτό να καταθέσουν και τεχνικοοικονομκή ανάλυση για το τι σημαίνει (από πλευράς κόστους, χρόνου κ.λπ.) το να μετατρέψουν την τεχνική υποδομή τους σε διπλού καυσίμου. Εκτιμάται ότι εναλλακτικά της μετατροπής, η οποία είναι προφανώς μια ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία, θα μελετηθούν λύσεις όπως η εξασφάλιση αποθεμάτων στην 3η δεξαμενή της Ρεβυθούσας όταν λειτουργήσει, το να «δέσει» κάποιο φορτωμένο πλοίο LNG κατά τις ημέρες της κρίσης κ.λπ.
Για τις μονάδες της Elpedison που έχουν την τεχνική πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικού καυσίμου το πρόβλημα είναι άλλο. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει κάνει η επιχείρηση προς τη ΡΑΕ (χθες μάλιστα υπήρξε και συνάντηση στα γραφεία της Αρχής), η διαδικασία για να είναι οι μονάδες σε θέση να λειτουργήσουν με διπλό καύσιμο απαιτεί χρονικό διάστημα 5 με 6 μήνες. Αυτό προκύπτει από το χρόνο απόκρισης που έχουν «δώσει» οι προμηθευτές του απαραίτητου εξοπλισμού, αλλά και από τις δοκιμές που απαιτούνται πριν να πιστοποιηθεί ότι η μονάδα μπορεί να λειτουργήσει με πετρέλαιο.
Για τις απαιτούμενες αυτές δοκιμές, μάλιστα, η Elpedison εγείρει θέμα αποζημίωσης καθώς τα ποσά για την προμήθεια καυσίμου είναι μεγάλα και, σε κάθε περίπτωση, την φέρνουν σε δυσμενέστερη θέση από τα υπόλοιπες μονάδες που δεν έχουν εξαρχής εγκαταστήσει σύστημα εναλλακτικού καυσίμου.
Η πρόσφατη εμπειρία των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στο ενεργειακό σύστημα λόγω της μεγάλης ζήτησης σε ρεύμα και της συνακόλουθης έλλειψης φυσικού αερίου, φαίνεται ότι έχει κινητοποιήσει τους αρμοδίους για την καλύτερη θωράκιση έναντι μελλοντικών αντίστοιχων καταστάσεων.
Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει καλέσει τους ιδιοκτήτες όλων των ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων να δηλώσουν με ποιο τρόπο θα ικανοποιήσουν τον όρο που περιλαμβάνει ήδη η αδειοδότησή τους, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζουν με ίδια μέσα την αδιάλειπτη λειτουργία τους επί 5 ημέρες σε περίπτωση ανάγκης του συστήματος.
Για την ικανοποίηση της υποχρέωσης αυτής κάποιες ..
μονάδες (οι δύο της Elpedison και η μικρή της ΗΡΩΝ) έχουν την τεχνική υποδομή για εναλλακτικό καύσιμο, να μπορούν δηλαδή να «γυρίσουν» από φυσικό αέριο στην καύση πετρελαίου.
Οι υπόλοιπες είχαν αναλάβει την υποχρέωση να διατηρούν ιδίοις εξόδοις το αντίστοιχο απόθεμα αερίου στη Ρεβυθούσα, υποχρέωση που καταργήθηκε πριν από 6-7 χρόνια, όταν κρίθηκε ότι η χωρητικότητα των δεξαμενών της Ρεβυθούσας δεν ήταν επαρκής.
Τώρα λοιπόν οι ιδιωτικές μονάδες καλούνται να απαντήσουν με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσουν την 5μερη αδιάλειπτη λειτουργία τους και στο πλαίσιο αυτό να καταθέσουν και τεχνικοοικονομκή ανάλυση για το τι σημαίνει (από πλευράς κόστους, χρόνου κ.λπ.) το να μετατρέψουν την τεχνική υποδομή τους σε διπλού καυσίμου. Εκτιμάται ότι εναλλακτικά της μετατροπής, η οποία είναι προφανώς μια ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία, θα μελετηθούν λύσεις όπως η εξασφάλιση αποθεμάτων στην 3η δεξαμενή της Ρεβυθούσας όταν λειτουργήσει, το να «δέσει» κάποιο φορτωμένο πλοίο LNG κατά τις ημέρες της κρίσης κ.λπ.
Για τις μονάδες της Elpedison που έχουν την τεχνική πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικού καυσίμου το πρόβλημα είναι άλλο. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει κάνει η επιχείρηση προς τη ΡΑΕ (χθες μάλιστα υπήρξε και συνάντηση στα γραφεία της Αρχής), η διαδικασία για να είναι οι μονάδες σε θέση να λειτουργήσουν με διπλό καύσιμο απαιτεί χρονικό διάστημα 5 με 6 μήνες. Αυτό προκύπτει από το χρόνο απόκρισης που έχουν «δώσει» οι προμηθευτές του απαραίτητου εξοπλισμού, αλλά και από τις δοκιμές που απαιτούνται πριν να πιστοποιηθεί ότι η μονάδα μπορεί να λειτουργήσει με πετρέλαιο.
Για τις απαιτούμενες αυτές δοκιμές, μάλιστα, η Elpedison εγείρει θέμα αποζημίωσης καθώς τα ποσά για την προμήθεια καυσίμου είναι μεγάλα και, σε κάθε περίπτωση, την φέρνουν σε δυσμενέστερη θέση από τα υπόλοιπες μονάδες που δεν έχουν εξαρχής εγκαταστήσει σύστημα εναλλακτικού καυσίμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου