Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Η Χαμηλή Τιμή του Πετρελαίου Πλήττει τις Αγορές Χαλκού και Λιθίου

Αποτέλεσμα εικόνας για Χαλκος και Λιθίου
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου δεν αποτελούν πηγή ανησυχίας μόνο για τις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες. Όπως σημειώνει το Forbes, έχουν επιφέρει αύξηση στη ζήτηση της βενζίνης, γεγονός που επιδρά στην αγορά μετάλλων, όπως ο χαλκός, αλλά και το λίθιο, τα οποία έχουν κρίσιμη σημασία για τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως τονίζει το Forbes, λίθιο και χαλκός χρησιμοποιούνται ευρέως για την κατασκευή μπαταριών και την καλωδίωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και είθισται να θεωρείται πως θα εμφανίσουν μεγάλη ζήτηση καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στην ηλεκτρική ενέργεια και εγκαταλείπουν τα συμβατικά καύσιμα. Όμως, η μείωση των τιμών πετρελαίου, και άρα και της βενζίνης, αναμένεται να δράσει ως αντικίνητρο.

Σε μελέτη της αυστραλιανής τράπεζας Macquarie Bank, για λογαριασμό κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτυπώνεται ανάγλυφα η επίδραση των χαμηλών τιμών των ορυκτών καυσίμων στη ζήτηση για τα δύο αυτά μέταλλα.

Η ανάλυση επικεντρώθηκε κυρίως..
στον χαλκό, ωστόσο η Macquarie Bank θεωρεί ότι τα πορίσματά της αφορούν εξίσου και το λίθιο, ελαφρύ μέταλλο με χαρακτηριστικά εξαιρετικά κατάλληλα για την αποθήκευση ηλεκτρισμού.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θεωρούνται ως μία νέα αγορά για τον χαλκό, η ζήτηση του οποίου υπέστη ισχυρό πλήγμα από την επιβράδυνση του κατασκευαστικού τομέα της Κίνας.

Σύμφωνα με την έρευνα της τράπεζας, όμως, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αναδειχθούν σε σημαντική αγορά για τον χαλκό, αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό για να αντισταθμίσει την υποχώρηση της παρουσίας του στις πιο «παραδοσιακές» αγορές.
«Υπάρχουν επίσης κάποιες αβεβαιότητες σχετικά με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα λόγω των μειωμένων τιμών της βενζίνης και το χαμηλό περιθώριο κέρδους για τους λειτουργούς των εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων», αναφέρει η αυστραλιανή τράπεζα στην έκθεσή της.

Η κυβέρνηση της Κίνας έχει ενεργά ενθαρρύνει τη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο μιας μαζικής προσπάθειας προώθησης πιο «καθαρών» τεχνολογιών, και αυτή η εκστρατεία αποτελεί τον βασικό λόγο για τον οποίο τα ηλεκτρικινούμενα αυτοκίνητα θεωρούνται ως η αγορά που θα συμβάλει ώστε ο χαλκός να αναπληρώσει μέρους του μεριδίου που έχασε στις συμβατικές αγορές.

Η Κίνα έχει θέσει ως στόχο να κυκλοφορούν στην επικράτειά της πέντε εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα το 2020.

Ωστόσο, τα κίνητρα για την απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος αντισταθμίζονται από το υψηλό αρχικό του κόστος, την έλλειψη σταθμών φόρτισης και τις σημερινές χαμηλές τιμές βενζίνης που δεν ενθαρρύνουν τους καταναλωτές από το να εγκαταλείψουν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται τετραπλάσια ποσότητα χαλκού από ό, τι ένα συμβατικό αυτοκίνητο, συνεπώς αποτελούν μια ελπιδοφόρα νέα αγορά για το συγκεκριμένο μέταλλο, αλλά και μία κατάλληλη αγορά για το λίθιο, η βιομηχανία του οποίου βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο.

Ωστόσο, αν και η Κίνα έχει θέσει στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αυτό δεν φαίνεται ως επαρκές κίνητρο, σημειώνει το Forbes, για να τροφοδοτηθεί μια ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και μάλιστα σε βαθμό που αυτά θα αποτελέσουν σημαντική αγορά για τον χαλκό και για το λίθιο.

Η Macquarie, τέλος, σημειώνει ότι απαιτείται μεγαλύτερη στήριξη από την πλευρά της κινεζικής κυβέρνησης προς την βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, όπως παρατηρεί, «ακόμη και σε μία τέτοια περίπτωση θεωρούμε ότι η επίδραση στη ζήτηση χαλκού θα είναι ελάχιστη». 


ΠΗΓΗ:energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου