Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Μόνο 7 στα 10 ευρώ της τελικής τιμής της βενζίνης είναι ο φόρος!


Μόνο επτά στα δέκα ευρώ της τελικής τιμής της βενζίνης είναι σήμερα οι φόροι. Αυτός είναι προφανώς και ο λόγος που το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται να τους αυξήσει, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Σήμερα, από τα 1,329 ευρώ που είναι ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης πανελλαδικά, οι φόροι ισούνται με 93 λεπτά (70%), με την Ελλάδα να κάνει πρωταθλητισμό στην ΕΕ.

Ειδικά στην αμόλυβδη, που η κυβέρνηση προσανατολίζεται να αυξήσει κι άλλο τους φόρους, η χώρα μας συγκαταλέγεται ήδη στην 8άδα των κρατών-μελών με τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (678 ευρώ τα χίλια λίτρα), ενώ επιβάλλει και τον τρίτο υψηλότερο ΦΠΑ στην Ε.Ε. (23%).

Ετσι ενώ η τιμή ..
της αμόλυβδης πριν από τους φόρους είναι στην Ελλάδα η 15η φθηνότερη στην Ευρώπη των "28", μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις φτάνει να είναι η 8η ακριβότερη στην Ευρώπη, υψηλότερη απ' ότι σε Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, χώρες πολύ πιο εύρωστες οικονομικά απ' ότι η Ελλάδα. 

Δεδομένη θεωρούν στην αγορά καυσίμων τη μείωση της κατανάλωσης στα καύσιμα και τη διόγκωση του λαθρεμπορίου, εφόσον υλοποιηθούν τα σενάρια που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών για αύξηση των φόρων στα καύσιμα.

Οπως λένε στελέχη από εταιρείες του χώρου, τυχόν αύξηση των φόρων, σημαίνει πως το Δημόσιο θα χάσει έσοδα από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ, παρά θα κερδίσει, όπως ακριβως συνέβη την περίοδο 2010-2015.

Εκτιμούν ότι ο καταναλωτής θα αρχίσει να ψάχνει για τα φθηνότερα πρατήρια, και ότι θα δοθεί κίνητρο στους λαθρεμπόρους, σε μια περίοδο που κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί για τη μείωση του. Τα συστήματα εισροών- εκροών υπολειτουργούν, GPS σε βυτιοφόρα δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί, η σήμανση στα βυτιοφόρα δεν εφαρμόζεται αποτελεσματικά, σαφή κυβερνητική πολιτική για το λαθρεμπόριο απουσιάζει.

Στο μεταξύ η αγορά καυσίμων τον Ιανουάριο (οπότε και τα τελευταία επίσημα στοιχεία) κινήθηκε αρνητικά έναντι του περυσινού Ιανουαρίου. Η κατανάλωση βενζινών ήταν - 9,7%, και στο ντίζελ θέρμανσης -7,7%


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου