Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Ποιοι θα μεταφέρουν το ιρανικό αργό στις διεθνείς αγορές

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΦΟΡΟ
Με ελληνικό δεξαμενόπλοιο θα πραγματοποιηθεί η πρώτη μεταφορά ιρανικού αργού, αν και η ναύλωση δεν έγινε απευθείας αλλά μέσω της γαλλικής Total, η οποία και έκλεισε τη συμφωνία με την κρατική εταιρεία πετρελαίου NIOC. Πρόκειται για το πλοίο Atlantas της Capital Ship Management του Β. Μαρινάκη.

Η ελληνική πρωτιά δεν είναι τυχαία, παρότι στο πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού στο Ιράν, η εκπροσώπηση της ναυτιλίας ήταν ελάχιστη (όμιλος Λασκαρίδη και George Moundreas). Η εξήγηση είναι απλή. Οι διακριτικές επαφές του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου με το Ιράν, έχουν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, αμέσως μετά την άρση του ιρανικού εμπάργκο και είναι χαρακτηριστικό ότι εκπρόσωποι ελληνικών επιχειρήσεων έδωσαν δυναμικό παρών σε εκδήλωση που έγινε τον περασμένο μήνα στην Τεχεράνη για τα 60 χρόνια της National Iranian Tanker Company. Μεταξύ άλλων στην ιρανική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι εταιρείες Costamare (οικογένεια Κωσταντακόπουλου), Danaos (Γ.Κούστας), Technomar Shipping (Γ. Γιουρούκος).

Σε κάθε περίπτωση...
, εκτιμάται ο τομέας της ναυτιλίας αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα βασικά πεδία συνεργασίας, με δεδομένα τα μεγέθη του ελληνικού στόλου που αντιπροσωπεύει το 26,50% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt.

Εκτός από τις ναυλώσεις που αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τους δύο ναυτιλιακούς βραχίονες του Ιράν, δηλαδή την Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL Group) και την NITC (National Iranian Tanker Company), που δραστηριοποιούνται στα εμπορευματοκιβώτια και τα δεξαμενόπλοια, προοπτικές συνεργασιών διανοίγονται και για την από κοινού ναυπήγηση πλοίων. 

Συγκεκριμένα η Τεχεράνη ενδιαφέρεται να ανανεώσει το γερασμένο και παλαιάς τεχνολογίας στόλο της και έχει ήδη συζητήσει με Έλληνες εφοπλιστές τη δυνατότητα για από κοινού ναυπήγηση πλοίων. Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια, οι Ιρανοί ενδιαφέρονται ακόμη και για τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG και για φορτηγά. Στο πλαίσιο αυτό το Ιράν αναζητεί προμηθευτές μεταφορικής δυναμικότητα που θα αναλάβουν το εγχείρημα, θα συμμετάσχουν με ίδια κεφάλαια, θα αναλάβουν τη διαχείριση και θα "προικοδοτηθούν" με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.

Σημειώνεται ότι παρά τις συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά του πετρελαίου και την καταρράκωση της τιμής του αργού, οι ναύλοι κινούνται σε υψηλά επίπεδα και ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων διανύει την καλύτερη ναυλαγορά από το 2008. Συγκεκριμένα οι ναύλοι καταγράφουν αυξήσεις της τάξεως άνω του 70% σε σχέση με πέρυσι σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons. Αιτία το γεγονός ότι λόγω των χαμηλών τιμών πολλοί traders ναυλώνουν δεξαμενόπλοια τα οποία και χρησιμοποιούνται ως αποθήκες αναμένοντας να βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς. Αποτέλεσμα τα τάνκερ να είναι δυσεύρετα στην αγορά και οι ναύλοι να έχουν τραβήξει την ανιούσα. 


ΠΗΓΗ:capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου