Το πλοίο γεωτρύπανο Deepsea Metro II που είχε κατασχεθεί από την τράπεζα DVB και έχει αποσυρθεί στην Καραϊβική, μπαίνει σε πλειστηριασμό την 1η Φεβρουαρίου. Το πλοίο χωρητικότητας 33.700 dwt που θα τεθεί σε δημοπρασία τη Δευτέρα, είχε κατασχεθεί από την τράπεζα τον περασμένο Νοέμβριο. Το πλοίο έχει περάσει στον έλεγχο της τράπεζας, καθώς η ιδιοκτήτρια εταιρεία Chloe Marine Corporation απέτυχε να εξυπηρετήσει το δανεισμό της αλλά και στη συνέχεια να πουλήσει η ίδια το πλοίο. Το πλοίο είχε δέσει τον περασμένο Μάιο μετά την ολοκλήρωση ναύλωσης για λογαριασμό της βραζιλιάνικης πετρελαϊκής Petrobras.
Σημειώνεται ότι η νορβηγική Odfjell Drilling που κατέχει το 40% κοινοπραξίας Chloe Marine Corporation, με το υπόλοιπο 60% να ανήκει στον έλληνα εφοπλιστή Θόδωρο Αγγελόπουλο (Metro Exploration Holding Corp), έχει ήδη προχωρήσει στις ανάλογες διαγραφές στις καταστάσεις.
Ο πλειστηριασμός της Δευτέρας έρχεται μετά...
τις αρνητικές εξελίξεις στο μέτωπο της πετρελαϊκής βιομηχανίας και της καθίζησης στο μέτωπο των τιμών του πετρελαίου που περιόρισαν δραματικά τις επενδύσεις του κλάδου. Η είσοδος του κ. Αγγελόπουλου στη συγκεκριμένη αγορά έγινε το 2008 όταν οι εταιρείες του Έλληνα επιχειρηματία Golden Close Maritime και Chloe Marine Corporation υπέγραψαν με την κορεατική Hyundai συμβόλαια κατασκευής δύο πλοίων γεωτρύπανων. Το υψηλό κόστος εξυπηρέτησης της χρηματοδότησης που αντλήθηκε για τη ναυπήγηση των δύο αυτών πλοίων (1,328 δις δολάρια σύμφωνα με τον ισολογισμό της νορβηγικής εταιρείας) σε συνδυασμό με την καταρράκωση της ζήτησης για πλοία γεωτρύπανα, οδήγησε τον όμιλο Θ. Αγγελόπουλου να "τραβήξει την πρίζα" τον περασμένο Ιούνιο καθώς δεν προχώρησε στην αποπληρωμή ομολόγου, πυροδοτώντας τη διαδικασία αποεπένδυσης.
Η μοίρα του Deepsea Metro II είναι ενδεικτική της κρίσης που πλήττει την αγορά πετρελαίου, η οποία λόγω της δραματικής πτώσης της τιμής του πετρελαίου στα επίπεδα των 30 δολαρίων, έχει οδηγηθεί σε πρωτοφανείς περικοπές ιδιαίτερα στον τομέα της έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων. Μάλιστα οι πρώτες στη λίστα των περικοπών ήταν οι γεωτρήσεις σε μεγάλα θαλάσσια βάθη, οι οποίες εμφανίζουν το μεγαλύτερο κόστος και για να χρηματοδοτηθούν χρειάζεται η τιμή του πετρελαίου να βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από τα τρέχοντα, που μεταφράζεται για ορισμένα πεδία ακόμη και πάνω από τα 60 δολάρια.
Έτσι το Deepsea Metro II είχε βρεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (από τον περασμένο Μάιο) χωρίς εργασία ενώ και το δεύτερο πλοίο της κοινοπραξίας, το Deepsea Metro I που ναυλώθηκε από την VietGazprom στο Βιετνάμ είχε κλείσει στα 255 χιλιάδες δολάρια την ημέρα αντί 423 χιλιάδων που δούλευε το Deepsea II στη Βραζιλία. Το έτερο πλοίο της κοινοπραξίας αναμένεται να επιστρέψει στο Βιετνάμ στα μέσα Φεβρουαρίου.
ΠΗΓΗ:capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου