Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015

Ανοίγουν θέμα φορολόγησης της ναυτιλίας οι δανειστές

Αποτέλεσμα εικόνας για πετρελαιοφορα πλοια
Προθεσμία δύο μηνών δίνει στην Ελλάδα η Κομισιόν σύμφωνα με το πρακτορείο Dow Jones Newswires προκειμένου να απαντήσει ποια πλοία είναι επιλέξιμα για την φορολόγησή τους με βάση το ισχύον πανευρωπαϊκό καθεστώς του φόρου χωρητικότητας. Οι κανόνες αυτοί που επιτρέπουν την φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων και όχι την κερδοφορία τους είναι γνωστοί πανευρωπαϊκά ως κατευθυντήριες γραμμές και στοχεύουν στην αποθάρρυνση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών από την μεταφορά της έδρας τους εκτός ΕΕ.

Σύμφωνα με την Επιτροπή η Αθήνα εχει ερωτηθεί να απαντήσει εντός δυο μηνών για το πώς εφαρμόζει της κατευθυντήριες γραμμές αυτές και ειδικότερα εάν τις εφαρμόζει και σε άλλα ποία όπως ρυμουλκά, αλιευτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Για αυτές τις κατηγορίες η ΕΕ αξιώνει ..
εξαίρεσή τους από το φόρο χωρητικότητας και υπαγωγή στο κανονικό φορολογικό καθεστώς φορολόγησης επί των κερδών. Επιπλέον σημειώνει πως οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει να εφαρμόζονται και σε άλλες ναυτιλιακού ενδιαφέροντος οντότητες όπως μεσιτικές ασφαλειών, ναυλομεσιτικές αλλά και όλων όσων δεν ασκούν "γνήσια" ναυτιλιακή δραστηριότητα.

Σύμφωνα πάντα με το Dow Jones Newswires η προειδοποίηση της Κομισιόν ακολουθεί τις επίμονες πιέσεις των πιστωτών προς την Αθήνα σχετικά με την φορολογική μεταχείριση του κλάδου της ναυτιλίας. Η Ελλάδα έχει στην διάθεσή της δύο μήνες για να ενημερώσει τις Βρυξέλλες εάν αποδέχεται τις προτεινόμενες αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους προτεινόμενους κανόνες έως την 1η Ιανουαρίου του 2019.

Σε αντίθετη περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τις Βρυξέλλες, η Κομισιόν θα ξεκινήσει επίσημη έρευνα για ενδεχόμενες παράνομες επιδοτήσεις.


ΠΗΓΗ:capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου