Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
την Παρασκευή 11 του Σεπτέμβρη η εταιρεία ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εσωτερικής τεχνικής
διερεύνησης του εργοδοτικού εγκλήματος της 8ης Μάη και την οριστικοποίηση του πορίσματος. Επιβεβαιώνεται η αρχική μας εκτίμηση ότι «σκορπάνε» τις ευθύνες, προσπαθώντας να απαλλάξουν τη διοίκηση απ’ αυτές.
Στην σχετική της ανακοίνωση, εντοπίζει ζήτημα στην «ενίσχυση της κουλτούρας ασφάλειας». Υπονοεί ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν την αίσθηση της τήρησης μέτρων ασφαλείας, ότι δεν τα γνωρίζουν. Αντίθετα, εμείς θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των μέτρων ασφαλείας, ο έλεγχος και η τήρησή τους είναι κύρια ευθύνη της εταιρείας. Ακόμα,στην ανακοίνωση, η εταιρεία εμφανίζεται να αγνοεί την...
εντατικοποίηση της εργασίας, ειδικά κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης, ενώ όλοι οι εργαζόμενοι, ζήσαμε το ξεκίνημα των εργασιών συντήρησης με το παράλληλο
σταμάτημα των μονάδων, την πίεση του «είμαστε τόσες ώρες πίσω από το χρονοδιάγραμμα», μέχρι και τις διαρροές περί μείωσης χρονοδιαγράμματος των εργασιών στις 23 μέρες. Όλα αυτά, όπως έχουμε ξανατονίσει έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας της εταιρείας, με το γεγονός ότι τα περιθώρια κερδοφορίας διύλισης ήταν ιδιαίτερα υψηλά κατά την περίοδο εκείνη. Το κυνήγι του κέρδους είναι αυτό που μειώνει το προσωπικό, επιμηκύνει τα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στα shut down, οδηγεί στην επιλογή «φθηνότερων» ανταλλακτικών και εξοπλισμού.
Παρακάτω η εταιρεία ανακοινώνει ότι «προχώρησε σε σημαντικές οργανωτικές αλλαγές… εκπόνησε νέο Οργανόγραμμα Διυλιστηρίων, με αναβάθμιση των Διευθύνσεων Ασφάλειας…», και ότι «…γίνονται προσλήψεις προσωπικού…». Παραβλέπει επιδεικτικά τις επιπτώσεις στην ασφάλεια από τη δική της απόφαση για πετσόκομμα του οργανογράμματος την τελευταία 5ετία, τη μείωση του προσωπικού σε όλα τα τμήματα, παραγωγής, συντήρησης, χημείου, κοινών παροχών. Ακόμα, δε λέει κουβέντα για την «εξαφάνιση» του οργανογράμματος τα τελευταία χρόνια. Οι 55 χειριστές για τα 3 διυλιστήρια δε φτάνουν για να καλύψουν τα κενά, και σε καμία περίπτωση η εταιρεία δε λέει ότι θα επιστρέψει στο παλιό οργανόγραμμα, την ίδια στιγμή που έχουν προστεθεί επιπλέον καθήκοντα εργασίας (πχ. εισροές – εκροές).
Τέλος, ανακοινώνει ότι «Έλαβε άμεσα διοικητικά μέτρα… τέθηκαν στη διάθεση της εταιρείας πέντε
εργαζόμενοι, σε εφαρμογή του άρθρου 32 του Εσωτερικού Κανονισμού Εργασίας της Εταιρείας». Εμείς λέμε ότι η τακτική που ακολουθεί η διοίκηση της εταιρείας φορτώνει ολοκληρωτικά την ευθύνη σε μερικούς άμεσα εμπλεκόμενους με το δυστύχημα, βγάζοντας λάδι την ίδια την διοίκηση της εταιρείας, η οποία με τις αποφάσεις της και την τακτική της, ουσιαστικά προδιέγραψε αυτή την εξέλιξη. Τα στελέχη της εταιρείας που υλοποιούσαν την πολιτική των περικοπών (το Μάη του 2014 στο Συγκρότημα που έγινε το δυστύχημα, είχαν φύγει με «εθελούσια» 4 συνάδελφοι χωρίς αντικατάσταση και είχε περικοπεί 1 θέση στο πεδίο), της εντατικοποίησης της εργασίας και της
πίεσης για την περάτωση των εργασιών, ούτε που αναφέρονται στο πόρισμα…
Θα τοποθετηθούμε αναλυτικότερα, με την πρώτη ευκαιρία, όταν (και αν) θα έχουμε πρόσβαση στο οριστικό τεχνικό πόρισμα. Πρέπει, να μην βγάζουμε από το μυαλό μας ότι η κακή κατάσταση που αφορά τις συνθήκες δουλειάς, την υγιεινή και την ασφάλεια, δεν πρόκειται να αλλάξει, αν εμείς οι εργαζόμενοι δεν το επιβάλλουμε με τον αγώνα μας. Οι αλλαγές στη διοίκηση, στα πρόσωπα, δεν αλλάζουν στο ελάχιστο την επιδίωξη της εταιρείας για μεγιστοποίηση του κέρδους της, που έρχεται σε αντίθεση με τα δικά μας συμφέροντα, για ασφαλή εργασία με δικαιώματα.
Ακόμη, σας ενημερώνουμε ότι στο προτελευταίο ΔΣ του ΠΣΕΕΠ (28/7/2015), η πλειοψηφία αποφάσισε να συμμετέχει από κοινού με στελέχη της εταιρείας σε επιτροπές για τα οργανογράμματα. Εμείς διαφωνήσαμε στη μορφή αυτή, καθώς ενισχύει την αντιδραστική λογική της συνδιοίκησης εταιρείας – σωματείου. Η τοποθέτησή μας ήταν να καταλήξουμε σαν σωματείο στο οργανόγραμμα το οποίο διεκδικούμε και αγωνιστικά να το απαιτήσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου