Τοtal και Ρωσία κυρήττουν ολοκληρωτικό (total) πόλεμο εναντίον του αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου και προχωρούν στο μεγαλεπήβολο σχέδιο-μαμούθ «Yamal LNG» έναντι του αντίστοιχου αμερικανικού σε Λιθουανία και Πολωνία.
Στόχος η "κατατροφή" εν τη γενέσει του αμερικανικού ανταγωνισμού, με πωλήσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου το οποίο θα παράγεται φθηνότερα και θα μεταφέρεται φθηνότερα λόγω των αποστάσεων από τα κοιτάσματα της Αρκτικής τα οποία βρίσκονται σε κομβικό σημείο καθώς μπορούν να εξυπηρετούν και τις ευρωπαϊκές αλλά και τις ασιατικές αγορές.
Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό forbes.com. οι ΗΠΑ σε Λιθουανία και Πολωνία, αναπτύσουν....
μεγάλους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, για την τροφοδότηση αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου, ολόκληρης της Ευρώπης.
Σε απάντηση η Ρωσία προχωρά το τεράστιο έργο Yamal LNG στις εκβολές του ποταμού Ομπ, ο οποίος είναι παγωμένος εννέα μήνες του έτους. Το σχέδιο εξασφαλίζει την παραγωγή και την εμπορία των τεράστιων αποθεμάτων φυσικού αερίου της ρωσικής Αρκτικής και αφορά την κατασκευή μιας νέας σημαντικής θαλάσσιας διαδρομής για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Ευρώπη και την Ασία.
Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο το οποίο θα κατακτήσει τις αγορές της Ασίας και θα κερδίσει καινούρια μερίδια στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η γαλλική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Total ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στην ανάπτυξη των τριών μεγάλων τομέων. Συνολικά στην απόφασή της, τονίστηκε για άλλη μια φορά ότι η Ρωσία παραμένει γι αυτήν “μια στρατηγικά σημαντική αγορά".
Το Γαλλικό υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη εκφράσει την υποστήριξη του στα σχέδια της εταιρείας, και υποχρεούται να δώσει την απαραίτητη άδεια. Μεταξύ των έργων που εκτελούνται στην η Ρωσία είναι οι εγκαταστάσεις στους τομείς «Yamal LNG» και «Kharyaga PSA» και αφορούν το υγροποιημένο αέριο .
«Σε αυτή τη λίστα δεν υπάρχουν υπεράκτιες εταιρείες . Όλο αυτό το πεδίο του εδάφους , δίνεται για εξερεύνηση και ανάπτυξη και δεν απαγορεύεται η συμμετοχή των εταιρειών της Δύσης », εξήγησε ο διευθυντής του ρωσικού Ινστιτούτου Ενέργειας Σεργκέι Πραβασούντωφ .
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Total, Patrick Puyang τόνισε ότι οι τεχνικές πτυχές του φιλόδοξου κοινού έργου «Yamal LNG» στην Ρωσία, δεν επηρεάζεται από τις οικονομικές κυρώσεις στην χώρα . Υπάρχουν όρια για την χρηματοδότηση έργων στο νόμισμα των ΗΠΑ, αλλά «εμείς» θα συνεχίσουμε την χρηματοδότηση του σε ευρώ, Γουάν ή ρούβλια», είπε ο Puyang.
Το σύνολο των σχεδίων για την πρόοδο του έργου της οικοδόμησης ενός συγκροτήματος εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου αφορά 16,5 εκατομμύρια τόνους ανά έτος και θα ανέλθει στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτές οι τεράστιες επενδύσεις πρόκειται να χρηματοδοτηθούν απο γαλλικές και κινεζικές τράπεζες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κίνα δεν έχει ανοίξει έως τώρα τόσο μεγάλες πιστώσεις για έργα ξένων επενδύσεων, κάτι που προτίθεται να κάνει για αυτό το συγκεκριμένο project.
Στο πλαίσιο του έργου «Yamal LNG» η ρωσική εταιρεία «NOVATEK», η γαλλική Total και η κινεζική CNPC θα κατασκευάσουν τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου στο κόσμο . Η συνολική χρηματοδότηση ανέρχεται σε 27.000 δισεκατομμύρια δολάρια, με τα εγκαίνια του έργου να έχουν έχει προγραμματιστεί για το 2017.
Ο Puyang Patrick σημειώνει ότι αυστηρότερες κυρώσεις σε αυτόν τον τομέα της συνεργασίας με την Ρωσία, είναι απίθανο να αντιμετωπίσει η Ευρώπη, η οποία κατανοεί τη σημασία αυτού του έργου και για την ίδια.
Το σχέδιο αυτό ενεργοποιεί το βόρειο παγωμένο «πέρασμα» τον έλεγχο του οποίου διεκδικούν οι δύο υπερδυνάμεις και το οποίο λόγω του λιωσίματος των πάγων έχει καταστεί προσβάσιμο.
Στην ουσία η ρωσική Αρκτική μπορεί να προσφέρει ενεργειακή ηγεμονία πάνω στα δύο τρίτα του πλανήτη. Στη μεταφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, δύο πράγματα παίζουν τον πρώτιστο ρόλο: Η ποσότητα, και η ευκολία μεταφοράς του από άποψη αφάλειας και απόστασης. Και οι δύο προδιαγραφές τηρούνται, και αναμένεται να δοθούν ισχυρά πλήγματα στο πανάκριβο αμερικανικό σχιστολιθικό άεριο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που Ρωσία και Κίνα επενδύουν και οι δύο στις ναυτικές τους δυνάμεις, καθώς θέλουν την εξασφάλιση της ασφάλειας των σημαντικών θαλάσσιων "λεωφόρων".
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου